Spring naar bijdragen

maandag 8 juni


eline

Aanbevolen berichten

Precies Agnieta, dat bedoel ik.

Het werkt niet als je zegt: Ik heb een alcoholprobleem, jullie moeten rekening met me houden.

 

Het werkt wel als je je eigen, veilige en nuchtere plan trekt en zelf voor je eigen veiligheid zorgt.

Drinkers en alcoholisten: twee compleet verschillende werelden die elkaar nauwelijks begrijpen.

Hoeft ook niet: als wij alcoholisten onszelf maar begrijpen! En dat is dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons herstel, onze nuchterheid.

 

En geloof me, ik heb nu vele malen meer echt plezier dan toen ik nog zoop. Het leven is mooi en veel echter en intenser!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden het er gisteren hier al over in een andere context: accepteren en aanvaarden.

 

Alcoholisten hebben een progressieve, terminale ziekte. Niet te genezen, wordt steeds erger en uiteindelijk ga je er dood aan.

Dat is voor mij wel iets om rekening mee te willen houden. Lijkt me zo. Want hoe langer ik nuchter ben, hoe meer zin ik in het leven krijg.

 

Wat zou je omgeving zeggen als je plots in een rolstoel door het leven zou moeten? Dan moeten ze toch ook rekening met je blijven houden?

"Tja, maar in een rolstoel kun je toch ook zuipen!"............Ik denk dat daar vaak ook een probleem zit: drinkers diediep in zichzelf weten of vermoeden dat er bij hun ook wel eens iets aan de hand zou kunnen zijn met drank.....   En dan komt zo'n wijsneus ineens aan met dat ze niet meer wil (kan) drinken.....Dat komt dan wel erg dichtbij. En dat moeten we als stoere drinkers ten alle tijden zien te vermijden, toch?

Alcohol is één grote cover-up, een waanwereld die werkelijk niets van doen heeft met het werkelijke leven. Hoe graag velen dat ook willen geloven.

 

 

En, misschien vervelend voor je: maar wat je nu bij je vader ziet staat jezelf, maar ook elke andere drinkende alcoholist te wachten. Dat beeld kun je alleen veranderen door te stoppen met innemen. Jij bent daar al mee bezig. Hou vol, je bent het waard, mijn steun heb je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je man en alle anderen maar doen wat ze niet laten kunnen/willen. Het gaat heel lekker zelfgericht om jou: jij (en ik) kunt er niet tegen. Eén is veeeeels te weinig en heel erg veel nog niet genoeg. Je zegt het al, we zijn mateloos, het is nooit genoeg. Een eigenschap van de ziekte die we hebben. Niet erg, als we er maar rekening mee houden door die eerste te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je nou wel Kabouter, gewoon misverstand. Misschien gewoon even alles terugspoelen en opnieuw beginnen. 

Het is ook moeilijk voor je. Je hebt  een moeilijke tijd gehad, heel veel lichamelijke problemen en nu komt alles zo ineens boven en word je hard met jezelf geconfronteerd. Als je je dan 'groot' houdt voor de verpleging en daar niet klaagt, kan je het lekker hier kwijt. Blijf schrijven, dat lucht zo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aardig sjaggo geworden in de loop van de ochtend. Vorige week is vanuit de provider ons modem gereset en op een ander kanaal gezet omdat we verbindingsproblemen hadden. Heel gedoe want alle instellingen op alle apparaten (en we hebben er wat!) opnieuw instellen voor het nieuwe netwerk, maar nu kunnen we geen verbinding meer krijgen met de draadloze printer. !@$@#$#^^ Ben er de hele ochtend al zoet mee. Ik ben toch bepaald geen digibeet, maar hier kom ik niet uit. Ook de NAS kom ik niet meer in. We hebben natuurlijk een ander IP adres waardoor alles in de war is, maar die printer moeten we gewoon kunnen vinden. Ben nog nergens aan toegekomen en ik stond zo vrolijk op. Niets meer van over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, ik weet het af en toe ook niet meer, wat nou wel en wat nou niet mag, wat nou behoorlijk is en wat onbehoorlijk is..

Dit las ik in(?) wikepedia over het woord neger:

 

 

In de VS in het bijzonder, maar ook in sommige andere westerse landen, is een cultuur ontstaan waarin woorden die op 'neger' lijken als niet politiek correct worden beschouwd. Afro-Amerikanen vinden het normaal om blacks of 'zwarten' genoemd te worden, waarbij opgemerkt moet worden dat van de Engelse varianten nigger en negro vooral de eerste als érg stuitend wordt ervaren. Na de invoering van de termen African Americans en blacks aan het einde van de zestiger jaren van de 20e eeuw wordt het woord 'negro' heden ten dage eigenlijk nauwelijks meer gebruikt en wordt het als ouderwets ervaren. Opvallend is dat in bepaalde Afro-Amerikaanse subculturen (rap, hiphop) de urban-versie van het woord nigga juist weer als een soort onderlinge geuzennaam wordt gebruikt, terwijl het gebruik van de term door buitenstaanders (goeddeels ongeacht huidskleur) niet geaccepteerd wordt.

Deze Amerikaanse gevoeligheden over het woord zijn niet zonder meer naar het Nederlandse taalgebied te transponeren. Hier wordt wel het Afrikaanse leenwoord nikker (of kaffer) doorgaans aan zeer negatieve gevoelens, racisme en discriminatie gekoppeld en als een echt beladen scheldwoord ingeschaald, maar voor het woord 'neger' is dat niet zonder meer het geval. Dit wordt in Nederland en België nog gezien als een gewone, onbeladen aanduiding voor mensen met een (zeer) donkere huidskleur, vergelijkbaar met de term blanke.[bron?] Het is zelfs maar de vraag of zwarte in ons taalgebied niet eigenlijk een negatievere bijklank heeft - dit dus in tegenstelling tot de gevoelens hierover zoals die in de VS ervaren worden.[bron?] Met name in Vlaanderen heeft zwarte de connotatie van een scheldwoord, weliswaar niet met de betekenis van neger maar wel van fascist of collaborateur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik wilde eigenlijk alleen maar een ding uiten, en dat is dat het woord 'neger' hier, in Nederland, kan kwetsen. En dat is zo, dat weet ik uit eerste hand en dat ervaar ik zelf zo. En het feit dat ik dit hier schrijf, daar waar ik hier bijna nooit laat blijken dat een woord of een uitdrukking of wat dan ook mij kwetst, irriteert of gewoon niet aanstaat, bewijst voor mij dat het zo is.

 

That's all… en verder ben ik nu helemaal niet boos of verdrietig of wat dan ook en ik vind Wijfie ook helemaal goed zoals ze is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het wel gelezen Hannah.

De toon was niet fraai en je had het over misbruik maken van het forum.

Schuif dat nou niet op Rapi af.

Je zult vast vanuit je eigen pijn gereageerd hebben, dat kan.

Maar maak het niet mooier dan het was.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh help, ze zijn de schuur hiernaast met grof geweld aan het af breken. Daar gaat mijn rustige leesmiddag in de tuin!

 Woon jij naast Bollie dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Kaboutertje. Ik dacht en hoopte dat het nu klaar was, maar dit is een grote tegenvaller voor je. Geen wonder dat je even niet weet hoe je het hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...