Spring naar bijdragen

Zondag 7 juni


Aanbevolen berichten

goeiemorgen trouwens

zou ik helemaal vergeten.

 

Anette, een meeting is juist ook een gelegenheid

om er helemaal bij te horen als je nieuw bent.

Het is best lastig in een bestaand geheel

je weg te leren vinden hier en in een meeting

gaat dat meer vanzelf. Gewoon doen dus als je kunt

en anders wie weet in september al weer als kaboutertje

is opgeknapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Erik gefeliciteerd alvast, straks doen we dat in levende lijve.

 

Kaboutertje, voor onder de riem :heart:

Je bent nu al zo ver met onderzoeken en problemen, dat het nu niet het moment is om zaken achter te houden. Je weet niet wat voor schade je daarmee aanricht.

Ik denk dat je moet beseffen dat je weerstand erg laag moet zijn op dit moment, dus je kunt het je ook niet meer permitteren om risico's te nemen.

Heel veel sterkte.

 

Anette en Kohtje: als je nog wilt en kunt komen vandaag, dan moeten jullie dat gewoon doen. Anette, ik ben verleden jaar ook naar de meeting geweest toen ik pas kort op het firum was: heerlijk en geen enkel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een idee om hulp te vragen van je psych?

Ik denk dat die arts net zo balorig was als jij bent toen hij de PAAZ noemde. Misschien wel een onprofessionele sneer om je te laten weten wat hij van je geestelijke gesteldheid vindt.

Er zijn mensen die wél je achtergrond kennen en er begrip voor hebben, vraag hen om hulp, kaboutertje, je hoeft het niet alleen te doen! En als die psych minder goed bereikbaar is; er moet in een ziekenhuis toch ook zoiets als een vertrouwenspersoon zijn?

Eigenlijk allemaal bollenpoep want zo'n arts moet je dossier kennen en weten wat er speelt en vooral: daarmee om kunnen gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, rust vinden lukt denk ik alleen als je stopt met "rondschoppen", en al helemaal met jezelf een schop onder de kont geven.

Overgave is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel. Maar door je alleen al maar af te vragen waaróm dat zo is kom je al

dichter bij jezelf en wordt het duidelijker dat verzet het proces alleen maar verlengt.

Uiteindelijk lig je in het ziekenhuis om er zélf beter van te worden. Niet omdat het ziekenhuispersoneel jou daar zo graag ziet.

Misschien moet je jezelf maar eens als deel van de machine zien en meewerken. Als patiënt en personeel samenwerken lopen

de processen het soepelst en het snelst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een prachtige dag om jarig te zijn, proficiat Erik !

Wij gaan de tuin weer in, de konijnentuin is bijna klaar

Dan verbinden we hun hok met deze tuin en kan ik op het trappetje ernaast zitten kijken naar ze .. leuk !

Kabouter, wanneer zie je die fijne psych weer?

Heel vervelend dat je zo geschrokken bent van zijn reaktie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dagpact:

Blondie

Anette

Kaboutertje

BillyBob

Joris

Ietjefietje

jowan

Kohtje

NBW

gister vergeten droog af te melden.

Nu maar weer aanmelden :)

Erik, een hele fijne verjaardag!

Voor de meeting gangers vandaag: heel veel plezier!

En de rest een hele fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem het voor kaboutertje op, zij is de patiënt in deze. Die arts heeft zijn beroepsverenigingen en collega's.

 

Ha, tuurlijk neem ik het ook op voor kaboutertje.

Sorry, kaboutertje, zal me tot jou richten. Het gaat immers om jou.

Ik neem het voor jou  op, kaboutertje.

Net als dat ik het op neem voor de (nog lijdende) alcoholist en niet voor de ziekte verslaving met al z'n sterkmakende troeven.

Die ziekte is sterker dan ik ben.

Maar met overgave bedoel ik overgave aan dat wat groter is dan jezelf. In jouw geval een arts met beroepsverenigingen en collega's.

Vechten tegen iets dat groter is dan jezelf is vermoeiend, frustrerend, onnodig verlengend en een kleine, zoniet geen kans dat je wint.

Door overgave, je lot als het ware uit handen te geven, hoef je je niet meer bezig te houden met je ziekte (in zowel het geval ziekenhuis als verslaving)

maar kun je je bezighouden met herstel. Niet je ziekte als tegenwerkende kracht zien, als een einde, maar als springplank naar een betere toekomst, een begin.

Dat lukt alleen als je de situatie waarin je nu verkeert accepteert.

Diep ademhalen en gáán... Je bent niet in één dag ziek geworden, dus herstel zal ook tijd en inspanning vergen. Inspanning om je vooruit te brengen,

geen inspanning om het anderen en jezelf moeilijker te maken. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik vaak google translate niet om alleen woorden te vertalen, maar ook om te luisteren hoe een woord wordt uitgesproken.

 

En wat blijkt? Als je voor een tweede keer luistert hoe een woord klinkt, dan wordt het extra duidelijk en l a n g z a a m uitgesproken.

 

hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, Kabouter, nu toch weer een infectie. Maar je moet bedenken dat je op een verpleegafdeling ligt waar ze weinig tijd hebben voor een extra praatje of wat zij misschien wel gedoe vinden. Daarvoor is waarschijnlijk gewoon te weinig personeel. Voor wat meer aandacht voor je problemen zou je inderdaad op de PAAZ moeten zijn. Zolang daar je fysieke gezondheid goed in acht genomen wordt is dat ook niet eens heel raar gedacht hoor. Maar je moet dat zelf willen. Ik kan me best voorstellen dat je reageert zoals je reageert. Je inhouden en ja en amen knikken heeft waarschijnlijk een averechts effect op je want je volwassen ik is op het moment moeilijk te bereiken voor je. Je hoeft je psych niet aardig te vinden, zolang ze nog maar met je kan praten en jij kwijt kunt wat je kwijt wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben jij misschien een Turkse kabouter? Ik weet nog dat we vroeger bij mijn vader met maximaal drie personen op bezoek mochten komen.

Naast hem lag een Turkse man. Die had altijd de hele familie + op bezoek.. soms wel een man of vijftien.

Och, nou ja, het zijn andere tijden. Ik ben al lang niet meer in een ziekenhuis op ziekenbezoek geweest. (godzijdank)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...