Spring naar bijdragen

Maandag, 25 Mei


Lucide

Aanbevolen berichten

Bolletje, ik snap heel goed wat je schrijft

maar er is volgens mij nu echt geen stukje Vol dat nu bezig is met terugvallen. Ik voel me blij, energieker dan voorheen en mijn doel is nogsteeds helder.

Ik heb alleen niet zo de negatieve instelling om mezelf nu bestraffend toe te spreken terwijl ik eigenlijk een heel goed en qua wijn gematigd weekend heb gehad. Ben er juist blij om.

 

Ik vind dat juist zorgwekkend Vol dat je schrijft dat er geen stukje bezig is met terugvallen. Soms verliezen we uit het oog waarvoor we hier zijn. Jezelf een schouderklopje geven omdat je qua wijn een gematigd weekend hebt gehad is niet zo moeilijk als je voor ogen houdt dat 2 glaasjes geen kwaad kunnen. Maar we zijn verslaafd. door de alc. zijn we in problemen gekomen.

Even een ander vraagje. wil jij stoppen of proberen te matigen met de drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje, ik ben hier omdat ik van de afhankelijkheid af wil

Een weekend waarin ik gelukkig door preventieve maatregelen heel goed maat kon houden maakt me blij.

Ik zie dit niet al een (dreigende) terugval, maar als bewust bezig zijn met drinkgedrag en voor ogen houden van mijn doel.

Ik zou het ook fijner vinden om over deze update van mij verder niet meer zo'n discussie te hebben geloof ik, ditt maakt het voor mijn gevoel veel zwaarder dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal over je zoon, ag.

 

Wat leuk dat je dochter morgen trouwt. Hopelijk een mooi trouwjurk en man een mooi pak. En hopelijk een pak voor de man, dat hij op minder officiële gelegenheden kan dragen. Zonde dat sommige trouwpakken niet gedragen worden.

 

Kaboutertje, laat maar over je heen komen. In een paar dagen ben je toch weer thuis. Waarom dan een punt maken over een dagje eerder.

 

Vol, knap dat je het maar bij een enkele glas hebt weten te houden. Het sterkte en trotse gevoel dat je daarover hebt is echter een beetje misleidend. Dat zou kunnen leiden tot een gedachte dat je het wel vaker kan houden bij 1 of 2 en dan gaat het meestal mis. Dat sterke en trotse gevoel verdwijnt wel weer in een paar weken.

 

Fijne nacht mensen, slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, mijn Gerrit! Bedankt voor je belangstelling.

Ja, natuurlijk heb ik het droog gehouden daar in Spanje. Hoewel. Natuurlijk (!). Ik heb echt wel spitsroede moeten lopen, hoor.

Maar om eerlijk de waarheid te zeggen. Ik geloof, dat ik het niet drinken aardig onder de knie begin te krijgen. Ai, dat klinkt verwaand.

Maar tot nu toe had ik onder de meest gemene omstandigheden geen grote moeite om steeds nee te zeggen.  Dat komt, geloof ik, ook omdat ik van het begin af aan steeds tegen mijn directe omgeving open kaart gespeeld heb. Ik heb tegen iedereen gezegd, dat ik een alcoholprobleem heb. Te beginnen bij mijn huisarts,daarna bij de he le familie, bij mijn vrienden, ja zelfs tegen de obers in het restaurant. En ik verzeker je: Het helpt en het wordt nog gewaardeerd ook. Niemand die me nog een alcoholisch drankje aanbieidt.

Water, chocolademelk, cola light, appelsap (favoriet), tonic (zonder gin!), Vruchtensappen. Ik kom er goed mee klaar, maar ik realiseer me ook heel goed, dat de verleiding (het grote geniepige monster) constant aanwezig is. Daarom, MG, blijf ik zo intensief hier op dit forum lezen. Ik ben misschien wat te lui om zo af en toe zelf wat te schrijven. Mijn excuses; ik ga proberen om weer wat actiever te worden. Jullie zijn me allen zeer geliefd. Ik heb heel veel respect en waardering voor menigeen hier in dit forum.

Voor vanavond laat ik het hier bij. Ik wens ieder die het nodig heeft veel sterkte en voor nu welterusten.

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...