Lika Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Iejoor zoek...? Die was die taart aan het bakken Lars! Je hebt hem weer gevonden:-) Jannigje, ben je al genoeg geknuffeld vandaag? Ik heb nog wat over voor je hoor! Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Toch een dag met een sterretje, 13 maanden al. Gefeliciteerd Jannigje. Knuffel. Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Nee Lika, zeker niet genoeg geknuffeld, dus ze blijven van harte welkom., Die van jou ook Quinn! Dank voor e felicitaties. Ik realiseerde me net opeens dat het vandaag de 24e is, dus ja, weer een maand erbij. Ik ben echt blij dat ik niet meer drink. Stomme zin zo, geen alc meer drink, dat klinkt beter. Stel je voor dat de problemen die daardoor ontstaan ook nog eens op mijn bordje komen. Nee dank je. Sis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Sing en Blue en Silver, klinkt beter dan SBS, ik had vandaag een onderzoek met contrastvloeistof, voor mijn re oog. De oogarts bij wie ik liep, heeft tot 2x toe mijn klachten afgedaan als "staar conform uw leeftijd". Heb je eerst de overgang gehad, waar van alles op geschoven wordt, nu is het "klachten" conform mijn leeftijd. Zij stelde voor om mij daarvoor te opereren. Bij de scan die daaraan voorafgaand is gemaakt, bleek dat er een ander, letterlijk onderliggend prdobleem is. Een vochtblaas (?) in/onder mijn netvlies. Oeps, verkeerde diagnose? Het lijkt erop. Gelukkig ben ik niet geopereerd aan staar! Vandaag hoorde ik dat dat mijn klachten nog aanzienlijk verergerd zou kunnen hebben. Vandaag hebben ze een vloeistof ingespoten die naar mijn ogen zou gaan. Daarna zijn er veel foto's gemaakt, om de paar minuten. In totaal ongeveer 20 minuten lang. Het doel daarvan is: kijken of er bloedvaten in/om/onder het netvlies lekken. Ze weten namelijk niet waardoor die vochtophoping is ontstaan. Ik vind het heel spannend, weet nog niet wat de uitkomst is en dus ook niet of er een behandeling mogelijk is. Na 2x in korte tijd een misser van een arts, huisarts en oogarts, ben ik me weer des te meer bewust van het feit dat ik (en wij allemaal) heel goed op moeten letten en zelf aan de bel trekken. Ik kan heeeeeeeeeel assertief zijn voor een ander, voor mijzelf ben ik daar minder goed in. Maar ik probeer mijn frustratie om te zetten in opkomen voor mijzelf. Ik heb liever andere lessen, maar ja, die heb je niet altijd voor het uitzoeken of kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Nog even: na het onderzoek moest ik veel drinken. Afijn, ik moest plassen en schrok me rot. Mijn urine was knalgeel en bijna lichtgevend! Singbluesilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Dank je Lars, dat hoop ik ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Och Jannigje, ja je moet het zelf doen. Ben benieuwd naar de uitslag. En....een extra speciale fijne knuffel voor jou. Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sis Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Levenslessen krijgen we niet voor het uitzoeken. Wel hoe we ermee om willen gaan! Spannend, nu wachten op de uitslag. Ik ben benieuwd maar jij natuurlijk nog meer Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Phoeh, wat een enge gedachte dat je bijna geopereerd zou zijn zeg! Spannend! Hoop dat het iets is wat ze kunnen verhelpen Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Dat is wel een heel verhaal en bewijst maar weer dat we zelf goed moeten blijven opletten wat de artsen allemaal verzinnen. Leek me geen prettig onderzoek trouwens als ik het zo lees. Afwachten wat de uitslag zegt en eventuele behandeling. Duurt dat lang? Die uitslag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Hoefde het licht niet aan in de wc.Dank je Lars, ik zit hardop te lachen Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Hoe lang het gaat duren, weet ik niet SBS. De uitslag wordt eerst in een team besproken volgens de arts assistent, vervolgens belt ze mij over de diagnose en eventuele behandeling. Ze kon niet zeggen hoe lang het gaat duren, ik reken maar op een paar weken. Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk. Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang, dus ik voel nu ook wel een beetje voor de struisvogel-oplossing. Hoewel, toch ook weer niet echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Dat snap ik. Graag de uitslag willen weten maar eigenlijk ook weer niet. Gewoon toch maar afwachten. Best spannend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Hier is voor Jannigje de 'dag-is-weer-begonnen-knuffel'! Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sis Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Pff ja dat wachten is het lastigste. Ik duim voor je Jannigje en wens je het beste voor vandaag :rose: Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 25 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Lieve Lika en Sis: dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Phoeh 2,5 uur?! Wauw! Erg gemeen van je hersens om de endorfine niet af te geven! Chocolade eten dan maar? Vroeg naar bed? Hoe was de cursus? ^^ Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2017 Hoe gaat ie Jan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 31 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 (bewerkt) Niet goed Smart. Ik probeer mij staande te houden, maar dat lukt maar net. Afbouwen en opbouwen ad, ik haat het. Maar ja...... Grootste deel weggehaald, , niet goed 31 januari 2017 bewerkt door Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Beetje van je afpraten kan toch echt wel helpen hoor! Wat is daar niet goed aan? Kwam de zelfafwijzing dan weer om de hoek kijken? Hoeveel tijd gaat de nieuwe opbouw met de med nog kosten? Sterkte lief mens Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 ❤ het is nog vroeg, maar je krijgt wel al een dikke knuffel! Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Van mij ook! Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 1 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Dank je lieverds, ik ben nogal het spoor bijster op het moment. Ik had gisteren een heel stuk geschreven, maar dat voelde niet goed. Van me af praten is één ding, maar in paniek hier dingen neerschrijven is niet altijd een goed idee. Het voelde als mijn ellede dumpen en jullie er mee opzadelen, niet de juiste manier. Ik kan niet goed beschrijven wat er met me gebeurt. De dagen duren nog steeds 24 uur, maar het is net of ze langer duren maar minder uren hebben. Er komt niets/nauwelijks iets uit mijn handen. Ik raak/ ben het overzicht kwijt. Ik probeer aansluiting te houden met de buitenwereld, hier en in het museum en met andere mensen, maar het lukt me niet. Ik ken a.h.w. Twee modussen: óf ik doe "gewoon", dat betekent dan dat niemand iets aan me merkt, óf, als dat niet lukt, trek ik me terug. Dan ga ik weer op alleen zodat niemand me ziet. Een tussenweg kan ik maar steeds niet vinden. Bijvoorbeeld: gisteren was ik in het museum. Ik kon het nauwelijks aan, kon nauwelijks andere mensen om me heen verdragen. Zij weten niet dat ik depressief ben. Ik wil zo graag ergens zijn waar ik geen stempel heb! Maar dat heeft een prijs. Namelijk net doen of alles oké is. Ik heb dagen dat ik daar geen collega zie of spreek, gisteren natuurlijk net wel. Ik voer dan een toneelstukje op omdat ik niet weet wat ik anders moet doen. Het liefst was ik wegggelopen, had ik mezelf weer opgesloten, maar dat heb ik niet gedaaan. Ik heb het volgehouden. Net als vroeger op mijn werk. Tot het niet meer gaat. Verkeerde strategie, maar ik weet nog niet anders. Heeft met een heel diepe angst te maken. Daar ben ik vorige week met therapie weer mee geconfronteerd . Die diepe angst is de basis van mijn overtuigingen. Of is het andersom? Heb ik die diepe angst gekregen door de overtuigingen die ik heb gekregen? Het gevoel was er al voor ik de woorden had denk ik, dus dan zou de angst vooraf gaan aan de overtuigingen. Dat kleine, onschuldige meisje dat zo verschrikkelijk bang was, altijd!!!! En dat daarom al die akelige patronen heeft ontwikkeld. Mijn volwassen ik "weet beter", maar het kleintje kan daar nog niet veel mee. Die verzuipt nog in haar angst. Zeker in periodes als deze. Quinn schreef er een stuk over op zijn draad (p 88). Anders natuurlijk, maar toch zo herkenbaar. Dit is beter dan wat ik gisteren deed, gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden