Spring naar bijdragen

Vrijdag, 15 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Ik kan trouwens weer ZIEN! Ik heb mijn lenzen in en het is vrij bizar wat er allemaal om me heen te bespeuren valt. Ik zie heel veel mooie dingen in de verte, blaadjes, letters, vogeltjes, gezichten...

 

Verder zie ik mijn naakte overbuurman nu ook scherp. Dus niet alleen een naakt silhouet (redelijk torso, billen, benen), maar ook zijn grijze borsthaar, slappe bovenarmen, en meer...

 

Ook zie ik minder fraaie details: veel meer grijze haren dan ik dacht, kleine snorhaartjes, stof op de lampenkap…. Ouch.

 

Nou ja: beetje verven, trekken en poetsen en Yo is weer zen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al gegeten; Kipschnitzel van de poelier op de markt (Mmm), heel veel aardappelen, spinazie uit mijn pot van het balkon (ik hield na het koken, precies 1 handje over,ha,ha),bruine bonen.

Dus weer lekker gelaafd.

 

En yoga, leeft in een nieuwe wereld,

Heerlijk toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 3 jaar tijd heb ik 3 of 4 keer gedronken. En mijn zelfhaat en hopeloosheid zit weer op het toppunt.

Mijn kinderen vreselijk teleurgesteld....vandaag was hier een vriendin en die blijft in me geloven..

Omdat zij me heel goed kent en weet dat ik echt wil veranderen.

Iemand anders stelde opname voor.

Ik weet het even niet meer.

Heb gedoucht, alles opgeruimd, zit in t zonnetje, maar ben even de visie kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, wel precies de heldere woorden die ik nu nodig heb..

Het is ook de angst, gaat het me lukken.

Bang voor mijn eigen kromme gedachtes.

En ja, meestal, gaat het gewoon goed, maar dit kan ik niet accepteren van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, de keuzes die je maakt als je heel erg slecht, down of depri voelt, zijn geen keuzes die je moet koppelen aan je eigen ik. Vaak als mensen zich niet goed voelen door bijvoorbeeld slecht slapen, dan doen ze dingen om het slechte gevoel te verminderen.

 

Bijvoorbeeld, ik geef dan mijn geld uit aan de ijdelheidsindustrie, die mijn eigen imago doet opvijzelen. Dan koop ik coole hebbehebbe dingetjes. Hoewel het is nog nooit zo ver bij mij gekomen dat ik een selfie stick heb gekocht, maar ik had het geld beter kunnen uitgeven bijvoorbeeld door te sparen, of rekeningen betalen. Of verstandige dingen.

 

Die ik wel zou hebben gedaan als ik me gewoon normaal zou voelen.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An wacht maar even met te denken wat je nu moet gaan doen. Ik denk dat het nu belangrijk is om eerst maar weer een beetje tot jezelf te komen en die kater te verwerken. Dan kan je later nog altijd zien. De wereld vergaat niet hé? ;)

Wil je wel weer Refu gaan slikken? Dat zou dan de volgende stap kunnen zijn. Ja en verder is het toch heel knap dat je in 3 jaar tijd zo weinig keren gedronken hebt. Dat was vroeger wel anders hé? Dus misschien zou je kunnen proberen om de kleine terugval te zien als een goeie herinnering dat je gewoon, net zo als bijna iedereen van ons, niet meer kan drinken, nooit meer. Soms heb je die bevestiging weer nodig om verder te gaan.

Kom op meid we gaan er weer voor. Jij gaat weer verder, en niet weer opnieuw starten hé? Nergens voor nodig ;):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was een heerlijke dag. Niet meer geblowd en ik hoop dat ik dat nu vol houd. Nu geen trek in blowen ook. Heerlijk gewerkt, had heel goed geslapen, was heel helder. Toen kwam er ook nog een hele leuke uitzendkracht. Heel vaak zijn collega's ruim 50+ of 18-20 en zij was precies mijn leeftijd. Los van de leeftijd hebben we denk ik heel veel gemeen. Waar kon, in de drukte heel veel gekletst over van alles en nog wat, blijkt ze zelfs vrijgezel.Zelfs over alcoholisme hadden we het een tijdje. Ze kent een goede vriend met binge drinking buien, die vaker zo een week van de wereld is. Natuurlijk het niet over mijn drank gehad, het blijft wel mijn werk!

 

Gaat ze weg om 14.00 zegt ze van jou zie ik vast nog wel. Blijkbaar vonden we het wederzijds gezellig. Vraagt ze ook nog om mijn nummer. Eigenlijk hoop ik op een reactie van haar, zij heeft nu alleen mijn nummer. Ik niet die van haar. Dom he van me. Ik had ff geen mobiel of pen en papier en zij wel haar mobiel.

 

In de avond nog naar L geweest, Geen ellelange verhalen, ook dat was best gezellig. 1 uurtje hadden we gezegd en dat werden er 4.

 

Zit nu thuis een beetje te overdenken;

-niet blowen levert me nu dus wel meteen een erg leuke dag op

-ook al had ik het niet over mezelf, praten met iemand over drank met iemand die enigzins alcoholisme begrijpt is erg fijn

-ik merk dat ik die ontmoeting vandaag aan blijf denken. Echt een heel leuk iemand is ze vermoed ik.

 

En nu nog even bijlezen en naar bed.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op verzoek weggehaald, 20150516  23:03

 

@ Agnieta. Jij beschouwt alcohol, drank nog steeds iets als wat bij je hoort. Wat je hooguit zou moeten reguleren. Je neemt nog steeds niet het besluit dat alcohol levensgevaarlijk is voor je omdat je er allergisch voor bent en niet kúnt drinken. Zoals hiervoor al gesteld: je springt van een 12 verdiepingen flat af met het (krankjoreme)  voornemen om maar één etage te vallen.

Kijk naar je onderschrift: dat wijst daar ook nog op flesje, drinken, proosten. Dat zit nog allemaal in het drankregime. Van mij zul je dergelijke kreten nooit horen.

Ik besloot 9 september 2012 dat ik er niet tegen kan, dat ik het niet kan. Dat ik mijn leven alleen maar kan redden door te stoppen met drinken. Dat betekent voor mij niet: Proberen te stoppen. Dat betekent voor mij heel besloten en resoluut stoppen, met alle middelen die ik in me heb om dat waar te maken.

Het sterkste middel wat in inzet is met over te geven aan de machteloosheid tenopzichte van mijn verslaving en aan mezelf bekennen dat alcohol he-le-maal niets voor me kan betekenen. Je zou kunnen zeggen dat ik het uit mijn leven gebannen heb.

Je leest het hiet bij meer mensen: mijn grootste uitdaging is mijn karakterfouten aanpakken en verbeteren en een eerlijk en open en sociaal leven te gaan leiden. Dat was ik de afgelopen drie decennia afgeleerd en het is een hele klus daar weer aan te werken. Maar wel een leuke klus; dat heet leven.

En leven is wat ik wil, ik wil noooooooit meer terug naar waar ik vandaan kwam. Die weg begint met de eerste te nemen. Dat moet ik dus laten. Makkelijk zat, want ik heb alcohol uitgebannen. Het is niet meer voor mij. Ik wéét dat ik er dood aan ga en dat wil ik niet. Ik vind het leven weer leuk!

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat weer 1 of 2 glazen kunnen drinken. Als ik deze gedachte heb, dan antwoord ik mezelf: zelfs al zou ik het kunnen, dan zou ik so wie so nooit zorgeloos kunnen drinken.

 

(En verder, als ik eerlijk ben, ik heb nooit trek in 1 glas wijn. Ook een fles zal niet genoeg zijn als ik weer zou beginnen. Maar dat geldt voor mij.)

 

Dat klopt elke fles die ik dronk sinds afgelopen zomer was met schuldgevoel en zeker niet zorgeloos. Daar smaakt het gelijk een stuk minder van. Die herinnering houd ik vast want met trek ben ik geneigd te denken aan de oudere gezellige gelegenheden toen drank nog zorgeloos was. Maar zo voelt een glas allang niet meer.

 

En trek in een glas is idd een illusie. Een illusie om de drempel te verlagen. Een van de mechanismen van your mind is playing tricks with you.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...