Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 Mei


Aanbevolen berichten

Morge...

 

Probeer te focussen met vakantievierendelogerende meiden om me heen  :)

PC staat in huiskamer...de muziek ook...och ik geniet ook enorm van hun creatieve zang- en dans uitspattingen, onbevangen en vrij...mooi.

Binnenkort is mijn eigen werkruimte klaar....ook fijn!

 

 

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf ben een trouwe hond en blijf bij één relatie. Heeft ook te maken met het feit dat ik me heel moeilijk helemaal kan geven aan een ander. Bovendien ben ik zo gewend aan mijn vrijheid en zelf beslissingen nemen, maar mijn vrijheid is heel belangrijk voor me. Ik kan ook heel makkelijk alleen zijn en kan mezelf goed vermaken. Heb daar geen ander voor nodig. Mocht ik ooit weer aan een nieuwe relatie beginnen zou ik er voor kiezen om een latrelatie te hebben.

Dat neemt niet weg dat ik best wel verliefd kan worden, maar daar blijft het dan bij. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sugartje en daar kan je van houden, zonder dat ze iets eist van je. Ze laat jou daarin helemaal vrij. Accepteert je zoals je bent, zonder een hoop te verwachten. T'is een schatje en ik mis ze nog steeds, al was het alleen maar dat lieve koppie dat je af en toe met van die hele trouwe ogen aankijkt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Eline, het is voor een ieder weer een ander verhaal.

Heeft ook veel te maken met angst, of claimen of loslaten.

Maar ik kan mij in sommige relaties wel voorstellen dat,

als men uit elkaar gegroeid is en dus eigenlijk als broer en zus

samenleeft, dat één of beide nog wensen en verlangens heeft

en dat buiten de relatie zouden willen zoeken. Je kunt het op z'n minst

bespreekbaar maken.

Ikzelf heb geen relatie. Momenteel lees ik "Liefdesbang" en weet

dat ik een uitdaging heb in het eerst vinden van liefde voor mezelf,

of de wond (Eckhart Tolle zou zeggen pijnlichaam) met mijn gezonde

volwassen en in het hier en nu staande deel kan helen en koesteren.

Als ik eenmaal in verbinding sta met mezelf, dan kan ik ook weer

verbinding maken met een nieuwe relatie. En begrijp me niet verkeerd,

ik was altijd monogaam in mijn relaties en dat zou voor een volgende

net zo zijn. Wél eerst een lat-relatie, en later misschien weer gezellig

samenwonen. Maar dit is wensdenken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe interessante dagdraad weer vandaag.

Ik lees vooral een beetje mee de laatste tijd.

Gaat nog steeds goed met mij, veel bezig met mijn werk en met de kinderen en partner.

Gezond eten en veel bewegen, dat bevalt super goed!

 

Morgen vertrekken we voor een weekje op vakantie, dus dan zal ik het forum waarschijnlijk niet zo vaak bezoeken.

 

Voor iedereen die vakantie heeft een fijne tijd en wie moet werken, ook een hele goede week gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, laat ik mijn eigen visie op de liefde er dan ook maar eens tegenaan gooien.

 

Een relatie als werkelijke en wezenlijke open verbinding tussen twee personen; een relatie waarin partners zichzelf niet opgeven, zichzelf of de ander niet afwijzen, hun identiteit niet verliezen uit angst de ander te verliezen. Een relatie zonder (kunstmatige) beknellingen; zonder de drang om de behoeften van een ander te bevredigen of de eigen behoeften vervuld te zien door de ander. Een relatie zonder verwachtingen, onzekerheid, ongerustheid, claimgedrag, angsten. Een relatie tussen twee partners die autonoom zijn, alleen verantwoordelijk voor hun eigen geluk en lijden, alleen samen zijn omdat ze dat écht wensen.

 

Zoiets wens ik mezelf toe.

 

En als dat in de praktijk concreet betekent dat mijn (toekomstige) partner en ik er "lovers" op na wensen te houden (wat dat dan ook moge betekenen) dan is dat echt en volledig mijn / onze eigen zaak en mijn / onze eigen verantwoordelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ooit 2 x onherstelbaar

beschadigd gekomen uit, wat ik dacht,

monogame relaties waren, maar half open bleken.

Mijn les is dat er free floating en deep diving relaties bestaan

en dat je alleen een deep diving relatie kunt hebben als je

daar beiden voor kiest en je eraan houdt. In lief en leed.

Mijn vertrouwen in mannen is nooit meer hersteld,

dat in mezelf godzijdank wel, maar dat heeft jaren geduurd

en me in die jaren vaak de bodem van de fles laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, 

Alleen even iets rechtzetten:

Ik schrijf niet dat ik er 'lovers' op na wil houden naast mijn 'vaste' relatie.

Ik ben trouwens helemaal niet op zoek naar een 'vaste', 'langdurige' of 'stabiele' relatie.

Jaloezie ken ik niet, als emotie. En ik kan weinig tot niets met jaloezie in een ander, laat staan in een partner.

En voor 'gevolgen' of zelfs 'puinhoop' ben ik niet bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een ingewikkeld iets, en zeker niet een seks of niets verhaal, allerlei kleine gebaren en emoties kunnen groot worden in een klein moment en ze dan in proportie blijven zien of kunnen relativeren in het grotere......kan me voorstellen dat dat niet voor een ieder gemakkelijk is....zeker niet als je misschien wel hunkert naar aanraking, intimiteit, een compliment een aai over je bol....naar wat dan ook wat je mist in je relatie of in het alleen zijn

hoe dan ook waar je ook in meegaat je hebt ook altijd met de ander te maken en zijn/haar belevenis....

 

zegt zij die dacht wel wat mensenkennis te hebben en keihard 5 jaren met de ene na de andere leugen geconfronteerd werd na een langdurige relatie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He verdorie LJ, dat is echt balen. Grrr! Hoe lang duurt het dan weer voordat er een nieuwe uitspraak is?

 

En verder, tja, ook ik heb in de liefde het nodige te verstouwen gehad. Maar juist daarom wens ik het zo zoals ik het nu zou wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een veilige relatie kun je ook je onzekerheden, jaloezie en alles wat we niet zouden willen voelen of zijn maar waar je toch tegen aan loopt, uiten. Als dat wijs is. Je hoeft een ander ook weer niet met ieder ongemakje lastig te vallen, en sommige dingen kun je beter zelf uitkomen. Maar niemand is perfect, je loopt tegen dingen aan bij jezelf en bij je partner. Dat zijn soms pittige lessen maar ook daar kun je van leren en groeien. Voor de duidelijkheid: ik hou er geen lovers op na en mijn man hopelijk ook niet. Ik kan het hem trouwens niet verbieden. Ik kan alleen bepalen hoe ik daar mee om ga en wat mijn eigen grenzen hierin zijn.

Maar ik kan me best voorstellen als je dag in dag uit afgezeken wordt dat je dan een keer verliefd op een ander wordt.

Als Wijfie bij haar man weg zou gaan, zou ze weer velen over zich heen krijgen omdat ze een oude zieke man in de steek laat.

Het werkt niet, alleen maar doen omdat het zo hoort. Je gevoel is toch altijd sterker.

Wat daar dan weer voor goeds of voor ellende uit mag komen.

Het ligt toch allemaal wat genuanceerder in mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...