Burchill Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Op de valreep... Goedemorgen Dagpact: Blondie KaboutertjejowanAgnietaLucide Jani Ietjefietje Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 (bewerkt) Dagpact: Blondie Kaboutertje jowan Agnieta Lucide Jani Ietjefietje Joris An Bolletje, ik was echt niet van plan om levenslang refusal te slikken. Het risico blijft. Ben een risicogeval. En dat levenslang. Helaas, maar er is mee te leven. Weet het. 29 april 2015 bewerkt door An Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Mooi thema op de dagdraad. Hulp/advies vragen, afhankelijk zijn, op eigen benen staan, onafhankelijk willen zijn. Precies dat waar ik mee worstel op dit moment. Wanneer ben ik afhankelijk en wanneer niet. In mijn systeem zit heel erg gebakken dat als ik onafhankelijk wil zijn dat ik geen hulp mag vragen en het allemaal alleen moet doen. Want als ik hulp/advies vraag aan mensen dan raak ik zo in de war, dat ik mijn eigen stem (hart) niet meer kan horen. Dus vraag ik maar geen advies of ik praat pas met mensen als ik een uitgewerkt plan heb, wat ik ook zo presenteer. En dan is dat plan ook nog eens iets waarvan ik weet (vooraf inschat) dat dit geen weerstand oproept bij mensen. Zeer aangepast dus. Hierin ben ik aan het onderzoeken, aan het ontdekken. Voor mij een hele lastige. Onderscheidt maken. Ik ben altijd zo verweven geweest met de ander (kan iedereen zijn), dat het een deel van mezelf is geworden. Me hiervan losmaken, van dit patroon is waar ik nu mee bezig ben. En dat begint met bewustwording. Het is een heel verhaal geworden, maar het helpt mezelf bij de ontwarring. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Het is misschien de behoefte nergens meer afhankelijk van te zijn Aggie. Ik heb wel besloten om de rest van mijn leven te blijven slikken. Ik slik nu al zeker zo'n 25 jaar Refusal. Wil het risico niet meer nemen om een terugval te krijgen. Dat zou me teveel pijn doen. Liever een safe leven dan een risico nemen ook al zou dat nog zo klein zijn. Maar An zit misschien heel anders in elkaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Refusal, Naltrexon enz. Soms, als een auto het niet meer doet, moet je met een andere auto of accu starthulp bieden. Als het ding weer zelfstandig werkt en zijn eigen accu weer zover heeft bijgeladen dat zelfstandig starten weer mogelijk is, zijn er geen externe hulpmiddelen meer nodig en kunnen losgekoppeld worden. Nu gaat beeldspraak altijd mank voor degene die dat wil. Maar afhankelijk willen zijn van externe hulpmiddelen lijkt erg veel op het afhankelijk zijn van "de middelen". Voor een overbruggingsperiode misschien ok, maar niet blijvend voor mij. Overigens heb ik ze nooit gebruikt. Ik vond mijn heil in NA en AA. bertd en An reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Ik slik weliswaar geen Refu en dergelijke, maar heb wel geaccepteerddat ik levenslang oogdruppels moet gebruiken om mijn oogdruk laag tehouden. Dat werd door de oogarts gebracht als wellicht vervelend, maarhad er vrede mee, en het is alleen één druppel per oog vlak voor hetslapen gaan. Gek hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 iedereen moet gewoon doen wat voor hem of haar werkt zonder een oordeel te hebben. lijkt me een goed begin... Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 @Agnieta: Ja, die zelfhulpgroepen zijn mijn nieuwe manier van leven geworden, ik wil niet meer zonder en ik geloof ook dat ik dat niet kan........ Daar heb je een punt. En ik iets om over na te denken. Ik kom erop terug. lady jane en An reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Volgens mij haal je wat door elkaar Kastanje.. Hulp vragen betekend niet altijd jij advies moet krijgen of altijd je plannen moet aanpassen...toch? Je hebt gelijk Agnieta, dat zou zo moeten zijn. Bij mij is het anders gaan werken. Mijn overleving is altijd geweest om naar de ogen van een ander te kijken en wist hierdoor eigenlijk niet meer wat ik wil, wat mijn behoeftes zijn, wat mijn mening is. Dacht ik helemaal niet over na. Dit begint nu te veranderen, maar voelt nog steeds als heel wankel. Ik begin te leren dat ik kan luisteren naar adviezen, meningen van anderen, dit meenemen, maar dat dit niet hoeft te betekenen dat ik dit over moet nemen. Hierin mag ik nog steeds mijn eigen keuzes maken. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Ik vind dat ik best een oordeel mag hebben en die hier mag schrijven Toine. Maar als ik een keuze van een ander ga veroordelen dan wordt het een hele andere zaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Autonomie. Je houdt zelf de keuze. Uit alles wat er mogelijk is voor jou en wat geboden wordt. Je mag zelfs terugkomen op keuzes of die bijstellen. Of heel tevreden zijn met je keuze en het zo laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 mee eens hoor bol.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Johan. Zo ervaar ik het. Had ernstige opstartproblemen. Het karretje loopt nu. Emotioneel doet het ook wel met me. Heee ik ga weer, voel me de ouwe. Maakte me al zorgen. Of ik dat gevoel nog eens terug zou krijgen. Nu is het een kwestie van: de tijd zal het leren. Ik blijf hulp nodig hebben bij mijn verslaving. Bolletje je was een mega steun !!! Nog dank je wel. Xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Hoi hoi, mooie woorden jowan, kaboutertje veel sterkte en een knuffel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Mooie draad mensen! An, je bent nu gestopt met de refusal. Dapper dat je dit aangaat. Ik heb het vroeger een tijdje gebruikt en verder niets gedaan in de zin van werken aan mezelf, hulp vragen, nadenken. Toen ik stopte met de refusal, ging ik direct weer op mijn snufferd. Nu gaat het goed. Voor mij is onderdeel van het "geheim" dat ik aan mezelf blijf werken en me bewust blijf van mijn verslaving. Dat doe ik door hier op het forum actief te zijn, iedere dag en door wekelijks een meeting (Intact) te bezoeken. Verder lees ik wat in verschillende boeken. Hoe ga jij nu de komende periode in? Kastanje, ik begrijp goed wat je schrijft. Advies vragen en met mensen over zaken praten die voor jezelf nog open zijn, is een kunst die je ook moet leren. Je bent hard aan het werk, zo te lezen. Daar heb ik respect voor. Onafhankelijkheid, alles zelf willen doen. Het deed me zojuist denken aan een zinnetje uit "Me and Bobby McGee" dat onder andere door Janis Joplin is vertolkt 'Freedom's just another word for nothing left to lose' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 janis joplin die was er ook niet vies van..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Jopie, rolt een traan over mijn wang dank je wel voor de mooie woorden. Kom terug zo visite. X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 Hoe ik verder ga? Ik kom van ver. Compleet nieuw leven opgebouwd de afgelopen 3 jaar. Toedeloe gezegd tegen de absoluut foute man. Herstellen van de wonden. Ik ga verder met opgeheven hoofd. Ik hoef me nergens voor te schamen. Ik blijf hulp zoeken zonodig. Ik wil vooruit en verder een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen en inmiddels kleinkinderen. Dat verdienen ze. En dat krijgen ze. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 janis joplin die was er ook niet vies van..... Sterker nog; ze is eraan doodgegaan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 heroine overdosis 1970 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 jaar later ik..... the famous club of 27 Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 jaar later ik..... the famous club of 27 Ik heb dit bericht perongeluk geliked.. maar ik vind het helemaal niet leuk. Meende dat er toch ook een knop was om dit ongedaan te maken, maar ik zie 'm niet. Nou ja, dan deze omslachtige manier maar om te zeggen dat ik niet leuk vind wat ik hierboven, in het bericht van toine, zeg leuk te vinden... Sorry, toine, is niet persoonlijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 ik zeg gewoon wat de realiteit is met deze in mijn ogen geweldige personen, helaas door drank en drugs te vroeg overleden. maar wat zullen die een tijd hebben gehad.. bedoel wat hun meemaakten in 1 jaar zullen wij ons hele leven niet meemaken en dan bedoel ik het positieve, maar goed.. in mijn ogen leef ik liever tot de max en gelukkig en kort dan lang en vaak ellendig mijn kleine mening en mijn waarheid... ik zei jaar later ik, gezien mijn foto van jim.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 het is trouwens altijd persoonlijk, wat anders, zakelijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 april 2015 Rapport Share Geplaatst 29 april 2015 met bekkie gaat het steeds iets beter, maar nog steeds van die pijn aanvallen, maar ben wel gerust dat het steeds dus iets beter gaat heb nu en je verzint het niet schaam bloos.. van die irritatie plekken in mijn liezen beide kanten tussen lies en ding dong en op het monster babypoeder droogt het uit, maar dan barst het weer dus een wondje enz bij zalf prikt het hevig en gaan die wondjes niet dicht. loop dus constant in de spagaat... oplossing? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden