Kate Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Even met het borsteltje aan de stofzuiger afzuigen. Zacht, zonder water, en je komt ook tussen de kiertjes. Wel zacht zetten ja, de stofzuiger, anders verdwijnen de letters erin. Of het toetsenbord omdraaien en kloppen (en niet schrikken wat er allemaal uitkomt). Net even via de chat van internetbankieren een probleempje opgelost. Toch handig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Effe bakkie koffie tussendoor. Jasmijn geplant, vlinderstruik geplant, passiebloem overgepot in een pot zodat ik hem wat meer in bedwang kan houden. Nu alleen het perkgoed nog. En mijn lavendel. Wat een werk... Maar eenmaal begonnen maak ik het af ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 chorizoblokjes aangebakken, rosevalaardappeltjes in blikjes erbij en dan een portie grove wokgroenten. oh ja en 1/2 bolletje knoflook. luna1961 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Vegetarische kikkererwten curry zelfbedacht met witte jasmijn rijst... En spitskool salade. O lekker veel knoflook Jane...mijn Franse is helaas op..die was ongelofelijk sterk, heerlijk. Nu weer de flauwe uit de super...sorry, klinkt een beetje verwend. Ken je Ottolenghi? Die heeft een prachtig knoflooktaart recept. Smakelijk allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Ottolenghi is geweldig Thee - mijn lievelingskookboeken. Vanavond eet ik simpel: knolselderijsoep met tijm en walnoten. Ook omdat ik heerlijk aan het strand heb geluncht :-) Wat een genot dit weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 O...da's genieten yoga...drie keer...Ottolenghi...knolselderij, yammie én lunchen aan het strand! Bofkont Yogajuf reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 En dat genieten kan ik dus sinds ik ben gestopt met drinken. Skip en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Ik ook! Hoge pieken, en diepe dalen......af en toe...maar ook weer sneller in balans, da's ook grote winst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Naar buiten met bordje op schoot, in avondzon, meiden rommelen met kruiden maken een soort van toverdrank... Ja, da's genieten van de mooie dingen van het leven. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Terug van een paar uurtjes conventie. Nuttig bezoek geweest. Ik bezocht o.a. een bijeenkomst met het thema "moed". Daar luisterde ik naar een speaker die zijn ervaringen in het herstelprogramma met ons deelde. Ik luisterde, moest lachen en huiverde. Alletwee door de herkenning in zijn verhaal. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een sponsor. Al luisterend bedacht ik me dat deze man een goede sponsor voor me zou kunnen zijn. Hij zit enkele jaren langer in het programma dan ik, noemde enkele "valkuilen" die ik voor mezelf ook regelmatig zie opdoemen en is al een kleine tien jaar clean. Bedenken dat iemand je sponsor zou kunnen zijn of vragen of iemand je sponsor wil zijn, zijn voor mij twee totaal verschillende werelden. De eerste is waar ik me jarenlang mee "tevreden" stelde. Een hoop plannen in m'n hoofd waar het door gebrek aan daadkracht nooit van kwam. De tweede is waar ik me sinds het begin van m'n herstel in aan het oefenen ben. Plannen concreet maken. Niet l*llen maar zakken vullen! Direct na de bijeenkomst ben ik dus naar hem toegestapt en hem op de man af gevraagd of hij bereid was m'n sponsor te worden. Daar heb ik wel even al m'n moed voor bij elkaar moeten rapen, hoor. Zo'n held ben ik (nog altijd) niet... In het heel kort heb ik hem even mijn nood aan een sponsor uitgelegd. Ik hoef niet meer wegwijs gemaakt te worden in het programma, ik moet juist regelmatig bijgestuurd worden als ik denk dat ik het programma té goed denk te kennen. Ik heb een persoonlijke spiegel nodig.. eentje die terugpraat met de stem van de spiegel, niet met de (bevooroordeelde) stem van m'n spiegelbeeld. En hij zei JA!! Telefoonnummers uitgewisseld. Ik zal hem een dezer dagen bellen om even verder "kennis te maken". We wonen zo'n honderd kilometer van elkaar, maar dat is in deze tijd van telefoon, internet en auto's/treinen geen direct bezwaar. Ik ben blij en tevreden met deze dag. Hier boerenommelet met stokbrood en kruidenboter. Kate, lady jane, eline en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Hier megahoofdpijn en wat misselijk.....die pizza viel niet goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Dank je Kabouter....voelt alsof het omhoog komt.....nou ja dan ben ik maar weer kwijt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Beterschap eline Hier boring weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Ah Suiker, ga je er al wat meer uit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Pffff kga maar even liggen....tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Het houdt nog niet over eline, weer doorverwijzing naar ggz. Wens je beterschap en een rustige nacht zonder nare dromen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Voor Erik en wellicht andere mensen die begaan zijn met mij. De vorige keer dat ik hier was zat ik behoorlijk vast in mijn borderline trek. Vooral het zwart/wit denken en geen grijs meer zien. Na een paar goede gesprekken met familieleden en mensen die ik vertrouw denk ik dat ik dat grijs weer kan zien. Ik sta in ieder geval niet meer op de kill modus wat betreft mijn schoonzus. En dat geeft rust. (dien je tenminste niet onherstelbare schade toe om er later spijt van te hebben omdat juist je doelwit niet geraakt is maar de omstanders eromheen) Maar wat betreft mijn schrijven hier. Ik denk dat mijn inlevingsvermogen voor een groot deel in Nicaragua is blijven hangen. Want als daar een beroep opgedaan wordt zoals bij mijn schoonzus. Schiet ik volledig in de weerstand. Waarom zou ik rekening met iemands rugzak moeten houden als deze geen rekening houdt met mijn rugzak? En omdat ik nu momenteel zo denk, denk ik dat het beter is dat ik gewoon even niet meedoe. Omdat ik dan gewoon erg lomp uit de hoek kan komen. Blijkbaar is mijn tolerantie grens verlegd, kon ik vroeger heel veel hebben en relativeren. Wil ik dat niet meer omdat ik gemerkt heb dat mijn lichaam nu vol stress zit met emotisch die ik vroeger altijd ingeslikt heb. En wie heeft daar last van? Enkel ik. Degene waarvoor ik het altijd inslikte leven nog gewoon happy. En kwetsen nog steeds een partij rond. Ik wil daar gewoon niet meer aan meedoen. En daarom zeg ik dat ik hier momenteel niet hoor. Klaar! Volgende week een intake voor rebirthing. Mijn doel is eerst van de stress afkomen die al 37 jaar zich ophoopt in mijn lichaam en dan pas weer mensen proberen te helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Wens je veel sterkte en succes Spudisweg. Je bepaalt zelf of je hier wilt zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 (bewerkt) Wat schrijf je met veel zelfinzicht nu Spud. En lomp uit de hoek dat doet iedereen hier wel eens. Ik heb ik het verleden ook wel eens ruzie gezocht, om me heen geschopt en veel te fel geweest. Het is heel menselijk om op een manier uit de hoek te komen die je op dat moment voelt en frustraties over hebt en waarvan je achteraf denkt te lomp. Volgens mij past dat allemaal prima hier en een rotdag hebben heeft iedereen je hier zo vergeven omdat ze het zelf herkennen. Over rugzakken gesproken Deze tekst van de week op mijn hardeschrijf geplaatst om ermee aan de slag te gaan en als het me lukt dan post ik het voor mezelf.... Ik wens je heel veel succes Spud met het weer tilbaar maken van je rugzak. En ik hoop dat je niet helemaal weg bent..... Spud 18 april 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Wel trusten mensen, ik moet er morgen weer 05:45 uit.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Ik meld me vermoeid af voor de dagpact: succesvol want nuchter. Vandaag een lange dag, naar de NA conventie in Breda geweest. NA is in Nederland met sprongen naar 155 groepen gegroeid en ik heb inside information dat er daar binnenkort nog twee bijkomen..... Veel bekenden gezien maar ook nieuwe mensen leren kennen, waaronder ook mensen van de Dagdraad hier! Het was maar heel kort, maar toch! Het was vooral goed. Welterusten en wellicht tot morgen; wanneer er een AA meeting op het programma staat. ps Wat goed Kohtje dat je op zo'n "beurs" toch zomaar de moed vindt om een sponsor te verwerven! Zelf heb ik veel geleerd over sponsorschap, zeg maar coaching voor degenen die niet ingevoerd zijn bij 12_Stappen groepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Kohtje wat fijn dat je een sponsor hebt gevonden. Conventies zijn verrijkend voor herstel, dat weet jij wederom als geen ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 april 2015 Rapport Share Geplaatst 18 april 2015 Voor wie er nog zijn...welterusten. Net terug van een feestje. Mwah...ik vind het niet erg als mensen (te) veel drinken. Maar heb wel een hekel aan de quasi serieuze gesprekken die dan volgen. Deed ik 'vroeger' ook lady jane en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loper Geplaatst 19 april 2015 Rapport Share Geplaatst 19 april 2015 Mooi verhaal kastanje. Ik weet dat je naast het sterk zijn ook slim moet zijn. De plekken en mensen die mij triggeren ga ik nog uit de weg. En je weet, niet die eerste nemen. 1 is teveel en 1000 is te weinig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden