Spring naar bijdragen

Tweede Paasdag, 6 April

Aanbevolen berichten

Rustig hier...ik ga er ook vandoor.

Veel van vanalles vandaag...was opruimen, studeren, schilderen, koken, surfen  :)

Ben wat wiebelig..snel geïrriteerd...als je zelf een verandering doormaakt

kan dat wel eens irritatie opleveren in je omgeving (lees: partner)

Komt wel goed.

Fijne avond, welterusten voor straks en voor LadyJane....werk ze  :moon:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was slechts een ritueel erik.

We zijn allemaal net mensen. Voor mij is het goed te beseffen dat we allemaal zulke processen doorgaan. Dat ik de enige niet ben die dit soort dingen heb met een foto, telefoonnummer, jaarlijkse verjaardagen, herinneringen. Dat weet ik ook wel dat ik de enige niet ben die zo is. Maar toch.....

En een ritueel kan je pas doen als je iets achter je gelaten hebt. Ik denk dat dit bij mij nu ook het geval is. Vandaar mijn aandacht voor je ritueel.

Bij niet drinken komen zoveel dingen naar boven, is zoveel meer dan dat ene glas niet drinken. Daarover lezen steunt me, dat gaat over dingen die niks maar ook alles met niet drinken te maken hebben.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heerlijk een eind gelopen langs de hei.

Zelfs even in het zonnetje gezeten op een bankje.

En een fiets uitgezocht om straks stukjes te gaan fietsen.

Het wordt nog wat met mij.

Welterusten voor straks. Werk ze LJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhaal wat hier stond is te persoonlijk over een ander. Het is een kwestie waar ik mee zit maar ik kan het niet tikken zonder die details....

Ga zo slapen, fijne avond

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn allemaal net mensen. Voor mij is het goed te beseffen dat we allemaal zulke processen doorgaan. Dat ik de enige niet ben die dit soort dingen heb met een foto, telefoonnummer, jaarlijkse verjaardagen, herinneringen. Dat weet ik ook wel dat ik de enige niet ben die zo is. Maar toch.....

En een ritueel kan je pas doen als je iets achter je gelaten hebt. Ik denk dat dit bij mij nu ook het geval is. Vandaar mijn aandacht voor je ritueel.

Bij niet drinken komen zoveel dingen naar boven, is zoveel meer dan dat ene glas niet drinken. Daarover lezen steunt me, dat gaat over dingen die niks maar ook alles met niet drinken te maken hebben.

Naar aanleiding van de training "Liefdesbang" die ik nu volg, kom ik ook tot rituelen zoals brieven en foto's herbeleven.

Echt herbeleven en niet rationaliseren en analyseren hoe en waarom het zus of zo of anders .........

Maar echt herbeleven, de vreugde, de pijn, de afwijzing, het verdriet, de emoties.

Zo komt het dat ik een foto van mijn gezin van afkomst afgedrukt het en in een lijstje een plaats in mijn boekenkast in de kamer gegeven heb. Zo kan ik mijn relatie met onder andere mijn moeder evalueren en haar eren. Als het me te lastig wordt, of ik doe er verkeerde dingen mee, of het doet verkeerde dingen met mij, kan ik die foto altijd nog een poos tússen de boeken zetten, in plaats van ervoor.  Ik probeer de suggestie te volgen, ik probeer te zien of ik er iets mee kan.

En dan is het plots niet alleen zo maar een ritueel. Dan raak ik er mijn emoties mee aan. Dingen die ik decennia lang weggedrukt, verzopen, ontkend en miskend heb.

Niemand beloofde me dat volwassen worden pijnloos zou zijn......

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...