billy1981 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Hallo allemaal. Ik ben Billy hoewel dat eigenlijk niet mijn echte naam is, maar er wel op lijkt. Ik ben 29 jaar woon in Amsterdam, heb een hele lieve vriendin en 'studeer' en werk. Ik heb me hier vandaag aangemeld. Vandaag wil ik gaan stoppen met drinken. Weer. Stoppen met drinken is de afgelopen tien jaar een hobby van me geworden en ik heb het dan ook al talloze keren gedaan. Ik hoop dit keer echter dat ik niet morgen of volgende week of volgende maand wéér moet stoppen. Gisteren kwam ik thuis na een dag werken en had echt last van alle delen van mn lichaam (meer gelinkt aan een hardnekkige griep dan aan alcoholgebruik) Het was overduidelijk dat het geen geslaagde avond was om te drinken maar toch heb ik weer twee flessen wijn en sterke halve liters bier in huis gehaald. Hoewel ik al na een paar slokken wijn kotsmisselijk was, heb ik alles tot kotsens aan toe opgedronken. Hoe kan iemand per se zo graag willen drinken, terwijl de voordelen er van eigenlijk 0,0 zijn. Ik kan het maar niet begrijpen, die roes weegt toch niet tegen alle nadelen op? Ik wil supergraag stoppen en hoop hier wat steun of afviezen te vinden. Mijn vrienden, vriendin en familie weten wel dat ik hier mee worstel(de) maar ik ben redelijk goed in het geheim houden hiervan, omdat ik niet wil dat ze zich zorgen maken. Hoop dat ik hier wat aan heb en misschien ook ervaringen kan delen met andere mensen hier..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Welkom en succes Billy!Soms met vallen en opstaan maar met hulplukt het zeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Billy welkom Je verwoord hetzelf heel goed hoe kan iemand zo ver gaan???Ik denk dat je eerst zover moet komen om het te ontdekkenMaar je ziet hetzelf al dat het zo niet langer kandat vindt ik best knap van jeen wordt het geen tijd om eens openkaart te spelen met je vriendin en famdie kunnen je steunen , dat heb je nu hard nodigIkzelf heb de ADB internet behandeling gedaanmischien ook wat voor jouWens je hierbij heel veel sterkte maar vooral moedKnuffel van me voor jou:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 10 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Wat een snelle, lieve en begripvolle reacties allemaal! Dat doet me echt goed. Ik hoop echt dat het me dit keer gaat lukken. Jullie lijken allemaal behoorlijk wat kennis van zaken te hebben. Zijn jullie al gestopt (en zo ja hoelang) of hebben jullie het gebruik onder controle?Ik wens jullie natuurlijk ook superveel succes bij het stoppen en/of volhouden ervan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Hallo Billy,Wat ontzettend knap dat je de knoop door gehakt hebt en je aangemeld hebt op dit forum.Maar natuurlijk gaat het jouw lukken, dat moet gewoon. De een kan in een keer stoppen, de andere waaronder ik, heeft soms de bevestiging nodig om te stoppen.Ja waarom men drinkt terwijl er zoveel nadelen aan zijn, dat weet niemand, dat heet verslaving, maar veel belangrijker is, dat je er achter komt dat je die verslaving in de hand kunt hebben. Je kunt stoppen, kijk maar naar diegene waarbij het wel gelukt is, en houd je daar aan vast.Ik wens je heel veel suc6 en hopelijk zien we je bij "ditjes en datjes". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Hallo Billy,Welkom hier en heel veel succes! Het helpt mij om hier elke dag even te zijn (bij de ditjes en datjesdraad). Dat houdt me bij de les;) Misschien een tip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Hallo BillyWelkom!!! De eerste stap heb je gezet!!! En je kunt pas op weg gaan als je die stap hebt gezet!!!!Ik ben zelf nog maar net begonnen, dus "wijze raaad" kan ik nog niet geven.Wel merk ik dat ik me ondanks alle lastige aspecten die bij het stoppen horen (voor mij vooral het niet slapen0, ik me ook wel sterk voel dat ik het aan ben gegaan. vandaag wordt dag 21 van niet drinken!!Dus meid, zet hem op!!!!!Gaan we samen de strijd aan.Ik volg trouwens de internetbehandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 12 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Bedankt voor de adviezen en tips! Jullie ook allemaal veel succes bij het volhouden!En ehmmm Jannigje ik ben geen meisje maar een jongetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 12 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 En vanwege dat laatste heb ik maar even mn plaatje veranderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Hoi Billywelkom hier op ons forum.ik hoop dat je de moed en kracht vindt om de knop om te zettenwant pas dan krijg je rust.Ikzelf heb de ADB behandeling hier online gedaan en bendaar heel erg blij mee.Uiteindelijk doe je het zel, maar het hoeft niet alleen en dat helpt enorm.Tot op de dagdraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Serena Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hoi Billy,Welkom en succes! Je bent wel de eerste die ik tegenkom die stoppen met drinken benoemt als een "hobby":). Daar moest ik toch wel even om grinniken, niet omdat ik je probleem niet serieus neem, maar omdat je het met humor verwoordt.Ga ervoor,Serena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden