Spring naar bijdragen

Hoi allemaal ik ben Billy....


billy1981

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben Billy hoewel dat eigenlijk niet mijn echte naam is, maar er wel op lijkt. Ik ben 29 jaar woon in Amsterdam, heb een hele lieve vriendin en 'studeer' en werk. Ik heb me hier vandaag aangemeld. Vandaag wil ik gaan stoppen met drinken. Weer.

Stoppen met drinken is de afgelopen tien jaar een hobby van me geworden en ik heb het dan ook al talloze keren gedaan. Ik hoop dit keer echter dat ik niet morgen of volgende week of volgende maand wéér moet stoppen.

Gisteren kwam ik thuis na een dag werken en had echt last van alle delen van mn lichaam (meer gelinkt aan een hardnekkige griep dan aan alcoholgebruik) Het was overduidelijk dat het geen geslaagde avond was om te drinken maar toch heb ik weer twee flessen wijn en sterke halve liters bier in huis gehaald. Hoewel ik al na een paar slokken wijn kotsmisselijk was, heb ik alles tot kotsens aan toe opgedronken.

Hoe kan iemand per se zo graag willen drinken, terwijl de voordelen er van eigenlijk 0,0 zijn. Ik kan het maar niet begrijpen, die roes weegt toch niet tegen alle nadelen op? Ik wil supergraag stoppen en hoop hier wat steun of afviezen te vinden. Mijn vrienden, vriendin en familie weten wel dat ik hier mee worstel(de) maar ik ben redelijk goed in het geheim houden hiervan, omdat ik niet wil dat ze zich zorgen maken.

Hoop dat ik hier wat aan heb en misschien ook ervaringen kan delen met andere mensen hier.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Billy welkom

Je verwoord hetzelf heel goed hoe kan iemand zo ver gaan???
Ik denk dat je eerst zover moet komen om het te ontdekken

Maar je ziet hetzelf al dat het zo niet langer kan
dat vindt ik best knap van je
en wordt het geen tijd om eens openkaart te spelen met je vriendin en fam
die kunnen je steunen , dat heb je nu hard nodig

Ikzelf heb de ADB internet behandeling gedaan
mischien ook wat voor jou

Wens je hierbij heel veel sterkte maar vooral moed

Knuffel van me voor jou:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een snelle, lieve en begripvolle reacties allemaal! Dat doet me echt goed. Ik hoop echt dat het me dit keer gaat lukken. Jullie lijken allemaal behoorlijk wat kennis van zaken te hebben. Zijn jullie al gestopt (en zo ja hoelang) of hebben jullie het gebruik onder controle?

Ik wens jullie natuurlijk ook superveel succes bij het stoppen en/of volhouden ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Billy,
Wat ontzettend knap dat je de knoop door gehakt hebt en je aangemeld hebt op dit forum.
Maar natuurlijk gaat het jouw lukken, dat moet gewoon. De een kan in een keer stoppen, de andere waaronder ik, heeft soms de bevestiging nodig om te stoppen.
Ja waarom men drinkt terwijl er zoveel nadelen aan zijn, dat weet niemand, dat heet verslaving, maar veel belangrijker is, dat je er achter komt dat je die verslaving in de hand kunt hebben. Je kunt stoppen, kijk maar naar diegene waarbij het wel gelukt is, en houd je daar aan vast.
Ik wens je heel veel suc6 en hopelijk zien we je bij "ditjes en datjes".:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Billy

Welkom!!! De eerste stap heb je gezet!!! En je kunt pas op weg gaan als je die stap hebt gezet!!!!
Ik ben zelf nog maar net begonnen, dus "wijze raaad" kan ik nog niet geven.
Wel merk ik dat ik me ondanks alle lastige aspecten die bij het stoppen horen (voor mij vooral het niet slapen0, ik me ook wel sterk voel dat ik het aan ben gegaan. vandaag wordt dag 21 van niet drinken!!

Dus meid, zet hem op!!!!!
Gaan we samen de strijd aan.
Ik volg trouwens de internetbehandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy
welkom hier op ons forum.
ik hoop dat je de moed en kracht vindt om de knop om te zetten
want pas dan krijg je rust.
Ikzelf heb de ADB behandeling hier online gedaan en ben
daar heel erg blij mee.
Uiteindelijk doe je het zel, maar het hoeft niet alleen en dat helpt enorm.
Tot op de dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

Welkom en succes! Je bent wel de eerste die ik tegenkom die stoppen met drinken benoemt als een "hobby":). Daar moest ik toch wel even om grinniken, niet omdat ik je probleem niet serieus neem, maar omdat je het met humor verwoordt.
Ga ervoor,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...