Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 maart 2015


jowan

Aanbevolen berichten

In elk geval probeer je iets nieuws Gerrit,

beter dan méér van hetzelfde dat niet bevalt.

Dat is al een belangriek iets dat je hebt doorbroken.

En met wat dat oplevert kun je vast weer verder.

 

Bas, ik herken iets van euforie in waar jij nu zit.

Ook dat kan idd een trigger zijn.

Laagdrempelig voor mij is elke dag op het forum komen

om alert te blijven. Voor mij is dit genoeg. De dingen, redenen en

mensen waar je vroeger(!) om dronk ga je toch wel tegen komen.

En daar zit wel werk aan de winkel bij waarschijnlijk. Dat is voor mensen

zonder drankprobleem al zo, dan heet het groei en verwerken.

Bij ons zal er wat meer verwerken en werken aan vast zitten.

Voor mij was het prima te doen en ik hoop voor jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat was wel borreltijd, daarna de tijd van een andere invulling zoeken en nu kom ik voor mijn gevoel in de fase, is dit het nu?

Niet dat ik wil drinken, integendeel maar iets meer verandering zou ik wel willen maar weet niet precies hoe....dus ja dan zit ik wel eens in de namiddag heftig te bedenken/verzinnen wat nu? Ook een beetje alleen gevoel....'s avonds is toch een beetje alleen soms...ik hoop dat dit een onderdeel van herstel is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het bezoek aan de tandarts was konfronterend.

Ik weet dat ik een slecht gebit heb, van kinds af aan al.

Er is veel te doen. Op 3 manieren foto's genomen. Mijn

jaarvergoeding van 2015 is al op aan die foto's :(

en vanavond krijg ik een officiele offerte gemaild, die ik hopelijk

voor de rechtbank kan gebruiken als een soort van schuld/debiteur.

Dat wordt versneld interen op oudedagsspaarpotje dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt mij wel Eline.

En in je postings klinkt vaak door dat dit ook

een projectje kan worden, om meer zinvolle

invullingen te gaan zoeken voor je.

Als het incidenteel zo voelt bij mij, dan kook ik

meestal wat vroeg en dan lost het op.

Maar dat is een korte termijnsoplossing he.

Heb je wel eens vrijwilligersprojecten of baantjes

overwogen? Dat kan structureel iets aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady, ik doe 7 uur per week vrijwilligerswerk en veel andere dingen ook maar dat hoofd van mij gaat 24 uur per dag door dus ik moet op mijn manier altijd bezig zijn, er moet altijd een projectje zijn en nu ben ik even zonder, tja en dan komen de gedachtes en gevoelens die ik liever niet heb,

misschien toch maar weer eens aan de ritalin, alle kleine beetjes helpen....

ach tis allemaal geen drama....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

 

Ja hoor, herkenbaar.

Ik heb ook de neiging om als het lekker gaat alles gewoon lekker te laten gaan.

Ik heb me ook de gewoonte aangemeten om in elk geval twee avonden per week als vast agendapunt

een meeting te bezoeken. Ik zie dat als deel van m'n dagelijks leven.

Menigmaal ben ik met een zekere, soms zelfs grote tegenzin naar zo'n meeting gegaan. Had ik er totaal geen zin in.

Want alles gaat best lekker, en wat zou zo'n ontmoeting met verslaafden nou toe kunnen voegen.

Het liefst heb ik dan helemaal niks met verslaving en al die verhalen daarover te maken. De gedachte daaraan

maakt me moe en somber.. kan ik nou niks leukers bedenken?

Maar mijn ervaring is óók dat ik tijdens zo'n meeting weer opbloei. Dan voel ik me weer wegzakken in het warme

bad van al die ervaringen, al die strijdlust, al dat optimisme van mensen die, net als ik, op en neer gaan met hun

gevoelens, emoties, belevingen in hun leven als verslaafden in herstel. Dan hoor ik hoe anderen ook zo tegen de

meeting opzagen en, net als ik, weer blij zijn dat ze er zijn...

 

Min of meer hetzelfde hier op het forum.

Soms ben ik het zo beu, hier, dat ik denk dat ik niet eens ga kijken hier.

Maar aangezien ik toch elke ochtend m'n computertje opstart om de krant te lezen, is de knop "Alcoholdebaas" zomaar ingedrukt.

Kijken kost niets. En dan begin ik zo wat te lezen, en dan zie ik weer herkenning, weer zwoegen, weer vreugde, weer saamhorigheid,

weer het gekibbel en gediscussieer.. en bovenal weer bekende namen.. tja, dan ben ik min of meer al weer verkocht

en wil die dag dan toch wel weer op de hoogte blijven.

 

Bezig blijven met m'n valkuilen hoef ik niet elk moment van de dag te doen als alles lekker loopt. Maar door een paar momenten per

dag of per week met lotgenoten in kontakt te blijven, blijf ik me bewust van m'n ziekte verslaving.

En daarmee kan ik, zonder uit mijn "flow" te stappen met een gerust gemoed -wat betreft het gevaar voor een terugval- vandaag aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen

Oh heerlijk vanavond ben ik lekker alleen thuis

mijn man gaat met zijn ouders naar Dorus.

Ik vind dorus niet leuk dus.ik blijf lekker thuis.

sushi eten (kwijl al bij het idee)

gezichtmaskertje, haartjes verven

en hele slechte films kijken puur omdat het kan

Kijk er helemaal naar uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Heb even mijn best gedaan om gisteren verder te lezen op de draad. komt een beetje als door een dikke mist binnen. Dank je we Gerrit voor je uitgebreide verslag van je ervaringen. Ik voel er steeds meer voor om dat te gaan doen bij Intact. Bij AA was natuurlijk ook alleen op alcohol gericht. Maar voor het gokken kan ik natuurlijk ook via NA aan mijn trekken komen. Maar denk toch dat ik voor intact ga kiezen. Fijn dat jij je daar zo goed voelt Gerrit.

Ik ben me gistermiddag na een telefoontje met het bedrijf dat de zonnepanelen levert helemaal beroerd gevoeld. Het gaat in de duizenden lopen om die panelen erop te krijgen. Zeker tussen de 1500 en 2000. Dat kunnen wij er nu niet bij hebben, zeker niet na die gokkerij van mij. Ze zijn wel heel coulant en willen een oplossing zoeken, maar ik annuleer liever. Wat ik ook weer heel erg vind, want dit is gewoon door het gokken nu. ik was ontzettend aan het craven en niets kon me me iets beter laten voelen. Ik moest iets hebben en niets voldeed. Akelig. Ik was totaal overstuur door het bericht. En zit nu als een angstig vogeltje in mijn stoel te roken en koffie te drinken. Terwijl het eigenlijk feest zou moeten zijn, want vandaag een half jaar geleden ben ik gestopt met drinken. Geldt een half jaar droog wel met die ene uitglijder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(........) Terwijl het eigenlijk feest zou moeten zijn, want vandaag een half jaar geleden ben ik gestopt met drinken. Geldt een half jaar droog wel met die ene uitglijder?

 

Dat is, wat mij betreft, helemaal aan jezelf, Blekje, waar je zelf in gelooft en waar je jezelf het fijnst bij voelt.

Van harte gefeliciteerd dus met je half jaar.. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekkie wat een zorgen allemaal zeg. Ja en achteraf zeg je altijd "had ik maar....."maar dan is het te laat. Ik hoop zo voor je dat dit de laatste keer is dat het verkeerd gaat, en dat je sterk genoeg blijft om te vechten als je die behoefte weer krijgt. :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. Ik voel me toch wel trots hoor dat ik al een half jaar minus 1 dag droog ben. Dat doe ik dan toch maar even. Ja, jij hebt gedronken het Agnieta? Weet je ook wat de trigger was? Hou je het ook bij op een of andere manier waardoor je overstag gaat? 

Gisteren had ik zoiets van: ik kan elke dag opnieuw beginnen en zo denk ik er tegenwoordig vaak over. Alleen realiseer ik me nu steeds beter wat de consequenties zijn van mijn verslavingsgedrag. Ik heb nu een aardig beeld wat er allemaal in mijn hoofd gebeurt waardoor het fout gaat. Dus waar de verslaving door in stand gehouden wordt. Maar ik ben wel vol goede moed nu omdat ik weet dat ik met de nodige inspanning en veel hulp alles de baas kan worden. Ik weet dat ik een sterke vrouw ben. Ik heb al veel overwonnen in mijn leven en daar ben ik trots op. Als ik iets wil, ga ik daarvoor en krijg het ook bijna altijd voor elkaar. Mijn kracht ligt voornamelijk in het doel voor ogen blijven houden en de moeilijkheden niet uit de weg gaan. En, zeker niet onbelangrijk, de juiste hulpbronnen aanboren. Ik ben niet bang om me kwetsbaar op te stellen en te kennen te geven dat ik het even zelf niet kan. Of dat ik even van me af moet praten. Uiteindelijk moet ik het zelf opknappen, maar er is niks mis mee om anderen te betrekken in moeilijke momenten.

Zo, ik ga vandaag maar eens lekker op mijn hobbykamer aan de gang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties Jowan, Gerrit en Kohtje!

Als ik jullie verhalen samenvoeg haal ik er vooral uit dat het jullie goed bevalt om een aantal momenten te plannen om er bewust mee bezig te zijn en te blijven. Ook de zelfhulpgroepen ervaren jullie als positief.

Misschien is dat voor mij ook een optie, ik zal het even laten bezinken ( volgens mij omdat ik het een beetje eng vind ). Wel heb ik ooit geleerd dat als je in zulke situaties weerstand voelt, je het juist wel moet proberen.

Ik lees goede tips, en veel herkenning. Doet me erg goed!

Zoals Kohtje het zegt, soms ben ik het forum zo zat. De zware onderwerpen, het gekibbel enz. Op die momenten vraag ik me af het forum meer kwaad dan goed brengt ( voor mij persoonlijk ). Ik word daar enigszins depri van. De andere kant is de kant die ik nu ervaar. De welgemeende steun, tips en ervaringen.

Het is me duidelijk dat gewoon doorgaan in mijn flow, en niet meer met de verslaving bezig zijn omdat alles lekker gaat op het moment, geen optie is voor mij.

Die methode is al te vaak mislukt. Ik zal de zelfhulpgroep een kans geven. Waar en hoe ga ik bekijken.

Nogmaals bedankt, ik houd jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, kun je die zonnepanelen niet cancellen omdat je het extra geld niet hebt.

En dan wat aan het verrotte dak laten doen, dat lijkt me belangrijker.

Wij zitten ook met huisproblemen, het levert zorgen op.

Mij tenminste, manlief is een wat onbezorgder type.

Dat heeft ook zo zijn voordelen, maar nu even niet. Uiteindelijk helpt paten dan het beste is weer gebleken.

En een verstandig actieplan warbij je toch afhankelijk bent van externen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Ietje dat is wel een beetje omslachtig vissen naar complimentjes wat je dan doet.

Terwijl je misschien wel echt dik bent geworden.

Misschien zit het probleem in het jezelf niet kunnen accepteren zoals je bent en afhankelijk zijn van andermans waardering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Bas, dat je het nu over een andere boeg wilt gooien. Het blijft een moeilijk proces, maar het initiatief blijft bij jezelf en het mooie daarvan is dat je het zelf dan ook doet door die andere keuzes te maken

Ik zie dat ook niet Ietje dat jij iets voor je dochter zou moeten regelen. Wat voor gevoel zou haar dat geven dat ze zelf geen contact kan leggen met die meisjes Misschien kun je haar wel motiveren en stimuleren over hoe ze dat zou moeten aanpakken. Is de uitspraak van je man echt als kritiek bedoeld, of zuiver een vaststelling van een feit? Vindt hij je daarom minder, geeft hij daardoor minder om je? Misschien moet je hem eens vragen wat voor verschil het voor hem maakt of je wat dikker bent geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...