Spring naar bijdragen

Maandag, 23 maart 2015

jowan

Aanbevolen berichten

@Blekje: je hebt maar één verslaving en dat is een ziekte in je hoofd, waar je overigens niets aan kunt doen dat je hem hebt, waarschijnlijk.

Je kunt echter wél wat aan je herstel doen, daar kun je je verantwoording voor nemen.

Verslaving is een ziekte, géén middel. Sommige ziektebeelden zijn procesmatig, andere "middel"matig.

Een eetverslaving hoort bij de eerste, en een drankverslaving tot de tweede soort.

Er is maar één oplossing: stoppen met gebruiken. En de vrijvallende tijd en middelen inzetten voor je herstel naar de toekomst en het "ongedaan" maken van de schade die je hebt aangericht in je verleden. Dat vergt zelfreflectie, inzien en de moed hebben naar je eigen bijdrage  te kijken.

Dus allereerst dat wijzende vingertje naar anderen of situaties of omstandigheden weglaten maar naar jezelf kijken. Daar waar er een vinger naar een ander wijst, wijzen er drie naar jezelf.......

Edit: nav opmerking Kohtje: drie vingers ipv vier.....

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus allereerst dat wijzende vingertje naar anderen of situaties of omstandigheden weglaten maar naar jezelf kijken. Daar waar er een vinger naar een ander wijst, wijzen er vier naar jezelf.......

Sorry jowan, ik kan een enorme muggenzifter zijn.

Ik hoor deze opmerking wel vaker. En elke keer probeer ik dan daadwerkelijk zelf uit wat ik lees.

En ook elke keer zie ik dat, als ik met mijn wijsvinger wijs mijn duim ook diezelfde kant op wijst.. Ik zie dan altijd maar drie vingers mijn eigen kant op wijzen.. :blush:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge

Rust geeft onrust...dat herken ik

Ook toen ik al langer gestopt was.

Ik heb een soort mindfullness gedaan in een training en geleerd om rust te vinden in onrust

Moet zeggen het was geen makkelijke...alles voelen en niet er voor weggaan..toelaten de onrust zodat het rust kan worden

Het waren maar oefeningen van 5 tot 20 minuten...maar deden veel met me.

Weet nog dat de tranen rijkelijk vloeide .

Zo rot om daardoor heen te gaan.

Toch door telkens die minuutjes van stilte te beleven voelde het steeds beter aan..en mocht er zijn wat er was.

En is er niks is het ook goed..ik hoef niet altijd wat

Als ik nu onrust voel of mezelf voorbij ga...dan ga ik weer evsn in de stilte modus...om weer de rust in mezelf te vinden om vandaar weer door te gaan.

Fijne dag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@A3:  ik proef een groot ego......Als je alleen stopt op basis van wilskracht, verandert er verder niets aan jou of je leven. Dat heet droogdrinken, geloof ik.

Je zou een andere, zinvollere invulling aan je zijn en aan je leven moeten kunnen geven. Dat kan met een 12 stappen programma.

Wilskracht is eindig en daar waar wilskracht even iets zwakker is of stopt staat de verslavingsziekte weer lachend om het hoekje te wachten om je weer de ellende in te sleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stilte en rust doet mij zeer.

Ik kan daar niet tegen, dan kom ik mezelf tegen en dat wil ik niet.

Wat ik vanmorgen schreef over die kliniek, eerst al de drank laten, en die zwijgplicht, mensen ik moest negeren en zij mij, want dat moest..en gebeurde dus ook.

Afschuwelijk, zo alleen met mezelf. Vervolgens werd mijn GSM afgenomen, ik kreeg internetverbod

en als laatste klap werd mijn MP3 speler/muziek ook nog afgenomen en toen was ik alleen..

Alleen in stilte met alleen nog maar mezelf.

Remi :( met al haar verdriet en pijn en vluchten kon niet. Ik ging dood zo voelde het. Brrrr...

En toen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stilte en rust doet mij zeer.

Ik kan daar niet tegen, dan kom ik mezelf tegen en dat wil ik niet.

Wat ik vanmorgen schreef over die kliniek, eerst al de drank laten, en die zwijgplicht, mensen ik moest negeren en zij mij, want dat moest..en gebeurde dus ook.

Afschuwelijk, zo alleen met mezelf. Vervolgens werd mijn GSM afgenomen, ik kreeg internetverbod

en als laatste klap werd mijn MP3 speler/muziek ook nog afgenomen en toen was ik alleen..

Alleen in stilte met alleen nog maar mezelf.

Remi :( met al haar verdriet en pijn en vluchten kon niet. Ik ging dood zo voelde het. Brrrr...

En toen moest ik oppas regelen voor mijn zoon..ik mocht hem even niet meer.

En toen mocht ik ineens ook niet meer op verlof naar huis.

Ik mocht geen bezoek en ik mocht ook het terrein niet verlaten.

En toen dacht ik dat ik daar maar beter weg kon gaan want ik was zo erg niet

zoals die "anderen" die daar ook zaten en de leiding deed stomme dingen met mij

die niet goed voor mij/ ons waren.

Ik stond er ver boven verheven.

Ego.

En wat gebeurde er met jou tussen dat eerste en tweede bericht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herken dat wel Hut, ik had dat ook bij de mindfulness.

Ik geloof ook niet dat het met wilskracht te maken heeft. Ik geloof dat dat bij die video aan de orde kwam over of verslaving, (een soort symposium was dat geloof ik) een ziekte was die hier gepost werd. En juist dat onderdeel wilskracht vond ik bijzonder interessant. Ik weet niet wie die video nog meer gezien heeft, maar is zeker aan te raden. Ik meen dat er ook een paar van het forum naar toe zijn geweest. Wilskracht is eindig en zelfs van zeer korte duur. Er komt altijd dat zwakke moment. Iemand kan niet permanent zijn wil aan zichzelf oplegge Ik herinner me dat dat ook te maken heeft met de toevoer van glucose naar de hersenen, dus een fysiek proces. Mij helpt het hier komen als het moeilijk wordt wel heel erg, maar ik had de link naar gokken nog niet gelegd. En bij gokkendebaas is nooit iemand. Ik heb wel gemerkt dat het verschil met gokken en alcohol is dat het beloningssysteem heel hard is gaan draaien nadat we vorig jaar zoveel gewonnen hadden. Dat moet uit m'n hoofd. Want ik dacht dus echt even dat kunstje weer te kunnen uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen trek meer omdat ik de voordelen van drank niet meer geloof.

Ik zie geen voordelen meer van drank.

De methode van Byron Katie heeft me daarbij geholpen, maar ook allerlei anderen.

Eckhart Tolle bijvoorbeeld. En niet door alleen te lezen maar door toe te passen.

Ik vind het wat kort door de bocht om A3 nu weg te zetten of hij niks met zijn leven doet of verandert.

Hij doorziet toch telkens wat drank werkelijk met je kan doen. Daardoor werkt hij ook aan de oude, verslavingsovertuigingen en vervangt die door andere. Hij houdt van fietsen in de natuur. Ik weet van mijn man wat de natuur met je kan doen.

Daar krijg je ook een besef van puurheid.

Ik hoop maar dat dit niet te zweverig klinkt voor A3, hi.

Blondie, beterschap. Ik heb vannacht gedroomd dat het niet goed met je ging.

En dan lees ik nu dat je met knallende koppijn ging werken. Gelukkig ben je weer naar huis gegaan.

Fijne dag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Had wel gedacht dat Mijn Gerrit vanmorgen dagdraad opende ivm vroeg opstaan.

Hier zit het even tegen, maar kan niet altijd feest zijn.

Morgen weer drukke dag en moet eigenlijk mijn gedachten bij nu hebben en niet bij morgen, maar ja...

Hoop dat het met Clown goed gaat.

Mijn laatste opname ervaren als gevangenis, dat nooit meer, kan ook niet tegen stilte en rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo goedemiddag inmiddels,

even pauze tussen het werken door, forum lezen en ook wee meedoen met dagpact, afgelopen weekend afspraken wb drinken niet nagekomen, wil ik nu anders doen dus even steun voor mezelf bij dagpact zoeken.

Fijne mooie dag allemaal!

Dagpact: 

jowan 
Albert 
Blondie 

Agnieta

Jette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje schreef dat je niet in verzet moet gaan tegen mensen die je willen helpen, ammehoela, als men van tevoren gemaakte afspraken niet na komt, word ik kwaad.

Nu nog kwaad op sommige mensen.

Private instelling, geld verdienen, 1 begeleider op 20 mensen gedurende weekend, kom op.

Stop ermee, woest, hondje opgegeven voor die lui.

Hoop in mei geld te hebben om er 1 uit asiel te mogen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta:  klinieken zijn er primair om je te koeioneren. Ze zijn erop gericht je leven naar de gallemiezen te helpen en het je zo zuur mogelijk te maken.

Yeah, right.........

Eén van de eerste dingen die ik leerde bij het begin van mijn herstel was: "Eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid." Met deze drie spirituele beginselen kom je een heel eind.

Als je nu al van de daken schreeuwt: "Nooit, nooit, never, Niemals, mai, ne jamais, van mijn levensdagen niet!" neem je in ieder geval twee van de drie niet in acht.

Als je dat ook werkelijk zo meent, zie ik het donker voor je in wat herstel betreft.

Als je het werkelijk serieus meent met jezelf, je  leven en je nuchterheid, zo ik als eerste die uitgestoken hand proberen te accepteren die je hulp wil bieden.

Óf je accepteert hulp en gaat aan jezelf werken, óf je gaat naar de verdommenis.

Al eerder gezegd hier: met drama probeer je hier te scoren, zoals met die beschrijving van die kliniek, maar dat maakt op mij geen indruk anders dan dat we jouw echt niet hoeven te vertellen hoe je blijvend nuchter moet worden, dat weet je best zelf wel! Geloof je het zelf? Kijk eens naar je reële situatie?

Je probeert iets omhoog te houden wat er niet is. Als het er al ooit was.

Kijk naar jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...