bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Jij ook een hele fijne dag Kate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 (bewerkt) Hé Sowhat hoe is het verder met jou? Aggie probeer a.u.b. sterk te blijven, je bent nu ook nog verantwoordelijk voor je kleinkindje. Daar mag niets mee gebeuren. 16 maart 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 volgens mij ben je al aan het droogdrinken Agnieta kijk goed naar je eigen rol hierin ook jij bent niet van de drank af en ook jij pas op andermans kind Zorg dat jij jouw verantwoordelijkheid neemt en spreek de ander er op aan als dat jouw trek vermindert niets doen is ook iets doen en ik houd mijn hart vast voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 ik maak me zorgen meis en zie overeenkomsten jij niet dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Je bent sterk genoeg Agnieta. Maar ik denk dat Akelei en Kate wel een punt hebben. Ik heb ook die neiging om iets helemaal een eigen leven te laten leiden doordat het in mijn hoofd groter wordt En dan moet je er iets mee. Ga alsjeblieft niet je trek zitten wegdrukken terwijl je niets doet. Dan kun je beter de telefoon pakken en actie ondernemen. Maakt niet uit wat je doet of wie je belt, dat is jouw keuze. Maar geef het niet de gelegenheid om verder op te lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Nou jouw laatste berichtje Aggie heb ik wel vertrouwen in je. Jij drinkt vandaag niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Eigenlijk voel ik me nogal ellendig op 't moment. Ik voel me in de steek gelaten door de hulpverlening die nogal lauw reageert op mijn pillenverslavingsverhaal. Mijn SPVer was hier vanochtend en zij vond dat ik er niet te veel over moest opzoeken en mijn psychiater vindt dat ik het gewoon op kan lossen met de pillen in stappen van een kwart te minderen. Terwijl ik bij bezodebaas een link vond voor een afbouwschema naar een andere benzo die in kleinere doseringen afgebouwd kan worden. Ik vind ook geen gehoor voor mijn klacht dat ik zo suf word van deze pillen en niet goed functioneer daardoor. Ik kom gewoon niet in de benen. En op dat andere forum is niets te beleven. Allemaal oude berichten. Ik krijg nu dus vreselijk veel zin om de refusal vanavond niet te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Nee. En Jane... dit is niet zo goed voor mijn zelfvertrouwen. Jane is niet de enige die zich zorgen maakt. Ik denk dat jij aardig wat aankunt, maar dat je wel wat moet doen om even stoom af te blazen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Mijn psychiater schrijft ze voor dus kan ik dit niet ineens via de ha gaan doen. Ik denk dat ik straks mijn SPVer nog even bel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Hier alweer thuis. Halve dag gewerkt vandaag. Voordat ik mijzelf straks weer voorbijloop. Uiteindelijk leer ik het wel. Vanavond lekker aan de Turkse pizza's dus mag nu met de beentjes omhoog. In de tuin, met een bakkie koffie en een vaag zonnetje... ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Je hebt een uitmuntende manier om je craving de baas te worden goed onder de knie, Agnieta. Drinken. Lost niets op, behalve craving en trek. Je hebt ook een uitmuntende manier om craving en trek op te wekken goed onder de knie. Je boos, bezorgd, woedend, verongelijkt voelen naar aanleiding van de meest uiteenlopende "redenen". Eén van de grondbeginselen van herstel is om de oorzaak van je (heftige) emoties bij jezelf te zoeken. Het klein te houden door het bij jezelf te zoeken. Als we onze motieven bij anderen gaan zoeken wordt alles zo ingewikkeld en groot. Te groot voor een gewoon mens. En al helemaal voor een gewoon en verslaafd mens. Je zegt dat je brein iets zag.. Meissie, je ógen zien iets en dán komt pas dat brein. Daartussenin zit ook nog zoiets als wat in jouw geval Agnieta heet. Verslaving laat het brein de baas zijn over Agnieta. Herstel leert je dat Agnieta de baas kan zijn over je brein. En daarmee de baas over craving en trek. jowan en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Je weet niet wat je moet zeggen omdat Kohtje een punt heeft. En dat voelt niet fijn. De vinger op de zere plek...no escape. Oja...dat roept weerstand op, ik ken het. Een steeds terugkerend patroon. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Sta erbij en kijk er naar. Je hoeft niks te zeggen...zei ik al eens eerder. Lees het goed, onderzoek het bij jezelf en doe er wat mee. Doe er je voordeel mee. Het is helpend. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 o...net te laat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Mooi gezegd Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Fijn dat het achter de rug is Kabouter. Wens clown een goed herstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kastanje hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Fijn Kabouter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kastanje hoe gaat het met je? PM: lief dat je het vraagt ☺️. Het gaat redelijk. Migraine wel over, maar nog niet helemaal zoals het hoort zeg maar. Die migraine was ook gewoon een teken van mijn lichaam om het wat rustiger aan doen. Zo van: als je niet horen wilt dan laat ik het je wel voelen. Vandaag voor het eerst sinds een aantal weken geen afspraak. Lekker thuis aan het rommelen, in het hier en nu. Dat is fijn voor nu. Morgen stap ik weer in de malle molen van het leven. Kunst voor mij is om ook in die malle molen rustmomenten te nemen. ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kaboutertje: wat een lange spannende dag zo. Fijn dat je hem zo weer kunt zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Waarom schreef je dan eigenlijk zaterdagavond om middernacht nog expliciet dat je niet gedronken had? A3, als je alcoholist bent dan snap je dat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Ik ga douchen. Vanavond meeting, wil ik een beetje "clean" verschijnen. Zit nu onder de muurverfspetters. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Wat fijn dat het achter de rug is Kabouter. Wat een spanning toch aldoor. Maar neem je rust ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Waarom Wijfie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 (bewerkt) * 17 maart 2015 bewerkt door moderator ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Tja, ik begrijp Agnieta heel goed. En Kohtje heeft zeker een punt. Aan de ene kant heel goed om dat zo te lezen, want zo is het wel. Aan de andere kant bijzonder confronterend, want ik wil ook altijd graag een excuus hebben om te drinken. Maar Agnieta, zo lang je toch af en toe drinkt, blijft het wel heel moeilijk en zit je constant met dat gevecht volgens mij want ben je er op de achtergrond aldoor mee bezig, vooral als 't tegenzit. Daarom is voor mij de Refusal ook heel belangrijk. Zoals nu wil ik eigenlijk ook maar het liefst gaan drinken omdat dat hele gedoe met die pillen met tot hier zit (mijn nek ergens of nog hoger). Ik heb mijn SPV-er gebeld en zij heeft het er nog over gehad met mijn psychiater, die dan weer denkt dat het zo'n vaart niet loopt met verslaafd zijn eraan omdat ik zo weinig ervan gebruik. En of het wel verstandig is om het nu af te gaan bouwen terwijl ik net weer een beetje opgekrabbeld ben. Als ik dan zeg dat ik er heel erg van baal dat ik blijkbaar de ene verslaving door de andere vervang, krijg ik te horen dat ik me te veel vastbijt op mijn verslavingen. Nou ja zeg...... Dus vind ik dat het probleem niet serieus genomen wordt. En daar krijg ik heel veel trek van. Ga ik weer besluiten om vanavond de refusal niet te nemen. Maar door de refusal bouw je wel een veiligheid in in die zin dat ik dan toch niet meteen kan drinken. En tegen de tijd dat het wel kan ben ik wsch al weer tot bezinning gekomen en neem hem alsnog. (hoop ik, denk ik, hoop ik niet want ik wil drinken)> Bech, gooi maar in m'n pet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden