Spring naar bijdragen

Vrijdag 13-03-2015

plof

Aanbevolen berichten

Ja, het kan natuurlijk altijd weer terug komen. Maar ik denk al gauw dat ik genezen ben als ik ergens geen last meer van heb. Haha. Moet je vooral denken met verslaving, ligt volgens mij altijd op de loer en bespringt je juist op zwakke momenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag in mijn mail dat Eline zich lekker uitgeleefd heeft met kleurtjes garen. Volgens mij maak je het heel bont, misschien wel iets té bont? Je gebruikt toch niet die ene shampoo? Ik verheug me op de pakketbode morgen of maandag. Ik hoor mijn haaknaalden al rinkelen van plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee Blekje en ik gebruik die shampoo niet eens....

Ondertussen denk ik aan Kabouter....en aan PM....en aan zondag, wat zal ik in mn lunchpakketje doen? Maakt niet uit want zodra ik in de auto stap

Denk aan Kabouter en PM..met hun zorgen

Denk ook aan Agnieta en Lieselot met hun geluk,

En daartussen in aan frummers met andere zorgen en mooie momenten

En ik denk dat veel  hetzelfde willen: rust en vrede in onszelf, waardig zijn, helpen, geholpen worden op een manier die ons laat groeien als mens,

tenminste dat denk ik, dat hoop ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, goed bezig mensen!

Agnieta, alvast een fijn weekend met je zoon. Ontzettend leuk dat hij daar zelf om komt vragen!

Zorg ook goed voor jezelf hoor, het is allemaal erg druk op deze manier. Pak je rust als je kunt.

Blekje: vrijwilligerswerk kan erg leuk, gezellig en nuttig zijn. Misschien is het even zoeken voordat je een plekje hebt gevonden dat goed past. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Eline, ik help je herinneren. Ik ben van plan om inderdaad op de motor te komen zondag.

Mijn deuren staan, voor zover nodig, in de grondverf. Misschien kan ik morgen licht schuren en een laklaag doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man en mijn dochter zijn dol op kringlopen. Haar grootste genoegen is om dan samen met haar stiefvader een rondje te doen als ze hier is. Ik pas dan wel op de kleine. Laatst ben ik met haar naar een tweede hands kledingwinkel gegaan om haar te trakteren nadat ze heel veel afgevallen was. Ik heb haar voor 100 euro zowat een heel nieuwe garderobe merkkleding kunnen geven. We hadden de hele winkel voor ons alleen en we hebben ons kostelijk vermaakt Wat was dat leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Eline, we willen allemaal rust en vrede. Dat is wel eens moeilijk in een wereld die zo aan ons trekt en ons vaak dwars zit. Maar dan zitten we al snel onszelf in de weg. Het is fijn dat we hier onze sores en onze goede momenten kunnen delen met in ieder geval 1 bindende factor. Maar we moeten niet wakker liggen van zorgen om elkaar. Het is de kunst om net even de scheiding tussen jezelf en de ander te weten

bewerkt door Blekje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allemaal,

Leuk, Agnieta, je zoon thuis van het weekeinde

Heerlijk om naar uit te kijken he

Wat is jou leven ineens honderd slagen omgedraaid.

Kijk uit voor de triggers he,die liggen altijd op de loer, ook juist als er leuke dingen in je leven zijn/komen.

Maar ach, dat weet je zelf natuurlijk ook wel

Geniet, in elk geval!

Hier weer wat clienten erbij=dus werk !

Mooi, kan ik best gebruiken. 

Steunzolen gisteren opnieuw aangepast.

Blijkt, dat ik ook nog eens beenlengte verschil te hebben

Vandaar waarschijnlijk die klachten.

En daar moest ik dus zelf mee komen.

Dus ook nog een extra zooltje gehad voor de verhoging.

Het lijkt zowaar te helpen, nog maar even afwachten.

Maandag, voor een echo, om te kijken, wat nu waar precies zit.

Dan opnieuw naar de fysio, om alles opnieuw na te laten kijken, en wat de uitkomst van de echo is.

Podotherapeut zegt dat shockwave niet helpt.

Pfff, en zo tobben we nog maar even door :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht een tijd geleden dat ik alcohol de baas was als ik trekmoment op trekmoment overleefde zonder te drinken.

Nu realiseer ik me dat alcohol in die tijd nog steeds de baas was. Ik leefde in voortdurende angst en hoop.. angst dat ik

verrast zou worden door een trekmoment, hoop dat er geen trekmomenten zouden komen.. Ik vertrouwde op mijn wilskracht.

Ik heb geconstateerd dat ik veel wilskracht heb. Tientallen, zoniet honderden keren ben ik gestopt met drinken omdat

ik dat wilde. Een geestelijk gezond mens zou na een paar keer 'de moed opgegeven hebben'. Ik niet. Ik wilde, ik wilde, ik wilde..

en het lukte niet, en het lukte wéér niet, en het lukte nóg een keer niet.. Maar ik bleef willen. Ziek, krankzinnig..

Tot ik in de gaten kreeg dat ik het met wilskracht alléén niet zou gaan redden.

Mijn verslaving was sterker dan mijn wilskracht. Ik ben op zoek gegaan

naar iets dat sterker was dan mijn wilskracht, iets dat ook sterker was dan mijn verslaving.

De één zegt dat dát wat sterker is dan je wilskracht buiten jezelf te vinden is. De ander zegt juist dat het diep van binnen komt.

Weer een ander zegt dat er niets sterkers, groters dan wilskracht bestaat.

Als ik wilskracht als de top van mijn kunnen beschouw dan zou ik zeggen dat ik iets buiten/boven mijzelf heb gevonden.

Als ik wilskracht als mijn centrum, mijn "ruggengraat" beschouw, dan ben ik geneigd te zeggen dat ik iets gevonden heb dat zich compact en energierijk

binnen in mijn centrum, in m'n merg bevind en dat ik het dus diep van binnen heb gevonden.

Of als wilskracht gevonden wordt in "volg je hart", dan heb ik iets gevonden in een "geheime hartkamer"..

Ik vond en vind het leuk om mijn 'hogere macht' in woorden te vangen. Maar ben me gaan realiseren dat dat onmogelijk is.

Op het moment dat ik denk mijn hogere macht te begrijpen is het mijn hogere macht niet meer. Sta ik minstens op gelijke voet en

moet ik oppassen dat ik met mijn manipulatieve, verslaafde geest die hogere macht mijn wil niet ga opleggen, m.a.w. dat ik niet de

baas ga spelen over mijn hogere macht.

Ik ben gaan vertrouwen op het mysterie / de mysteries van het leven. Daar is mijn hogere macht onderdeel van. Of zijn 

mysteries juist onderdeel van mijn hogere macht??.

Zweverig?? Ach, ik ben het als een prettige manier van leven gaan zien. Het was even wennen, maar het gaf een gevoel van opluchting

toen ik me realiseerde dat ik niet álles hoef te begrijpen en onder controle te hebben. Dat ik niet voor alles in het leven verantwoordelijk ben.

Ik vind het prettiger om op deze zweverige manier met beide benen op de grond te staan en de onzin van vluchten (in een roes) in te zien

dan om met beide benen op de grond onverwachte trekmomenten af te wachten en te vertrouwen op mijn kwetsbare wilskracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

Dat beenlengte verschil, vermoedde ik, omdat er bovenop een van mijn schoenen, een randje afgesleten was, door de schuring van mijn broekspijp.

1 schoen dus, die andere had dat niet

Daar heb ik hem op attent gemaakt

En ook, dat ik mezelf hoor lopen, en dat mijn voeten dan allebei een verschillend geluid maken als ik stap.

(Dan moet je op 1 been gaan lopen, grapte hij, dan hoor je het verschil niet :)  :( )

En.. nog even dan heb je lekker vrij :D

Logisch dat het zwaar is

Behalve veel uren, is alles ook nog eens harstikke nieuw voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh, nou is m'n berichtje weg....

Wat heb je toch een zware taak op je genomen Agnieta. Je krijgt er natuurlijk wel wat moois voor terug, maar ga je niet over je grenzen zo? Misschien ook de onwennigheid van ineens de zorg voor een baby? Je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor. Heb je wat leuks in de planning voor morgen om even voor jezelf er te zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote;

Daar ben ik blij mee, zulke geluksmomentjes,

tegelijk wordt ik daar ook wat mistroostig van..waarom mag het niet altijd zo onbevangen zijn?

Waarom lukt me dat niet?

Misschien komen die momentjes straks steeds vaker. Ik heb een paar maanden met veel trek achter de rug, maar op het moment gaat het heel goed. Maar toen werd ik er ook zo vreselijk moe van omdat ik er aldoor mee bezig was. En ineens is dat over. Dat kan bij jou ook gebeuren toch? Dit blijft echt niet altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil proberen om ook op meer berichten van medefrummers te reageren, maar ik heb blijkbaar toch wel veel gemist aan alles wat er bij iedereen speelt. Wil ik graag op Wijfie reageren, maar weet ik niet precies wat er gaan de is bij je. Wie is J? Ik heb tegenwoordig niet meer zoveel zin om me me vrolijker voor te doen dan ik ben. En ik heb het gevoel dat ik hier mezelf kan zijn, dus ik zeg ook aldoor maar precies hoe de vlag erbij hangt. Waarom zou jij dat niet ook doen Wijfie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier bami gemaakt, en verder moe. Al een tijd hoor, en vanmiddag las ik eens mijn horoscoop en wat stond daar in?

Ik moet mezelf minder weg cijferen en niet altijd alleen maar voor anderen bezig zijn. Dat kost een hoop energie zeker bij b.v. de dierenamb.

Daar geef je alleen maar en ziet nooit iets van blijdschap terug. Het is allemaal zo gewoontjes dus denk ik dat ik de maand april maar eens een maandje vrij ga nemen. Zou niet verkeerd zijn. Zit binnenkort ook weer hier met de verbouwing buiten.

Bij de buren moet ik alleen nog maar de slaapkamer een goeie beurt geven, en dan wil ik het toch ook wat rustigeraan gaan doen.

Deze mensen laten wel zien dat ze heel blij zijn, dus dat is een groot voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...