rapilos Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Goedemorgen allemaal, Agnieta, Ik waardeer je eerlijkheid, Van jou bericht, krijg ik persoonlijk absoluut geen trek. Integendeel, als ik je gevecht lees, ben ik dankbaar dat ik nog steeds gestopt ben. Wens je heel veel sterkte! , En nu, als een speer er vandoor, Even een ochtendje werken. Doeg, tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Ik ga er vandoor luitjes, Werk aan de winkel hier. Beterschap voor Mary en sterkte voor Agnieta.. Koffie en thee staan in de warmhoudkannen. Dag dag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 (bewerkt) Goed ik ga ook weer aan de slag hiero. Kom straks toch nog ff op de koffie. Aha kijk Von. heeft de koffie weer klaar. Lekker voor straks 9 maart 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Morge! Gisteren té lang doorgewerkt aan de computer... om een uur of drie kwam het hele verslag (met mijn eigen kritiek )voorbij... Nou ja...het is wel opgestuurd. Vandaag aan de studie. Ietje...geen poging, dan ondermijn je je eigen kracht. Je gaat het gewoon doen! Aggie sterkte en dat wens ik iedereen die het nodig heeft. Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Aggie, je hoeft niet te reageren, ontvang ze maar.. en ben ook lief voor jezelf. Daar bereik je meer mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Agnieta...denk zelf dat het je gewoonte is wat je moet doorbreken Je wereld vergaat niet als je niet drinkt...dat heb je al gemerkt Dat het veel positiefs opleverd in je gezin zoon ..kleinkind en je kan nog veel meer opnoemen Je kan al best genieten zonder als ik je lees zonder drank. Drank voegd niks toe..dat heb je ook al gemerkt. Gewoonte doorbreken is geen gemakkelijke.. Genoegdoening..voldoening of gewoon niks kan je in vele omstandigheden vinden...daar staat de wereld voor open. Dit is iets wat in mij opkomt als ik jou lees Gun jezelf verandering..tis geen straf Ook jij verdiend het...net zoals ik het verdiend Waar ik ook zo aan mezelf twijfelde Succes agnieta Ik ga weer wat doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Goedemorgen Naar tandarts geweest. Wat een strijd gehad in mezelf om wel of niet te gaan. Angst overheerste weer een mijn gedachten. Gelukkig niet aan toegegeven dit keer. Er staan nu nog 4 vervolgafspraken, dus kan later in herhaling, maar nu weer even rust in mijn hoofd. En zonder alcohol gedaan, niet dat ik daar vanmorgen blij mee was, maar nu des temeer. Darjeeling, welkom terug hier. Agnieta, goed dat je toch op dagpact staat. Wil je wel een schop geven, maar je voelt je al zo klein, dus doe ik maar niet. Sterkte. Goede dag iedereen gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Je hebt je angst overleefd Suiker...de wereld is nirt vergaan..deze kan je weer meenemen voor de volgende keer Dit zeg ik altijd tegen mezelf..als mijn angst voor snelweg weer opkomt Geeft me geruststelling..word ik weer een stukkie sterker van Mooi om te lezen Suiker..wat een vooruitgangen boek jij Dit doet mij glimlachen Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 En zonder alcohol gedaan, niet dat ik daar vanmorgen blij mee was, maar nu des temeer. 't Is vaker zo, Suikertje, dat de beloning pas ná komt... Sterk werk, man.. Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Jopie, ik snap het niet helemaal. En dat vind ik jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 (bewerkt) Ja Suiker, goed gedaan! Weer een stap... Ik zit hier maar wat te rommelen...boodschapje, papierwerk geordend en nu moet ik aan de slag met lezen en schrijven voor scriptie...pfff....weerstandje... Dus eigenlijk mag ik nu niet hier zijn En ja Ietje, die boodschap van 'de poging' geldt ook voor mij...op ander vlak. Doei! 9 maart 2015 bewerkt door kruidenthee67 Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 denk 1 keer na, voordat je iets denkt Dit krijg ik niet voor elkaar. Wél 1 keer nadenken nadat ik iets denk te denken... jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Sugartje het is wat met die angst hé? Meestal ben je ergens bang voor omdat je niet weet hoe dingen gaan lopen. En die lopen altijd anders dan waar je eigenlijk bang voor bent. Pffffttt. Knap dat je toch doorgezet hebt kerel. We zijn altijd gewend om voor angst te vluchten in de alc. Nu heb je het heel bewust meegemaakt en bent niet gevlucht. :rose: :rose: :rose: Welkom terug Dar. En fijn dat je er weer bent. Zo ff rustigaan hiero want ik draaf een beetje door. Niet erg hoor maar beter is om af en toe toch wat rust te nemen en te denken, morgen komt er weer een dag. Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Is dat nou een Utrechts roodborstje, Ietjefietje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Cool! Wij hebben er ook een tijd eentje gehad. Verzamelde bij ons de noten, stak de weg over en verstopte ze bij de buren in de tuin. De boom is weg, de eekhoorn ook... Mooie foto ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Wat goed van je Suiker. Als stap 1 gezet is volgen er vanzelf meer. Wij hebben ook regelmatig deze supersonisch snelle beestjes hier Niet in de tuin, maar aan de overkant zo op de straat. Ik heb veel trekmomenten vandaag. Ben ook mega gespannen. Ik weet waar die spanning vandaan komt en het zit allemaal alleen maar in m'n hoofd. Maar ik raak het niet goed kwijt. Een beetje door aldoor bezig te zijn, maar het blijft steeds zeuren. En dan denk ik alweer: zal ik vanavond gewoon de refu niet nemen? Dan zou ik aan het eind van de week wel weer durven drinken. Zucht. Daar gaan we weer hoor. Hoop ik maar dat ik me morgen net zo goed voel als gisteren, dan kan ik hem alsnog nemen. Wat een tegenstrijdigheden toch. Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Hou toch op met dat gevecht. Geef je gewonnen, je kunt dit niet winnen. Geef toe dat je niet tegen alcohol kunt! Ik gun het jullie zó. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Agnieta, ik weet niet precies wat je onder gesodemieter verstaat. Of dat alleen het drinken is of het totaalplaatje van drinken én de gevolgen... Maakt ook eigenlijk niet uit, want het zgn. gesodemieter valt of staat met dat eerste glas. Je zoekt het in de moeilijke hoek. Dat je er zoveel voor moet doen om een nuchter leven te leiden. Het is niet véél dat je hoeft te doen, maar het vergt wel wat van je. Niemand kan je precies vertellen HOE je het moet doen. Behalve dan dat iedereen je kan vertellen dat je die eerste niet moet nemen. In die zin is het simpel. Hoe? Door die stap van die eerste niet nemen te zetten, en de gevolgen die dát heeft te ondergaan. Hoe je dat kúnt ondergaan? Door het onderscheid te maken tussen wat je WILT (drinken) en wat je KUNT (niet drinken). Wat je wilt, dat weet je wel. Maar wat je kúnt, daar zul je jezelf versteld kunnen doen staan door het eens te proberen. Dus ondanks de enorme trek naar alcohol daar niet aan toegeven. Dát is werken aan je herstel. Dat betekent (vooral in het begin) vaak afzien. Daar kun je opstandig en keiboos van worden. Weglopen als je boos bent is op zich niet erg, maar gebruik dat moment dan om je woede uit te pluizen. Probeer je eigen aandeel in die woede te ontrafelen. En probeer te ontdekken wat je nou werkelijk zo boos maakt. Is het iets wat iemand hier zegt of is het je eigen onmachtige gevoel? En wat maakt dan dat je je onmachtig voelt? etc.etc.. zwets maar een eind raak in je hoofd... Probeer met (een beetje) zelfspot je eigen overbodige gedachten en gedragingen bloot te leggen. Probeer met (een beetje) zelfspot je gevecht met alcohol in kaart te brengen. Probeer gewoon eens wat je Kúnt i.p.v. te doen wat je wilt.. kruidenthee67, Yogajuf, Jette28 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 wat een eeuwig geanalyseer, mijn god als ik dit allemaal lees, heb ik vocht nodig, houd het simpel zonder elk detail te analyseren. veel verhalen hier vind ik veels te zweverig, moet even van mijn hart, het is knutselen met woorden een ieder heeft zijn eigen waarheid en oplossing, het liefst gevonden met de hulp van anderen wederom is mijn mening en wie ben ik.... ik bedoel dit algemeen en zeker niet persoonlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 ik bedoelde niet u, agnieta, want oh oh , ik wil geen discussie met mijn app maatje hihi AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Hier inmiddels weer thuis van werk met een knallende koppijn. Heerlijk dat zonnetje, maar nu effe niet... Afijn, eerst maar eens een pcm erin en effe rust pakken. Vanavond dan maar verder met uitwerken van indicaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 wat een eeuwig geanalyseer........ .......... houd het simpel zonder elk detail te analyseren. Lekker simpel Toine?... Ik neem die eerste niet. Ondanks alles. (Of is dit laatste al weer te zweverig?) :sun: jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finniks Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Goedemiddag iedereen Lekker aan het werk. jammer genoeg voelt het voor mij alsof er een luchtdruk verandering plaatst vind in de lucht hoofdpijn en spierpijn zijn daardoor de uitkomst let is rain Dan ben ik er vanaf voor mensen die wel van het weer kunnen genieten veel plezier:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 Zal het dan toch aan de randstad liggen finniks? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 9 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2015 PM wat een pech hoop dat je snel opknapt, hier sinds enige tijd onderrugpijn, ben naar een yogagroep gegaan waar de oefeningen wat intenser zijn dus zal daar wel van komen..hoop ik anders moet ik toch langzamerhand gaan geloven in ouder worden, morgen toch maar een aambeiencreme kopen want die ogen lijken ook wel een paar grotten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden