finniks Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Het dagboek idee is een goede plan. Dat ga ik proberen dank je wel uiteindelijk ben ik cupcakes gaan maken toen voelde ik me iets beter Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) Hartstikke goed finniks. Zo even de aandacht ergens anders op richten hoor Vandaag komen m'n deuren. Hoe vinden jullie die? 2 maart 2015 bewerkt door bolletje AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Als het achterdeurtjes zijn, Bolletje, wel goed gesloten houden, hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 sorry, moest nog een achter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Leuk Bolletje. En worden die deuren er vandaag ingehangen en doe je dat zelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) @Joris Niks mis met rationeel zijn. Kan heel erg helpend zijn. Schept iig duidelijkheid. 2 maart 2015 bewerkt door ProudMary Monster en Burchill reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Zo...en nou echt aan de slag! Heb heel veel aan wat er allemaal voorbij kwam vandaag en het is nog ochtend! Maar nu aan de studie... Maak er wat van vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Goedemorgen, lekker ontbeten en een paar druppels gevangen, dus weer fris en fruitig. ga lekker een stuk lopen met tommel de bommel, lijkt mij een goed begin van de dag, maar goed, aan de wandel dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) Hahaha ja hoor Koh. Nee Mary eerst moeten de kozijnen er allemaal uitgesloopt worden dus dat gaat nog wel ff duren. En de deuren worden gehangen door een timmerman. Wil het echt goed hebben en als ik het zelf moet doen, lukt dat nooit Deuren zijn inmiddels hier en ik kan niet zien of ze mooi zijn want ze zijn ingepakt. Vroeger waren dat ook dingen die ik gebruikte als smoes om het eens flink op een zuipen te zetten. Ik had het verdiend of gewoon om te vieren dat ik deuren gekocht had. 2 maart 2015 bewerkt door bolletje ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Zucht de Bol gaat wat doen. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Even vanuit mijn eigen ervaring (ik heb niet anders tenslotte). Ik heb ruim een jaar nadat ik gestopt ben met drinken 2 flesjes bier in huis gehad. Voor de visite hield ik mezelf voor. Dat was het niet. Dit was mijn achterdeurtje. Want ik dronk vooral als ik alleen thuis was. Eenzaamheid en rotgevoelens wegdrinken. Ik had dus nog iets achter de hand voor het geval ik het niet uit zou houden. Dus wat Agnieta beschrijft van het flesje in haar tas, dat herken ik heel goed. Ik heb toen heel bewust die flesjes leeggeschonken, ook hier weer afscheid van genomen. Dit vanuit de volle overtuiging dat ik de alcohol niet meer nodig heb om iets weg te drinken. Het leegschenken deed me niet zoveel meer, ik was inmiddels zover in mijn proces dat ik dit achterdeurtje niet meer nodig had. En daarmee zeg ik niet dat het me nu allemaal gemakkelijk af gaat. Nee, het is nog steeds hard werken. Maar ik weet waarvoor ik het doe. Voor mezelf en voor niemand anders. Agnieta: ik bewonder je openheid hierover. In mijn beleving begint het met openheid. Dit geeft ruimte om te groeien. Ik vraag me wel af of het wegschenken jouw eigen bewuste keuze was of dat je je min of meer gedwongen voelde. Het stoppen met drinken is en blijft jouw eigen keuze. Kleine stapjes nemen in je proces. En zie eens wat je tot nu toe al bereikt hebt. Wat je schreef over je weekend met al familie om je heen dat vond ik heel ontroerend, dat raakte me. Hou dit voor ogen en put hier de energie uit om ook de moeilijke stappen te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Inmiddels is het middag. Kan moeilijk op gang komen. Er zit wat te broeien in mij, ik weet ook wel wat het is. Thema: loyaliteit. Ik heb het een aantal dagen kunnen parkeren omdat dit veel oproept in mij, maar nu borrelt het weer naar boven. Nu zo eerst maar even heel aards bezig zijn. Een afwas wegwerken en de wasmachine vullen zodat deze aan het werk kan en daarna natuurlijk de was ophangen. Muziek erbij aan, even afleiding zoeken. Deze 3 taken heb ik mezelf voor vandaag opgelegd. Doe ik dit niet, dan gebeurd er ook niets. Dus hup, schop onder mijn achterste en aan de slag. Ik wens jullie een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) Dat zou kunnen dat ik van jou zucht Aggie maar het kan ook best zijn van niet. Hoe zat dat nu ook alweer met die uitspraak Kastanje (ik geloof van Jopske) een eitje leggen of zoiets? Was wel iets met een eitje. 2 maart 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) zuchten is in elk geval ontlading soms heel belangrijk om even niet alles te moeten weten en uitspreken is dan niet mogelijk. Maar met een diepe zucht merk ik dan wel dat ik dat wat dwars zit. of dat eitje, niet tegen mezelf gaat werken. Ik was best een binnenvetter en nog soms. dus voor mij is zuchten dan woordeloos luchten 2 maart 2015 bewerkt door lady jane AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 iemand nog iets leuks te melden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 ja ikke:http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/23748791/__Dief_krijgt_koekje_van_eigen_deeg__.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Iets leuks? Nou ja, ik heb geen trek, geen craving, geen voorraadje (drank en sigaretten), geen... ik heb eigenlijk niks. Best een rijk gevoel. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Agnieta, nog even een vraagje.. vraag 1 uit het stappenwerkboek van NA-Anonieme Verslaafden. "Wat betekent 'de ziekte verslaving' voor jou? Vooraf aan deze vraag staat een stukje tekst. 'Verslaving is een ziekte - niet de drugs (alcohol), niet ons gedrag maar onze ziekte maakt ons tot verslaafden. Er is iets in ons dat het onmogelijk maakt om ons drugs(alcohol)gebruik in de hand te houden. Datzelfde 'iets' maakt ons ook vatbaar voor obsessie en dwangmatigheid in andere delen van ons leven. Hoe weten we dat onze ziekte actief is? De ziekte is actief als we gevangen zitten in obsessieve, dwangmatige en egocentrische patronen. Deze patronen blijven zich eindeloos herhalen en leiden tot niets anders dan lichamelijk, mentaal, spiritueel en emotioneel verval.' Niet antwoorden hier op het forum. Voor jezelf onderzoeken en opschrijven in een schrift. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Hoi Ag, met tommy gaat het niet zo goed, gewoon oud en hartproblemen, klein stukje lopen en hij is op hij hoest ook veel, dat is heel naar om te horen ik heb verder weinig te melden, gewoon dag voor dag en druk met mijn bedrijfje bezig soms ( vaak ) een uitschieter met het infuus en dat moet ophouden maar goed, zo krabbelen we voort..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) Het begint hier in de hoofdstad dicht te trekken. Snel m'n balkon weer op om verder te 'bouwen' aan mijn permacultuur moestuinbalkon! Zit ik weken te broeden op hoe een groene kas te maken op die balkon, kom ik op zolder een oude kledinghangsysteem tegen van die Zweeds blauw/gele gigant. Met landbouwplastic eroverheen gaat dat prima lukken. Kan ik ook tomaten kweken Zo, die ei is gelegd... 2 maart 2015 bewerkt door Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Joris, belangrijk bij moestuin op balkon, veel water, maar ook een goed afwatering systeem, anders is het boeltje binnen de kortste keren verrot, spreek uit ervaring Groetjes toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Je krijgt het niet benauwd van mij.. Drama scoort, zei ik eerder al. Door in je eigen drama te (gaan) geloven kun je jezelf niet ontdekken, meis. Ontdoe je van je façade en kijk eerlijk naar jezelf. Zonder te melden wat je ziet.. alleen maar waarnemen. Zonder oordeel van iemand anders, zonder oordeel van jezelf. Er nu even vanuitgaande dat je jezelf niet kunt veranderen in kalmte proberen te aanvaarden wat je niet kunt veranderen. Later kun je om moed vragen om te veranderen wat je kunt veranderen. Maar daar moet je eerst een helder en eerlijk beeld van jezelf voor hebben. AlbertRemmo en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 Joris, belangrijk bij moestuin op balkon, veel water, maar ook een goed afwatering systeem, anders is het boeltje binnen de kortste keren verrot, spreek uit ervaring Groetjes toine Hoi Toine, Komt goed. Ik ga ook regenwater opvangen en drainage wordt aan gedacht. Verder op Youtube ideeën opgedaan voor een 'self irrigation bucket system'. Ik probeer zo veel mogelijk aan hergebruik te doen. Dus nu bouw ik pallets om tot een verticale tuin. De minikassen, die binnen staan, worden ook steeds groener van binnen en ik word happy! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 2 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden