nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Eline, fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent. Ik hoop dat de uitslagen goed zijn! Bolletje, hoe ging het bowlen? En even een vraagje aan je, mijn vijvertje ziet elke keer groen van de algen, ik kan de visjes dan niet meer zien, is hier wat aan te doen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Voor mij staat het gelijk aan: kunnen genieten en dit ook herkennen van een drankje zónder alcohol, zonder dat alcohol hier part noch deel aan heeft. Jopie, rust ze, ook deze dienst gaat weer voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Oh, ik ben weer eens te laat met reageren Doeg, Agnieta! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Goedemorgen, Ik open het forum zonet met op de achtergrond het liedje "HAPPY" en zie als eerste HAPPY als jarige op de verjaardagskalender staan. Nou weet ik niet (meer) wie Happy is, maar ik zie dit toch maar als een "teken" van mijn hogere macht dat ik Happy moet feliciteren. Happy, gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik snap vaak helemaal niets van mijn hogere macht. Wat zou hier de "bedoeling" van zijn??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Jopie.........ja..........zo was het........blij dat je dit even op schrijft..... blij ook dat ik niet meer drink Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Happy???? Ik zag wel Dinah.. Dinah, gefeliciteerd!! Tja Kohtje, die 'Hogere Macht"van jou wil gewoon dat je open staat voor dit soort 'toevalligheden"! Ennn... gelukt!! Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Zou dat alles zijn?? Tja, die hogere macht doet soms ook maar wat. Ik moet me helemaal niet afvragen of er een bedoeling is of dat ik 't fout of goed interpreteer... Als ik heel basaal luister naar de influisteringen of inschreeuwen van m'n hogere macht, dan laat ie me dingen ervaren en doen met het gevoel of ik gewoon mezelf volg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Feitelijk doe je dat ook.........toch?? Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 het verschil tussen genieten en vluchten dus.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Zo werd ik de laatste werkdag bijna van mijn sokken gereden toen ik de straat overstak naar mijn werk. Een auto kwam met een rotgang de bocht om, gaf nog een dot extra gas en had me waarschijnlijk helemaal niet gezien in het donker. Ik kon nog net achteruitstappen. Dat was voor mij ook een teken. Dat het een goede keus was die ik had gemaakt. Misschien kom je het woord Happy nog wel een keer tegen Koh, of krijg je een inval wat het voor jou betekent. Eline, ik hoop dat je een beetje bij kunt slapen vandaag. Hoe zou het met onze forumbaby zijn die onderweg is? Heb Lieselot al even niet gezien. Fijne dag mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Goedemorgen allen. Hoop dat uitslagen goed zijn eline en dat het beter met je gaat. Heb een goede dag mensen, hier lekker zonnetje :sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 (bewerkt) Agnieta....er is meer als alleen droogstaan Droogstaan betekent ook verdergaan Toen ik stopte leek het het einde van de wereld. Namate ik langer gestopt was..dacht ik is dit het? En nu...ja ook al zou dit het nu wezen..maakt het al zo zinvol om er meer uit te halen Das mijn ontdekking...en zo de moeite waard Mijn reis kent nog geen grenzen...zo blij mee Fijne dag allen 27 februari 2015 bewerkt door huttula kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Eline, idd weer thuis. Fijn. Hoop dat je snel opknapt. Ik heb gewandeld! Jaja. In de zon heerlijk, maar af en toe best koude wind. In ieder geval heb ik mezelf overtroffen qua afstand. Valt dus nog wel mee met mijn conditie momenteel. Blij. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 (bewerkt) Je laat het zuipen nog steeds als een reële mogelijkheid open, als keuzemogelijkheid. Dan blijf je trek houden. Je verslavingsziekte blijft actief en pakt je als je zwak bent. Dat ben je als je twijfelt. Als die ziekte het als een verloren wedstrijd beschouwt, laat hij je meer met rust, heb je er veel minder last van. Toen ik voor mezelf bekende dat ik niet met alcohol kan omgaan en besloot niet meer te drinken, was mijn nuchterheid een feit en trek zo goed als niet bestaand. Wat "craving" is weet ik niet, ik ben niet zo van het engels. Maar nuchter worden liet me staan met een groot leeg gat. Dat probeer ik te vullen door mijn leven opnieuw in te richten zonder alcohol en andere geest- en stemmingsveranderende middelen. Spiritualiteit (bewust zijn van mijn geestelijke vermogens en daar goed mee omgaan, niet zweverig kaarsjes branden en belletjes rinkelen) helpt me daar enorm bij. Don't first try to fix your problems, fix your thinking! Dat is heel vaak mijn motto. PS Overigens mag duidelijk zijn dat ik niet voor iedereen uitmaak wat spiritualiteit dient te zijn, wat hier staat is mijn opvatting erover. 27 februari 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 27 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 27 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Wat "craving" is weet ik niet, ik ben niet zo van het engels. Don't first try to fix your problems, fix your thinking! Dat is heel vaak mijn motto. En tóch vind ik je vaak mooi redeneren, jowan.. jowan en plof reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Trek is voor mij nog steeds aanwezig. Is idd wat Agieta gisteren schreef, pil voor beide, maar toch, ben dankbaar. Hoop dat MG rustig aan heeft gedaan op motorfiets, Wil je niet missen hier. Hoe gaat het Kaboutertje, hoop dat je rust vindt. Zijn nog vele anderen waarop ik kan reageren. sorry, lukt me niet. Hier macaroni, wel vegetarisch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 't Is mooi weer, Agnieta.. de mensen gaan er weer op uit.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Ha, ik heb vanmiddag ook lekker zitten kletsen met een "lotgenoot".. best fijn om zo ongedwongen te kunnen praten over dingen waar "de honden geen brood van lusten".. Ben nu een beetje leeg. Hoewel, eigenlijk ook weer gevuld. Gewoon nog even over namijmeren. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Ha mensen...wat een mooie postings over trek en zo... Heb geen puf om overal op te reageren... Maar het helpt me! En dat vind ik fijn. Vanavond is hubbie er weer...ook heel fijn!! Plof ik kan je echt niet volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Dank je MG. Klopt...het delen van de verhalen over 'trek' hier, deze week hebben me erg geholpen. Ik denk ook wel eens, zou het nog ooit weg gaan? Het alleen zijn heeft me op één of andere manier ook gesterkt, dat was wel eens anders Ik ben er misschien wel meer mee bezig geweest, maar het voelt constructief, misschien weer een stapje verder in het proces van acceptatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2015 Lees bowlen als; blowen bv. Ik dacht al; Ik weet wel Bolletje tabak teelt, maar weed wist ik niet. Ff off dus. Later. Ik heb heerlijk gebowld Nanc. ondanks dat ik best wel moe was. Ja dit blijf ik nog wel een tijd doen hoor. Hoewahahah heb je die planten wel eens geroken Aggie. God wat stinkt dat zeg, nee die komen hier niet in de tuin te staan. Zo weer heerlijk gewerkt bij de buren en daarna had ik het geluk dat ik mee mocht rijden met hun om boodschappen te doen. Doe het anders op mijn fietsje en dat gaat goed hoor maar dit is toch wel veel prettiger. Heb gelijk inkopen gedaan voor morgen. Dan staat hier de erwtensoep op het vuur. Nu koken voor vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden