Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 februari 20015


Blekje

Aanbevolen berichten

Gaat wel Yvonne, niet heul heftig, maar daar ben ik wel blij om juist.

En ik lees "vertrouwen hebben", een relatie aangaan omdat het iets toevoegt, niet omdat ik wat mis... Oh ja... Ik heb het blijkbaar echt nodig om aan deze basiswaarden herinnerd te worden. Dus dank!

 

Al die dingen Yoga... vertrouwen hebben en de toevoeging... zijn inderdaad hartstikke belangrijk ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Heb goed geslapen vannacht.

Met een doorgesneden ui op mijn nachtkastje, zodat ik vrij kon ademen.

Ik zweer daar bij, als ik niet zo lekker ben.

Volgens mij, werkt het ook helend en ontsmettend.

Ook geen spierpijn meer, hele lichte keelpijn nog, en een beetje gammel.

Gelukkig, maar 1 schoonmaak adresje van een uurtje vandaag.

 

Al wat huishoudelijke klussen gedaan, en voor de rest maar kalm aan doen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Yogajuf:  nu begrijp ik je vraag al...;-)  Liefdesbang is fundamenteler, gaat dieper dan Verslaafd aan liefde, vind ik. Dat laatste is wel weer een praktischer boek, geloof ik. Liefdesbang vond ik zó confronterend dat het een jaar is blijven liggen bij mij....  Maar ik ben er nu in bezig en ga er dinsdag aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf in het nummer van Lef staat er een verhaal over 2 verslaafden die elkaar gevonden hebben. 

Ook dat het inderdaad veel te vaak fout gaat. Dat 1 van de 2 weer gaat gebruiken en de ander meetrekt. 

(ben trouwens erg gecharmeerd van Lef) 

 

Relaties vind ik sowieso al moeilijk. Ben nu 6 jaar gescheiden. En niet meer een relatie gehad. 

Ik heb gedate maar vindt het net niet. Of juist weer wel en dan zijn ze getrouwd. (ook zo'n dooddoener) 

Dus dan kijk ik nog niet eens of ze wel of niet drinken. Al iemand vinden die gewoon normaal is, is al een hele opgave. 

Pfff  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens

een feest van herkenning

is niet noodzakerlijkerwijs

goed voor beiden.

:)

dat hele 'sje moeteh mij begrijpuh'

is, althans wat mij betreft

net zo zeer, zo niet meer,

onderdeel van 'verslavingsgedrag'.

Mee eens. Maar ook: ik zou mijn verslaving niet willen verbergen voor een toekomstige partner. Dat hebben we gehad. Dus een beetje wederzijds begrip communiceert wel wat lekkerder. En ook: ik denk eigenlijk dat ik niet alleen "behoeftig" ben, als in dat ik (h)erkenning nodig heb en verlang, maar dat ik ook nog iets waardevols te bieden heb aan een ander: ik kan een spiegel zijn voor iemand die iets van zichzelf in mij herkent.

Ik ga nu poetsen, tot later x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Luna,

Tja, emotioneel onbeschikbare mensen die wel willen maar niet willen... Breek me bek niet open. Ik ben alleen niet meer zo hard in mijn oordeel omdat, nou ja, ik zelf ook zo ben.

Lef is leuk! Dank voor de herinnering, ga hem morgen weer zoeken in de betere tijdschriftenwinkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeiende dagdraad vanochtend. Gaat precies over waar ik naar toe groei: het weer behoefte voelen aan een relatie.

Maar hoe doe ik dat, wat wil ik dan eigenlijk, wat zijn mijn verlangens en wat zoek in een relatie.

Misschien weet ik het allemaal al best in mijn hart, maar durf ik er niet voor te gaan.

Toen ik mijn man leerde kennen heb ik behoorlijk wat compromissen met mezelf gesloten uit angst hem weer te verliezen, zo groot was mijn behoefte toen. Wat ik wel weet is dat ik dat niet meer wil, want dan verloochen in mezelf.

Kaboutertje: goed om te lezen dat clown zijn streken al weer wat krijgt, maar kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat hij zelf niet kan aangeven wat er is. Hoe is het verder met jou zelf ?? Ik las dat je volgende week weer aan het werk gaat. Zie je er tegenop (qua vermoeidheid) of vind je het fijn om er even weer uit te kunnen.

MijnGerrit: vervelend zeg die hoofdpijn. Inderdaad rustig aan maar dan. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker alleen in huis. Alleen maar rekening houden met mezelf (en de 2 katers natuurlijk).

Op tijd opgestaan. Zo even de stad in. Wat lekkere thee voor thuis kopen. Mijn beloning.

Als ik thuis kom ga ik dan aan de slag met de opdracht die ik heb meegekregen van mijn therapeut.

Het gaat over loyaliteit. En vooral over hoe die mij belemmert. Ik heb voor mezelf nu de vorm gevonden.

Mooie uitdaging. Ik heb er zin in.

Ik las over computervrije dagen. Zou ook wel iets voor mij zijn, want de tablet is altijd in mijn buurt en ben er constant mee bezig.

Mail en fb checken, op de hoogte blijven van het wel en wee op het forum, nieuws volgen. Neem daarbij de TV die veel aanstaat, dan besef ik me dat ik eigenlijk altijd wel geluid en beeld om me heen heb. De echte stilte is er zelden.

Tegelijk voel ik weerstand om de tablet een paar uur uit te zetten en weg te leggen. Want wat als ik wat mis ?? Die weerstand alleen al zou de moeite waard zijn om te onderzoeken. Gewoon uitzetten dus. Ga ik nu doen. Niet gelijk de hele dag, want ik weet dat ik dat niet red. Maar voor 3 uurtjes. En dan daarna het besluit opnieuw nemen. Eigenlijk hetzelfde als hoe ik stopte met drinken.

Ik wens jullie een mooie zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers,

ik heb het interview ook net bekeken

en ook hier herkenning. Grappig: ik wil schrijven dat

ik degene met verlatingsangst was, maar schreef prompt

bindingsangst. Nog eens goed over na denken dus, of die

van de ander niet ergens dezelfde angsten heeft.

Wat ik miste was dat verschillen elkaar zowiezo aantrekken.

We zien elk in de ander iets wat we zelf graag zouden willen

ontwikkelen. Zou de b.a. niet graag een beetje meer commitment voelen?
En zou de v.a. niet graag wat durven fladderen en spelen met relaties?

Soms denk ik dat het een wonder is als een relatie stand houdt.

Zoveel meer komplexe faktoren spelen mee naast dit onderwerp.

Karakters, bagage, smaak, voorkeuren enz enz enz

 

Ik ben blij met mij, is nog steeds waar ik zit. En wat me dat ook laat missen,

dat mis ik dus (nog) niet. Lekker in het hier en nu dus en struisvogeltje spelen

voor de toekomst.

Vandaag dus een kei spannende volleywedstrijd tussen dochters team en team 2.

En zelf gisteren gelijk gespeeld in een uitwedstrijd tegen een hoger team.

Dik tevreden dus. Dik en tevreden, ook niet verkeerd :face-icon-small-shocked:

En het is droog hier, snel wat bodschapjes en de bieb dus.

 

Fruit geniet ervan he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Wat apart Ploffie, dat jij onze IP adressen kunt zien. Ook als we niet zijn ingelogd, en onze mailadressen?

Dat vraag ik me dan af. Als in een film zie ik dat dan voor me. Je kunt nog net niet door onze schermpjes onze kamers inkijken.

Of wel, hi.

Eline ziel onder de arm?

Fruit heb je nog geen bejaarde dames achter je aan? Gelukkig kun je hard fietsen.

Geniet er toch maar van, alleen al van het weer.

Vandaag lekker wat aanrommelen.

Fijn weekend mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...