Spring naar bijdragen

Zondag 8 februari 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Grappig Ploffie. Als je je bericht hierboven terugleest, dan verwijs je toch naar andere Plofs en stemmetjes terwijl je tegelijkertijd hun bestaan ontkent. En misschien is het ook wel precies zo als jij zegt. Als een symfonie, een samenklank van stemmen die tegelijk één zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

Ik lees hier over EMDR. Een fantastische manier blijkt dat

om bijv. ,machinisten en conducteurs na een zelfmoord voor de trein

weer letterlijk op de rails te houden, want dat is hun beroep zolang

zij daar voor kiezen en helaas is een van de bij effecten van NS

dat mensen er hun leven beeindigen of zwaar verminken.

En daarnast krijgen zij uiteraard ook psychotherapie.

Wat ik soms hier denk te lezen is dat EMDR een symptoombestrijder is.

Blondie beschrijft ook therapie daarnaast, Blekje meen ik niet.

Bij mij deed EMDR niet zoveel. Ik had meer lichaamsgerichte therapie nodig.

Het zal voor iedereen anders zijn. Maar mijn ervaring is dat ik niet alleen

mijn trauma's mag verweken. En ik mag ook niet alleen stoppen met het

verdoven van soms ondragelijke pijn. Ik mag, en moet van mezelf, ook

leren omgaan met die pijn. Met angst, boosheid, enz enz

Alles hoort bij mijn leven en ik wil verder. Terugkijken, mijn littekens die nog steeds jeuken af en toe,

huidige omstandigheden die me vroeger naar drinken lieten grijpen, wil en kan ik nu, zonder, aan.

Ik ben er nog niet helemaal met verdoven met eten/suikers.

Maar ik leg de lat niet zo hoog, ik hoef niet kompleet/perfect te zijn, zou ook maar saai worden.

En ik ben teveel een lekkerbek om me alles te ontzeggen wat dat betreft. Genieten van gezonde dingen

is leuk en van ongezonde dingen ook, voor zover verantwoord uiteraard.

Ik luisterde net een stuk naar de opname van Paddy, elders op het forum. Angst heeft nut, kan zelfs

levensreddend zijn soms. Maar voor het hier en nu en mijn toekomst heb ik nu vooral,veel aan vertrouwen.

Ze kunnen prima samen. Naast elkaar waar nodig. En als ik in oude angsten schiet, kan ik er nieuw

vertrouwen naast zetten. En ook oud vertrouwen aanboren, want na een angstige geboorte, startte immers

oom een baby tijd in vertrouwen. Naast alle bedreigingen die er toen ook al waren.

Ik filosofeer maar een beetje n.a.v. wat ik hoorde. Mag nog kijken of ik er meer van wil horen, want het

meeste had ik al gehoord. Maar in andere fases in mijn leven, dus ik filter er nu weer andere dingen uit.

Een van de redenen om hier te blijven lezen en schrijven. Groei heet dat geloof ik ;)

oh ja en de zon schijnt, dus buiten lonkt.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

 

Vandaag is de eerste dag van een langere periode niet drinken!

Ik heb na gisteren besloten om dat te proberen in plaats van niet drinken.

Begin met de dagdraad, dus gewoon dag voor dag lijkt me goed!

 

Voel me goed bij deze beslissing!

Fijne zondag allemaal!

 

Jette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo ik weet niet of je de site www.Ninefornews.nl kent?

Nou op pagina 5-6 staat dat er nieuw bewijs voor een revolutionaire theorie ontdekt is over het bewustzijn. Misschien heb je het al gelezen, anders zou je daar eens kunnen kijken. ;)

Nee Bol, ik kende die hele site niet. Dankjewel!

 

Artikel gelezen. Wat ze volgens mij niet zeggen is dat het ook een aanwijzing zou kunnen zijn dat er geen tijd bestaat, als in geen heden en verleden, maar dat alles tegelijkertijd plaatsvindt, in het nu dus.

Maar zou je dan alles met wetenschap kunnen bewijzen? Ik denk het wel, maar iets in mij zegt dat het nog heel lang zal duren voordat dit soort bewijzen geaccepteerd worden, laat staan gemeengoed worden.

Voor mij maakt het verder niet uit :-)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook gehoord dat het verleden heden en de toekomst allemaal in het nu gebeurd. Tijd is iets wat mensen hebben gemaakt, maar als het lukt (en daar ben ik van overtuigd) dat tijd om te buigen is en we in het verleden of in de toekomst kunnen reizen, zou dat misschien bedoeld worden met dat alles in het heden gebeurd.

Bewijzen met zulk soort dingen is altijd erg moeilijk omdat men dan erg onzeker wordt. Men is immers gewend aan deze realiteit.

En misschien als we die grijze massa bovenin wat meer kunnen gebruiken i.p.v. 10%, dat we dan onze realiteit ook anders gaan ervaren, maar dat is een langzaam proces.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een heel moeilijke en lange weg dat herstel of reparatie of ermee leren omgaan LadyJane. Ik heb ook psychotherapie ernaast. Maar we doen heel veel met EMDR omdat dat bij mij heel veel uit mijn onderbewustzijn haalt en daar gaan we dan mee verder. Ik heb ook heel veel geschreven wat ook helend werkt. Bij mij betekent EMDR zeker niet alleen symptoombestrijding. De pijn van het verleden, tenminste de grote dingen die mij in het heden belemmeren en voor allerlei nare situaties zorgen is eruit. En de angst is ook grotendeels weg. 

Goed besluit Jette. 

Een uur AAAAA, nou Plof, dan heb je vast ook kramp in je kaken. Slangen blijf ik altijd bij uit de buurt en de bierstraat in de winkel probeer ik ook maar te vermijden. Helaas slaat de trek weer toe het laatste uur. Dat kan de eerste dagen na emdr sessies verergeren he. Maar gelukkig niet zo heftig als gisteren. Foei, dat was niet normaal meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ervaar je die cirkel niet, yo. Het is slechts een schema om te verduidelijken wanneer dualiteit wordt ervaren en wanneer niet. En dat beiden eenvoudig naast elkaar kunnen bestaan. Fijne dag, yo, heb het goed.

 

 Nu vat ik hem, thanks! Domme Yo was die hele dualiteit aan het ontkennen in al haar enthousiasme. 

 

Nu echt weg, ander wordt "men" "boos" op "mij".  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mediteren met als doel m'n hoofd leegmaken lukt mij niet.

Zodra ik mezelf een doel stel creëer ik een "opdracht".

Als ik een doel wil bereiken moet ik daarbij nadenken. M'n hoofd wordt dus alleen voller.

Vanmorgen vroeg liep ik met m'n hond langs de IJssel.

Licht grijs, stil wat mensengeluiden betreft, veel te zien. Sereniteit.

Dat was meditatie. Onverwacht. En het serene verdween toen ik me realiseerde hoe mooi het was, het vast wilde houden.

Mezelf een doel stellen beperkt me. Het ontneemt me de kans iets werkelijk te ondergaan.

Het richt mijn focus op het eindpunt en laat me de weg, de reis, aan m'n neus voorbijgaan.

 

@Agnieta. (n.a.v. gisteren)

Ja, ik ga soms de hele wereld over om weer thuis uit te komen. Simpel versus ingewikkeld is niet aan de orde.

Om iets simpels te vertellen heb ik een wereld aan woorden nodig. That's me. Maar ik geniet van de reis.

Daar leer ik dan weer van als ik weer "thuis" ben. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verwoord Kohtje.

Ik heb me de hele zaterdag en vanmorgen zitten ergeren aan het feit dat ik vandaag, nu, moest werken. En opgezien tegen een gesprek, dat net heeft plaatsgevonden en 100% meeviel. Waren mijn zaterdag en vanmorgen wezenlijk anders geweest als ik niet had moeten werken? Nee. Heb ik ze met mijn eigen gedachten zodanig verziekt dat ik er niet van heb genoten? Inderdaad. Les geleerd? Ik hoop het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...