AlbertRemmo Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 uitsmijter gehad Lady Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Dank je Gips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Groentesoep en een broodje hamburger. Succes Albert! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Goeie avond mensen. Ben net terug van een dagje poetsen en morgen ga ik de rest doen. Ben vandaag niet helemaal klaar gekomen. Verder af gesproken om een keer per maand wat te helpen. Buurvrouw kan het zelf echt niet meer. Zo nu gauw wat door het strotje douwen en dan.... op naar het bowlen. Later mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Veel plezier Bolletje, en succes!! Albert, ik ben zeeeeer benieuwd naar je ervaringen, ik overweeg het ook... Succes vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 doe dr maar een gooi naar Bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Zo, weer terug van yoga, Nooit geen zin om te gaan. Altijd weer blij als ik ben geweest huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Hoop dat je een leuke groep treft Albert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ook benieuwd naar Albert zijn ervaringen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 (bewerkt) Ik ben ook wel eens bij AA geweest. Zelfs 12 stappen lang. Werd daar heel tof binnen gelaten. En ook gerespecteerd door iedereen. Toch ben ik daar gestopt omdat ik me er niet thuis voelde. Bij het lezen van de stappen en jou verhaal erover te vertellen viel ik stil. Iedereen voelde zich zo schuldig om zijn of haar drankgebruik. En ik begreep dat wel, maar toen had ik nog nooit een ander iets misdaan door mijn drankgebruik. En mezelf. Dus qua schuldig voelen viel ik een beetje buiten de boot. En qua mijn positiviteit ook omdat ik altijd een rede van blij mogen zijn zag in alles wat iedereen vertelde. 5 februari 2015 bewerkt door Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Maar wat me het meest heeft doen stoppen, is iedereen die me wilde begeleiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Dan gewoon fijn Sowhat je groet. En verders veel succes en sterkte waar je mee bezig bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Dat deel in mij dat best nog wel wil drinken is het gemakzuchtige deel. Dat gemakzuchtige deel wil eigenlijk helemaal niet op dit forum aanwezig (hoeven) zijn. Dat deel wil helemaal niet verslaafd zijn, wil alleen maar genieten van de mooie dingen van het leven. Zonder dat daar prijskaartjes aan hangen. Dat is dat deel dat doof en blind is. Dat zich laat meevoeren door geneugten. Zonder erbij te hoeven nadenken dat alles een keerzijde heeft. Dat deel heb ik nog steeds wel. Ik realiseer me echter dat dit maar een déél van me is. Dat er ook een ander deel is. Dat is het deel dat het gemakzuchtige deel op sleeptouw neemt omdat het zo hulpeloos is als het aan z'n lot wordt overgelaten. Het deel dat m'n verslaafde deel "beschermt" tegen de slavendrijvers. Tja, zo'n deel heb ik ook natuurlijk. Dat wat lekker wil doen wat leuk is en lekker en aangenaam, zonder na te denken over de consequenties. Ik wil gewoon af en toe verstand op nul en lekker los zijn. Als ik niet zo gespannen ben heb ik die hunkering ook niet. Maar ja. die spanning moet weg van mij en dan neemt dat deel het dus van me over. Blijkbaar nog niet helemaal en heeft het verstandige deel nog de controle, anders was ik al eerder gaan drinken. ik blijf op 't moment moeite houden met innemen van de refusal omdat ik dan de keus niet heb. En die wil ik nu dus even wel hebben. Het juiste kiezen kan altijd nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 O en wat goed Bol dat je je buuv helpt met het huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 (bewerkt) niet kiezen is ook een keus Blekje. persoonlijk heb ik dat losgaangevoel bij volleyen, ik geef me helemaal en dat geeft echt een kick. Naast dat sporten heb ik meer rust in mezelf om wel na te denken waar ik voor wegloop als ik even geen verantwoordelijkheden wil, en ik ben nu wel in staat om mijn struisvogelpolitiek te herkennen. Ik ben er best mild (lees lui) in geworden om het mezelf toe te staan, maar spreek met mezelf wel af bijv. 3 dagen of 1 week en dan moet ik er toch echt aan van mezelf. En dan kan ik het ook aan. Het blijft zoeken dus. Maar een roes van drank zou ik echt niet meer willen. Dat heb ik jaren gekend, ik ging hard achteruit en in de 5,5 jaar helder zijn ben ik wel 10 jaar weer vooruit gegaan. Dat pakt niemand me meer af en ik mezelf ook niet. 5 februari 2015 bewerkt door lady jane Jessy, jowan en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ik meld me weer droog af voor vandaag. Dag voor dag kiezen om niet te drinken trekt mij na de slipper weer naar de balans die ik kwijt was. Nu nog de balans in mijn werk vinden. Net pas klaar met de indicaties en de zorgplannen van 4 klanten. Dat krijg je ervan als je het de gehele dag uitstelt... Afijn. Opslomen nu en mijn mandje in na een lekkere bak Kruidenthee. Welterusten allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ik heb voor mezelf ook nog niet de knoop doorgehakt Blekje. Ik drink nog steeds wel, maar heb een voor mij duidelijke beslissing genomen. Dat drinken mijn verdere plannen niet in de weg moet staan, want drinken staat voor mij als gewoon stilstaan. Zo is hoe ik het gebruik, tussen alle probeersels in van sociaal drinken door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 ik blijf op 't moment moeite houden met innemen van de refusal omdat ik dan de keus niet heb. En die wil ik nu dus even wel hebben. Het juiste kiezen kan altijd nog Je hebt allang gekozen als ik je zo lees........ Als je gekozen zou hebben om te stoppen, was de refusal al lang binnen geweest...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Dus, je bent goed bezig als je aan de pillen gaat? Daar ben ik het niet mee eens. Lichaam en geest moeten dat goede gevoel ook hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ik heb ooit eens anti depresivia geslikt. Na 2 weken werd ik er echt niet vrolijker van. Dus maar gestopt met alle afkickverschijnselen van dien. Wat ik daarvan geleerd heb, is dat je geestelijk ook zo ver moet zijn om de beïnvloeding van een bepaald medicijn te accepteren. Anders werk zoiets niet en als je het toch neemt zal het werken in je nadeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ik ben meer een voorstander van de kracht uit jezelf halen. En als die kracht ontbreekt hulp daarin vragen in je omgeving. Misschien ook wel vertrouwen hebben in, en gewoon een fijne omgeving hebben. Of ze voldoende goed bijgestuurd? Maar ik heb er persoonlijk meer aan, als mijn vrienden gewoon direct tegen me zijn zit je nu alweer aan de borrel Spud? Dat zet mij aan het denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Hoi allemaal ( en voor jullie denken hij doet nooit komma`s. die toets is weg van dit toetsenbord. dus krijg je van mij op die plek een punt en geen hoofdletter ) Nou ben geweest. Had afgesproken dat ik 10 minuten eerder aanwezig zou zijn zodat hij me wat uit kon leggen. Nerveus en onzeker als ik ben zat ik daar in een soort wachtkamertje te janken. Heel even maar hoor. maar er moest effe wat spanning uit. Vervolgens kwam de desbetreffende persoon en we hebben even met elkaar gesproken. terwijl andere mensen naar de koffie graaiden in het keukentje. AA-ers bleek later. En toen begon het. Een praatgroep Ik hou niet zo van praatgroepen. Maar het is toch niet zozeer een praatgroep. is moeilijk voor mij om uit te leggen. Afijn of ik even wat over mezelf wilde vertellen? Nou gezegd dat ik Albert heette en toen kwam de rest in ijltempo. van toen ik hier begon tot en met mijn huisgenoot nu aan toe. Weet je wat ik het mooie vond? Het bleef stil. Ze waren gebleven bij stap 6 of 7 maar omdat ik er was gingen ze terug naar stap 1 Die stap werd voorgelezen en vervolgens mogen daar leden om de beurt op reageren. Vanaf die tijd heb ik aandachtig geluisterd en iedereen met de tranen in mijn ogen zitten aankijken. Ik zelf kon niks zeggen. moest mijn kiezen op elkaar houden. Moest aan jullie denken. alles wat ik hier gelezen heb. hoe vaak heb ik niet zitten janken achter de pc om sommige verhalen van jullie. om de terugvallen die jullie hadden. over hoe het verkeerd kon gaan met iets. En dito met mij. Alleen kon ik ze nu aankijken en ik voelde gewoon mee. Al die eerste stappen van die leden. Kan nog meer zeggen maar daar staat vertrouwen ook in het vaandel. net als hier. En aangezien ik er nu vol van ben wil ik zoveel schrijven dat ik misschien iets schrijf wat niet nodig is. Het is een gemengde mooie groep. voel me volledig geaccepteerd. Volgende week heb ik beurs in Utrecht. dus kan er dan niet zijn (heb ik gemeld daar zodat ze niet zouden denken dat ik af zou haken) Maar over 14 dagen zien ze me er weer AA is een aanrader LET OP. ik schrijf jullie. daar bedoel ik niet mee jullie allemaal. of personen specifiek. maar het forum. luna1961, Yogajuf, Monster en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Ben blij voor jou! Albert. En je leest goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Mooi Albert. Ben er stil van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2015 Mijn eerste keer was niet veel anders. Maat! Hoop dat de verdere benadering je ook goed bevalt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden