bolletje Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Rapi ik heb eens opgezocht wat hielspoor nu precies is en kwam bij een site waar lotgenoten goeie tips hebben voor je. Misschien heb je er wat aan. Als je Hielspoor. Tips van lotgenoten intypt kom je bij die site. Hopelijk staat er wat voor je bij. Zo nu met het eten beginnen. Rundvlees, aard. puree en boontjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Kate, Dat idee heb ik dus ook, dat die steunzolen het alleen maar erger maken. Heb daar wel 260 euro voor betaald Bollie, Wat lief, dat jij die side voor lotgenoten opgezocht hebt. Maar had ik zelf ook al gedaan, en al een aantal tips uitgeprobeerd. Mijn nieuwe schoenen zijn binnen. Heb ze nu aan. Ben erg benieuwd, wat ze doen na een ochtendje werken En hier; Witlof,aardappelen en groentenschijf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Hier was het kantonese kip met mihoen. Buikje weer vol. Morgen eerste dag vakbekwaam indiceren. Spannend... Weet dat ik het kan, maar dan toch die stress omdat ik het naar gevoel altijd beter kan doen dan dat ik doe... Pijnpuntje om aan te werken in therapie. Afijn, nu alles uit. Morgen weer een dag. Opsloomtijd nu. Dag weer droog afgesloten. Wordt weer gewoon om bij stressen niet naar de drank te grijpen. Jammer dat ik dat niet eerder bedacht heb, voor mijn slipper... Voegt niks toe, haalt eerder omlaag. Fijne avond allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Och Rapi, wat naar voor je. Ik kan me voorstellen dat je je ellendig voelde. Maar meestal moet je lopen met steunzolen ook wat opbouwen. Elke dag iets langer erop lopen. Ik heb beslist mijn dag niet vandaag. Zomaar huilen om niets, geirriteerd en vreselijk lusteloos. Ik ben eigenlijk bang dat ik een depressie aan het ontwikkelen ben. Ik had mijn antidepressiva geminderd omdat het zo goed ging dit jaar, maar toch morgen maar even met mijn psych bellen. Bah, heb ik toch al lang geen last meer van gehad. Misschien ook de daglichtlamp weer tevoorschijn halen. Wil ook nog wel eens helpen. Nou, ik meld me maar af voor de dagpact. Fijne avond allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 (bewerkt) Rapilos Sorry voor de lap tekst Hielspoor en peesplaat ontstekingSpina Calcaneï en Fasciitis Plantaris De term hielspoor wordt vaak gebruikt om diverse problemen in de hiel aan te duiden. Een hielspoor is een aanhangsel aan het hielbot dat zich gevormd heeft door kalkafzetting aan de hiel. De hielspoor zelf veroorzaakt geen pijn. Er zijn veel mensen die een hielspoor hebben, maar dit niet weten omdat deze geen pijn veroorzaakt. U heeft pas last van hielspoor als het weefsel en botvlies er omheen geirriteerd of ontstoken raakt. Hevige, aanhoudende pijn onder de hiel wordt veelal aangeduid met het begrip 'hielspoor'. Door overbelasting wordt de vezelband of peesplaat onder de voet voortdurend uitgerekt. De aanhechting van het weefsel aan het hielbot komt hierdoor onder grote spanning te staan en het botvlies gaat irriteren of ontsteken. Door verschillende oorzaken onstaan kleine scheurtjes in de pezen. De ontsteking of scheurtjes leiden tot pijn en irritatie. Het lichaam probeert dit zelf te herstellen. Als dit proces lang duurt ontstaat er vaak na verloop van tijd een kalkspoor of botaansporing - een hielspoor. In feite is een hielspoor dus niet de aanleiding tot irritatie of pijn maar veelal het gevolg. OorzaakHet ontstaan van hielspoor is moeilijk aan te wijzen. Aangenomen wordt dat de gestegen populariteit van sporten heeft geleid tot een toename van overbelastingsletsels zoals hielspoor. Ook een staand beroep, soms in combinatie met overgewicht, kan tot de aandoening hielspoor leiden. Hielspoor komt vaker voor bij 50-plussers en bij mensen met een verkeerd looppatroon (overpronatie). KlachtenDe klachten bij een hielspoor bestaan uit een nauwkeurig aan te duiden, felle pijn onder de hiel, vooral bij het opstaan in de ochtend of na langdurig zitten. Behandeling en herstelHielspoor problemen kunnen voorkomen worden door een aantal voorzorgsmaatregelen, zoals goed (sport)schoeisel, een goede warming-up en een goed trainingsschema. Als de blessure in een beginstadium verkeerd, koel de pijnlijke plek dan direct na de training 15 tot 20 minuten met ijs. Leg het ijs nooit direct tegen de huid aan maar zorg ervoor dat er altijd een dunne doek tussen zit. Herhaal het koelen 3 tot 5 keer per dag. Ook als de blessure langer bestaat is het nuttig de pijnlijke plek meerdere keren op een dag te koelen. Zorg ervoor dat de beginnende klachten niet verergeren door tijdelijk de training te minderen of te stoppen. Bij beginnende hielspoor problemen volgt eerst een conservatieve behandeling. Een arts kan eventueel steunzolen aanraden. Ook kan een ontstekingsremmer worden voorgeschreven, al dan niet in combinatie met fysiotherapie. Als dit niet helpt bestaat er een injectie met verdovende stof die de pijn doet verdwijnen. Ook kan Shockwave of PRP helpen voor de behandeling van hielspoor. Ik heb geruime tijd ontzettend pijn gehad door ontstoken peesplaten. Beide voeten dus. `s morgens kon ik alleen maar op mijn knieën uit bed komen. Op mijn werk. toen Horeca bediening moest ik op een gegeven moment zelfs lopen op hoge pantoffels anders kon ik niet eens lopen laat staan werken. Want ik kon niet zonder en niet met schoenen lopen. Ben naar de huisarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar een podoloog? denk ik. Er werd een behandeling gestart met een soort stralen wat er ook in een magnetron zit. Oh ja microgolven geloof ik. Na een maand. 4 keer behandeling zei ik "dit heeft geen zin hoor ik heb het idee dat het alleen maar erger word" Via via leerde ik een vrouwtje kennen bij Utrecht die voor mij zolen uit mat op een glazen plaat. Het waren zachte zolen en op de pijnpunten onder mijn voeten had ze dat zachte zooltje weggelaten als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kon er meteen op lopen. ZOOOOO`n verlichting als die gaven. Die dingen moet je hebben Raps. Succes met vinden Als je het telefoonnummer wilt van die hulpverlener kan ik het waarschijnlijk nog wel ergens vinden. Misschien dat ze je verder kan helpen waar je daarvoor moet zijn bij jou in de buurt. Succes Raps want hielspoor of ontstoken peesplaten is echt om te janken. Gaat ook nooit meer echt over hoor. Als ik nu veel loop zwaar til of kou op mijn voeten krijg voel ik het weer. 3 februari 2015 bewerkt door AlbertRemmo Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 sorry moest even bewerken want mijn verhaal ging moeiteloos over in die van de site Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Goed zo Blondie je hebt t toch maar weer prima opgevangen! "Een slipper maakt nog geen glijpartij" (Vrij naar die van die zwaluw en de zomer ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 (bewerkt) Blekje maar gauw morgenvroeg beginnen met die day-ledlamp meid, dat had je in september al moeten doen. Nu duurt het, (als het daar aan ligt) nog een paar dagen voor je wat resultaat merkt. Die paar zonnestraaltjes die we krijgen helpen niet om genoeg vit. D op te bouwen in je lijf.. En misschien kan je ook wat extra Vit. D kopen bij een drogist. 3 februari 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Dank je Albert, Voor alle moeite die je hebt genomen. Ik wacht nog even de werking van mijn nieuwe schoenen af, anders P.B. ik je misschien voor dat telefoonnummer. Nogmaals dank, en wat heerlijk, dat jij er nauwelijks meer last van hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Ik heb iets soortgelijks Raps aan één kant en meer in de achillespes, maar dezelfde klachten. Ik heb gekozen voor shockwavetherapie en hoewel pijnlijk, de klachten zijn verbeterd. Ik zou eigenlijk in 2015 weer een serie moeten/willen nemen, zo gauw als dat financieel kan, ga ik dat ook doen, want er wordt maar 9 x de helft vergoed bij mij, en dan nog omdat de fysio het fysiother. noemt. Maar de aangeraden steunzolen heb ik geweigerd en ben daar heel blij mee, zeker nu ik jou lees. Bijzonder lullig, dat je zo extra pijn moet leiden zeg. Oh en als troost (☺) ik ben vanmorgen voor het eerst in 10tallen jaren onderuit gegaan, meters doorgegleden met vouwfiets en al. Het ging zo snel dat ik geen tegenreactie gaf, ik viel als een ontspannen kind, dus geen letsel. Daarna wel ook een stuk gelopen, goed geschrokken. Nou de bieb gaat alweer dicht, gelukkig kan ik morgen mijn lappie ophalen bij zoon. lekker thuis bankhangen weer. fijne avond AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Even een heel fijn berichtje, ik ga donderdag voor het eerst sinds zo'n 25 jaar, weer wedstrijdbowlen. Kijken of ik het nog een beetje kan. Ja m'n bal en schoenen heb ik niet meer maar eerst maar eens kijken of het gaat lukken. Was een beetje bang dat ik niets meer zou horen omdat ik toen nogal eens flink beschonken op de vloer heb gestaan, waardoor mijn bal af en toe op de baan ernaast belande of achter me, maar gelukkig ik mag het weer gaan proberen. ProudMary, AlbertRemmo en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Jane, Wat zal jij blij zijn, als je weer een laptop hebt , De shockwafe zal ik ook in mijn achterhoofd houden. Er is nog veel meer wat ik uit kan proberen, maar heb nu al mijn hoop, op de nieuwe schoenen gevestigd En joh, dat je zo gevallen bent!! Wat een geluk, dat je niets gebroken hebt of zo. Kijk, hier ben ik nu zo bang voor he. Als ik iets breek, kan ik helemaal niet meer werken, en moet morgen voor half acht beginnen. Ze voorspellen weer spekgladde wegen, en er zijn 3 clienten die ik af moet. Bol, Jij wordt gewoon weer kampioen, je zal het zien , En nu, ga ik naar bed. Wel vroeg, maar ben het zat, en moet morgen zo fit mogelijk zijn. Welterusten voor allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Allleen even kort hallo zeggen. Alles goed, ik maak relatief lange avonden op werk in deze periode. Ik voel me er een beetje boven hangen, alsof ik er geen deel meer van uit maak. Op zich niet erg natuurlijk, het voelt alleen een beetje vlak allemaal. Heb eerder ook geschreven dat ik niet meer zoveel plezier heb in mijn baan, ook al is hij op papier fantastisch. Ik word gewoon niet meet uitgedaagd, kan niet meer doorgroeien, heb geen baas die mij naar een hoger plan trekt. Hoog tijd voor iets anders dus, en daar werk ik aan. Toch heb ik vandaag een heel kort moment van heftige frustratie gehad. Collega stak me in een oude wond. Het was gewoon een rotopmerking die voortkwam uit zijn eigen onmacht, maar hij kwam goed binnen. Oud gevoel van "onrechtvaardigheid" en "ik doe juist zo lief dus waarom die jij zo onaardig tegen mij" werd getriggerd. En ja, ik kreeg gelijk behoefte om naar een glas te grijpen. Er wordt bij ons op kantoor na zessen gewoon gedronken, dus dat kan. Alles duurde maar een minuut of tien, en uiteraard niet gedronken, maar de alarmbellen gaan wel rinkelen. Als ik zo slecht met een beetje frustratie kan omgaan, hoe zal het dan gaan als er écht iets is? Etc. etc. etc. Nou ja. Verder maar weer. Eerst eindelijk iets eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Schrikken he yoga..zo'n trigger. Niet te veel 'alsen'...je bent gewoon weer ff alert. Wel herkenbaar hoor. Jessy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Yo, je hebt de situatie ondergaan en er zijn geen dooien gevallen! Morgen geen schuldgevoelens, fijn toch? Ik heb winterbanden op mijn fiets. Een zégen. Mijn man vertelt dagelijks hoeveel auto's van de dijk zijn gegleden, hoe langzaam hij maar kon rijden enz. en elke dag denk ik : Ow ja joh? Was het glad dan? Ik voel het oprecht niet en houd er ook geen rekening mee. Ik kan me nog heugen dat ik er 's nachts wakker van lag: Hoe kom ik morgen nou toch weer op mijn werk want ze geven gladheid op. Ik las iets van harder oppompen enzo........... ik weet niet wanneer je die banden dan welke spanning moet geven. Ik behandel de winterbanden net als iedere fietser, nl gewoon. Oppompen en gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 sorry Yo, ik doe je onrecht. " Als ik zo slecht met een beetje frustratie kan omgaan, hoe zal het dan gaan als er écht iets is? " Dit wás echt iets. Je voelde veel dus het was niet niks. "Ik moet dat maar kunnen." ........ is een gevaarlijke houding. Het refereert volgens mij aan het werken aan ego en dat heb jij vast niet nodig, en voor wie moet jij wat kunnen? (volgens mij heb ik wedstrijdje invullen wel gewonnen nu) Hoe het zal gaan als er méér frustratie is...........dat is ook wel mijn angst. Voor mijzelf heb ik geen ander antwoord dan: vertrouwen. Vertrouwen in mijzelf en mijn hulptroepen in mijn gsm. Dat weet jij ook. Je doet het goed en de volgende keer doe je het wéér goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Kappie hoe gaat het nou met jouzelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Ik had mijn laatste zin gedachteloos getypt. Des te meer waar is hij waarschijnlijk (in mijn hoofd). Je hebt gelijk monster, dank je. Slaapzelekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Vandaag ook droog. Ga nu naar bed truste allemaal tot morgen plof reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 3 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2015 Ik meld me nuchter af voor de dagpact. Goeie dag gehad, hoofd opgeruimd, huis opgeruimd, nou beide bijna dan. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 (bewerkt) . 25 februari 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 (bewerkt) . 25 februari 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden