Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 januari 2015


jowan

Aanbevolen berichten

het rare was dan Agnieta

dat ik jou precies zo las

als jij anderen beschrijft.

En ik was niet de enige blijkbaar.

Misschien heb je soms een beetje

een kromme manier van je uit drukken dan,

dat zou een hoop verklaren van andere keren ook.

Maar het las gisteren als een groot oordeel naar anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Een heel pak sneeuw hier. Wel mooi om te zien.

 

ProudMary al een tijdje niet gezien hier, realiseerde ik me toen iemand haar naam noemde.

 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,n groep lijkt mij ook wel wat Akelei....gewoon vrijblijvend wat lopen, sporten op een bepaalde dag....mensen uit Groningen stad interesse?

 

ik snap niet of een en ander nou cynisch is of niet.....Jopie, Agnieta.....

 

de sneeuw lijkt hier aardig te liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*

En nu lees ik bijna dagelijks over de Is

wat een rare wereld leven we toch in.

Wij hier die ons druk maken om drank en wat

daar aan verwant is aan problemen

en daar, dood en haat, wapens, kinderen die

ingezet worden, gehersenspoeld, bah!

tijd om naar buiten te gaan hier

nu het nog zo mooi is.

treinen rijden amper, dus die volleywedstrijd van

dochter is nog niet zeker, en ik dacht dat de keus aan mij was ;)

 

* stukje verwijderd

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Hier ook een witte wereld.

Het dooit alweer en de merel hapt enthousiast van de appel die ik heb neergelegd.

Vanavond vrienden op bezoek.

Nog even stofzuigen en wat poetsen. Met de franse slag.

Kaboutertje sterkte de komende week. Je bent een positief mens en natuurlijk mag je ook je zorgen uiten.

Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt met Clown.

Ploffie, geen behoefte hebben en toch een glas nemen, ik snap er geen zak van.

Maar ik ben zo'n blije stopper, hoop het ook nooit meer te snappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, er komt hier wel heel veel voorbij en de dag is nog niet half om. Wel een beetje veel voor deze snel overprikkelde dame. Ik ben vooral geraakt door Jane. Moet daar wel even van slikken. Ik hoop ook dat het allemaal voorspoedig gaat met Clown.

Ik heb even een freubelpauze, maar stoom straks lekker weer verder. 

Maar nou weet ik nog niet hoe dat zit met dat dagpact, wat dat is en waarom daar sommige namen bij staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, ik zag je posting op een andere draad, als antwoord op een bericht van Kohtje.

Je schrijft dat een aantal zaken nogal bij je binnen komen op het moment. Ik heb daar zelf ook goed last van gehad, toen ik pas gestopt was met drinken.

Zaken die ik vroeger onder de alcohol zette, drongen nu tot me door. Het verdringen van dingen is volgens mij één van de oorzaken geweest, dat ik echt ben gaan drinken. Ik heb het idee, dat dat voor veel meer forumdeelnemers geldt; in ieder geval die sterke gevoeligheid voor wat er om ons heen gebeurt.

 

Ik heb me gelukkig niet vastgelegd om sommige activiteiten te gaan ondernemen, omdat ik door had dat er iets niet helemaal klopte in mijn manier van reageren op een aantal zaken. Daar ben ik nu mee bezig.

Wat mij persoonlijk goed helpt, is yoga. Dat ben ik nu ruim een half jaar geleden gaan doen om te proberen wat flexibel te blijven. Er zitten ontspannings- en ademhalingsoefeningen in, waarbij je je moet concentreren op op je lichaam en op je ademhaling. Alle gedachten die naar boven komen, moet je maar even laten voor wat ze zijn. Ik heb het idee dat mij dat ook in het dagelijks leven goed helpt.

 

En de spreuk van de AA:

 

Geef ons KALMTE 
om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen
MOED 
om te veranderen wat we kunnen veranderen
WIJSHEID 
om tussen deze twee een onderscheid te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja MG ik heb er nog een tijdje over na zitten denken en ik denk dat het de combinatie is van het niet meer wegdrinken en het effect van de therapie dat ik nu steeds meer begin te merken. Ik ben jarenlang met allemaal psychiatrische problematiek bezig geweest en was er niet veel buiten mijn kleine kringetje waar ik me druk over kon maken. Maar nu het beter met me gaat, komt die harde werkelijkheid en een wereld die toch echt lijkt te verharden wel heel rauw binnen. Het afgelopen jaar had ik al vaak het gevoel "wakker" geworden te zijn en waarschijnlijk heeft het niet drinken dat nog versterkt. Zoiets. Maar ik verwacht nu ook van mezelf dat ik meer ga doen om die wereld een stukje beter te maken. En ik weet van mezelf dat ik makkelijk doorsla en dan weer te hard van stapel loop en teveel van mezelf ga verwachten. Ik kan alleen mezelf veranderen en alleen mijn eigen steentje bijdragen. Maar ik ben ook een idealist en zou dan graag anderen mee veranderen. En dat gaat natuurlijk niet he? Maar ja, het blijft kriebelen en ik zit toch te broeden op een manier om mijn vaardigheden en talenten in te zetten om andere mensen in beweging te krijgen. En eerlijk gezegd ben ik ook wel weer aan wat meer uitdaging toe. Ik ben tien jaar geleden arbeidsongeschikt geraakt en heb me daar nooit goed bij neer kunnen leggen. Ik heb nog verscheidene keren geprobeerd weer aan het werk te komen, maar dat liep op een grote teleurstelling uit. Maar ik heb nu het gevoel dat ik wel weer iets kan doen. Misschien niet betaald, maar er zijn ook andere manieren om deel te nemen aan de maatschappij. Ik ben altijd een erg ondernemende en actieve vrouw geweest en ik merk dat de spirit weer terug komt. Dat is een goed teken, maar het kost wel veel hoofdbrekens om daar invulling aan te geven.

Zo, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo breedsprakig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De roes van alcohol is toch heel anders dan het lome gevoel wat je krijgt van een pammetje, maar goed, ik spreek voor mezelf en het is bewezen dat pammetjes verslavend kunnen

zijn, maar niet voor mij...ben dus blij dat ik af en toe terug kan vallen op zo'n pilletje, als het echt niet anders kan...

 

 

Ik heb dit even gekopieerd van Wijfie, want ik weet niet hoe ik een gedeelte kan quoten. 

Bij mij werkt het net zo. Ik gebruik ze zo ongeveer als een paracetamol (o nee, die gebruik ik nog minder). Echt als ik denk, nu kan ik er gewoon niet meer tegen. Hoewel mij psych ze echt in grote hoeveelheden voorschrijft. Alleen tijdens de eerste periode van de EMDR twee jaar geleden heb ik ze meer gebruikt. Ik kon gewoon niet meer functioneren van de angst en het alternatief was een opname. Maar ik kon ze na die tijd gewoon laten staan en taalde er niet meer naar. Zo heb ik af en toe een periode dat ik ze even nodig heb voor korte tijd. En ik heb er nog nooit meer dan 1 genomen op een dag. Dat komt ook doordat er te lange tijd zit tussen inname en het effect, anders dan bij alcohol. Alleen gisteren werd ik er wel erg suf van. Toen voelde ik me net alsof ik vier glazen op had. Daar heb ik ook geen zin in, want dan kom ik nergens meer toe. Dus laat ik ze weer een tijdje staan.

 

O, en over het dagpact. Daar wil ik dan toch wel aan meedoen als je het zo bekijkt. Maar hoe doe ik dat? Moet ik de namen dan overtypen of kopieren? Of moet ik me daar ergens voor aanmelden? Of klink ik nu erg dom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand op z'n ziel trappen, niemand ontmoedigen, niemand ongelijk geven.

Ik wil alleen delen wat ik zelf ervaren heb en wat ik aan ervaringen van andere

verslaafden uit hun eigen mond heb horen vertellen in meetings.

Plus dat ik dat wil delen wat ik geleerd heb uit de literatuur van NA-Anonieme Verslaafden.

Dit alles samen maakt dat ik erg huiverig ben voor alles wat met (verdovende) medicatie

te maken heeft.

 

Ons verslaafde lichaam kent het verschil niet tussen drugs (incl. alcohol) en

medicatie die door een arts wordt voorgeschreven.

De pest met verslaving is dat we vaak wéten dat we onszelf aan het vernietigen zijn, maar dat

we ons uiteindelijk toch laten leiden door waar het lichaam om schreeuwt.

 

Dus dénken dat we verantwoord bezig zijn (hetzij met medicatie, hetzij met een enkel glaasje op z'n tijd) is

geen garantie voor een clean leven. Verslaving gaat het verstand te boven.

Ook artsen zijn te misleiden.

Dat is waar ik me vaak over verbaas en waardoor bij mij regelmatig alarmbellen gaan rinkelen

wanneer ik lees over allerlei met naam en toenaam vermelde middeltjes die het leven makkelijker maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de kliniek werd ik bijna dagelijks gewaarschuwd voor : "cross-addiction".

Vrij vertaald: vervang het middel - van - keuze voor iets anders....................zodat het vluchten in iets niet aangepakt hoeft te worden (inclusief verslavingsgedrag) en je kan er op wachten dat je ooit weer voor gaas gaat. 

 

 

Ik wil pammetjes niet veroordelen want ik heb makkelijk praten. Balen als je ze nodig hebt.

Ik wil wél de zin van Wijffie bestrijden waarin zij stelt dat pammetjes verslavend zijn maar niet voor haar. Ik vind die gedachtegang op zijn minst eng. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik ben geen pillenslikker of blower of lijmsnuiver of wat dan ook, maar de vervanging van alcohol zit ook wel eens in mijn hoofd, ik kan bijv. medische wiet krijgen, heb het niet en geloof ook dat het high element er is uitgehaald, misschien omdat het voor mij zo makkelijk is van allerlei pammen en pillen te krijgen en ze vaak aangeboden krijg door artsen heb ik een soort trots, nee hoor die hoef ik niet want daar raak je zo aan verslaafd en dat wil ik niet. Mrs. Schijnheilig. Mrs. Goody Goody.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...