Spring naar bijdragen

vrijdag 23 januari


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hoop dat je wel een fijne dag hebt Kastanje... 

 

Ik ga hier nu als een haas aan de slag. 

Balans .... hm, begint al weer goed. 

 

Luitjes, 

Koffie en thee staan in de warmhoudkannen. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
 
Het zonnetje schijnt, maak er een mooie dag van... 
Dag dag.. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat nu toch net mijn schoonzus bellen met de vraag of ik een goed baasje weet voor een Jack Russeltje van 8 jaar. Schijnt een hele grote lieverd te zijn die erg rustig is. :(  Baasje is gevallen. 80 jaar dus eigenlijk te oud voor nog een diertje. :(

 

Kastanje ik dwing mezelf dan wel wakker te worden als ik een rotdroom heb. Maar het blijft naar hoor. Ja een goeie warme douche helpt mij altijd wel. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Het is nog even wennen voor me al die mensen hier die ik niet ken, van een paar heb ik al wel dingen gelezen. Maar ik heb me nu echt voorgenomen om hier zo vaak te komen als ik durf. Best lastig, want word dan constant geconfronteerd met mijn verslaving. Maar ja dat word ik toch wel door de trek. Ik slaap als de beste sinds ik vorig jaar begonnen was met Baclofen. Tegen de trek natuurlijk, maar mijn psychiater durfde mij geen hoge dosering te geven. Maar omdat de andere bijwerking is dat je er uitstekend bij slaapt, gebruik ik nu 5 mg 'savonds en ik heb niet zo goed geslapen in jaren. Dus die houden we erin. Mijn alsmaar voortdurende spanning heeft o.a. te maken met de EMDR therapie waar ik (weer) mee bezig ben. Straks heb ik weer een sessie en het is altijd spannend en het valt altijd mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Blekje,

Je wordt hier niet alleen geconfronteerd met je verslaving maar ook hoe je het eventueel kunt oplossen. Als je je hier thuis voelt wordt het allemaal anders hoor, we schrijven ook over andere dingen. Nu ben je zo gefocust op de alc. dat je eigenlijk niets anders ziet. Hetzelfde als je een auto koopt, dan zie je vaak alleen dat merk rijden. Geef jezelf wat tijd om te wennen.

En als je trek krijgt, zorgen dat je maag goed gevuld is, dat neemt de trek vaak weg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je met die trek om moet gaan? Das voor iedereen verschillend, de een probeert het te accepteren, de ander gaat flink aan het werk, weer een ander waaronder ik toendertijd was, me storten in m'n hobby's. Niet teveel waarde proberen te hechten aan die trek want meestal verdwijnt die weer naar zo'n 20 min. En heel belangrijk, zorg dat je maag vol blijft met lekkere dingen, dan verdwijnt of wordt de trek minder. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Mijn Gerrit, kun je wat meer vertellen over die periode dat je gestopt was met de Refusal en weer bent gaan drinken? Had je toen het gevoel dat je het in moest halen? Of was je eerst heel voorzichtig en ben je langzamerhand meer gaan drinken?

 

Blekje,

 

Ik heb een aantal malen met een psychiater gesproken, die ik kende, omdat ik rationeel wist dat ik teveel dronk en niet kon matigen. In vier of vijf gesprekken hebben we vastgesteld, dat er geen aanleiding bestond om aan persoonlijkheidsstoornissen of traumatische gebeurtenissen te denken. Over verslaving hebben we het niet echt gehad. 

Om wat aan het alcoholgebruik te doen ben ik met refusal (antabus in mijn geval, maar dat is hetzelfde stofje) begonnen. Doel was om geruime tijd niet te drinken en daarna naar een normaal alcoholgebruik.

 

De opzet was om iets voor het diner te kunnen drinken en een glas wijn bij het eten. Vooraf werden er twee, bij het eten ook wel twee of drie en dan nog twee met de koffie. Ook had ik voor de zekerheid een fles thuis staan en ook die heb ik aangesproken.

De volgende dag heb ik ook gedronken, want een dag meer of minder maakte ook niet uit. Nou ja, dan stopte ik na het weekend wel weer. Nou ja, volgend weekend dan.

Er was niets voorzichtigs aan, ik zat direct op mijn oude niveau en snel daarna er overheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Eindelijk goed geslapen. Ik heb weer energie, dus ga lekker wat doen vandaag.

Ploffie, ik heb beneden ook geen tv staan- bevalt ook goed. Ik heb er wel een in mijn slaapkamer, dit voor als mijn vriend blijft slapen.

Was daarom ook benieuwd naar jou mening erover. Niet veel mensen hebben er geen. 

Door een wijs advies van Jopie, ga ik niet in discussie over wat ik gister geschreven heb.

Op naar Amsterdam voor een bakkie koffie met een vriend.

Fijne dag alle! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Gerrit voor je verhaal. Had je er toen meteen de balen van al, of bracht de alcohol je wat je gehoopt had. Vast niet. Ik denk dat ik me maar even niet meer op het Baclofendraadje vertoon, want daar worden ze niet goed van mijn heen en weer gejojo. Is ook vervelend om tegenaan te kijken natuurlijk. Ik ga maar even wat lezen op het draadje van de negatieve ervaringen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, ik was net bij mijn psycholoog voor de EMDR en hij had een hele paper over EMDR bij verslaving. Daar is vorig jaar een protocol voor bedacht en hij ziet er wel iets in om dat met mij te proberen. Nu is het zo dat er alleen nog maar een protocol voor bedacht is en er nog geen ervaringen mee zijn. Haha, wil hij de eerste zijn. Maar feit is dat mijn therapie al twee jaar om EMDR draait en ik er erg goed op reageer. Heb er zelfs een boek over geschreven. Het eerste jaar was om mijn trauma's te verwerken en afgelopen jaar om mijn gevoel van eigenwaarde weer wat terug te krijgen. En ik heb er erg veel baat bij, dus wie weet gaat dit ook werken. Ik ga er in ieder geval over nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Gerrit voor je verhaal. Had je er toen meteen de balen van al, of bracht de alcohol je wat je gehoopt had. Vast niet. Ik denk dat ik me maar even niet meer op het Baclofendraadje vertoon, want daar worden ze niet goed van mijn heen en weer gejojo. Is ook vervelend om tegenaan te kijken natuurlijk. Ik ga maar even wat lezen op het draadje van de negatieve ervaringen

 

Het bracht wat ik kende en verwachtte. Ik had eigenlijk vier goede maanden achter de rug, hoewel de antabus voor mij als bijverschijnsel had dat ik met sporten maar op 50% leek te draaien. Lood in mijn benen en armen.

Ik ben daarna ruim 4 jaar aan het rommelen geweest met stoppen, minderen, doordeweeks niet drinken. Dat was eigenlijk een continu gevecht. Ik voelde me ook slecht, dat ik me steeds niet aan mijn voornemens en afspraken hield, bah.

Hoewel ik met de antabus niet dronk omdat ik wist dat ik ziek zou worden, heb ik verder vrijwel niets geleerd in die periode. Pas met het forum en de internetbehandeling ben ik gaan nadenken over en werken aan wat ik inmiddels als mijn verslaving ben gaan zien. Voor mij was dat hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Drukke tijden voor mij hier, maar dat is fijn.

Aktie, bezig, lerend...ik slaap goed laatste week.

Gisteren nog een gesprek over 'verslaving' met hubbie.

Hij zij me dat ik beter functioneer...en dat klopt.

Ik realiseer me ook dat dat tijd nodig heeft gehad.

Voelt goed voor nu.

Ik heb een keuze.

Gemaakt ook.

 

Ik heb ff minder tijd om iedereen goed te volgen.

Sterkte voor wie het nodig heeft, ik ga weer verder met wat ik vandaag nog te doen heb!

 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, MijnGerrit, dat klinkt niet als prettig. Ik krab mij dus even achter de oren alvorens te besluiten om naar de winkel te rennen. Ik was er net heel dicht bij. Maar ik durf nog niet goed, hoewel ik denk dat de Refusal zo onregelmatig ingenomen na een week wel uitgewerkt is. Maar ik heb even gelezen op het slechte ervaringen draadje en er zelf wat ervaringen aan toegevoegd. En ook nog mijn alcoholdagboek van voor de refusal gelezen. Ik wilde er toch wel degelijk graag af. Ook van dat gevecht elke keer. Maar nu is het net zo goed een gevecht. Blijkbaar wil ik nu toch zelf de beslissing kunnen nemen om wel of niet te drinken zonder dat de Refusal daar tussen zit. Maar als ik weer ga drinken zal ik daar wel weer heel anders over denken. Het enige dat ik eigenlijk wil is wat rust in mijn lijf. Ik ben al meer dan een maand zo gespannen als een veer die zich steeds verder opdraait. En ik kan er de vinger niet achter krijgen. De EMDR is daar ook wel deels debet aan hoor. Maar die spanning loopt altijd wel weer af na een sessie. Maar de laatste week haal ik mijn ontspanning elke middag uit een pilletje. Ik ben erg tegen benzo's en heb er nooit misbruik van gemaakt gelukkig, maar af en toe kom ik er niet onderuit om het (met beleid) te gebruiken. Maargoed, ik ga maar eens het www op om wat rond te neuzen ivm een leuk plannetje dat ik in mijn hoofd heb. Misschien leidt het wat van mijn spanning af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan 1 iemand hier wil ik excuus aanbieden

en wie mij langer leest weet dat ik dat niet snel doe. 

 

Kastanje

ik reageerde vrij fel op je

toen jij, amper een dag na je keus pauze te nemen

begon over therapie voor je dochter

'aan de slag met je dochter'. 

 

Wat ik daar schreef

zei iets over mij. 

Ik wist het wel, maar deed er niets mee.

het spijt me dat ik jou daarvoor misbruikte

of misschien moet ik zeggen: nog moest misbruiken

tegelijkertijd: dank!

Jopie: ik heb je gelezen en gehoord. Dank je voor je woorden.

Ik ben er stil van, wil alleen nog even tegen je zeggen dat ik me niet misbruikt voel door jou.

Ik ervaar je als een mooi en waardevol mens ❤️.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even over de jicht: dat is geen aanrader.

 

Misschien ben ik inderdaad een laatbloeier. In elk geval: laat.

 

Sinds ik geen druppel drink heb ik van alles: jicht, slapeloosheid, jeuk, buren, en een heel Zwaar Leven.

 

Onder de olie had ik nergens last van. En nee - ik ga niet terug. Droog zijn is voor mij een soort rebellie bijna tegen waar ik vandaan kom. Beetje late puberteit misschien. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus: ik heb een paar keer jicht gehad in mijn grote teen. Oeioeioei, zelfs het laken van mijn bed was nog teveel gewicht.

Refusal neemt ook de trek niet weg natuurlijk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor vanmiddag mijzelf verwend heb met een pammetje. Ik gebruik ze niet heel vaak, maar de laatste week grijp ik er nog wel eens naar. Weg spanning, weg trek. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt naar de winkel te gaan voor bier. Maar een beetje rondneuzen op dit forum helpt ook tegen de trek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, mooi dat het forum helpt tegen de trek. Voor mij was het in het begin al snel een alternatief bij het thuiskomen uit mijn werk. In plaats van wat inschenken hier lezen en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...