Spring naar bijdragen

vrijdag 23 januari


blondie6173

Aanbevolen berichten

Ik ben net weer binnen na een rondje hardlopen. De vorige maal was dat helemaal niet leuk en moest ik een aantal maal stoppen.

Nu ging het goed en had ik een heel stuk een soort automatisch ritme te pakken; alsof je oneindig door kunt lopen. Dan ben ik helemaal in mijzelf gekeerd en loop alleen maar. Heerlijk; en dat is echt lang geleden dat het zo ging.

 

Walrus, vervelend dat je jicht hebt. Wat de je eraan?

 

Nu eerst even douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Walrus, vervelend dat je jicht hebt. Wat de je eraan?

 

 

 

AH ! DANK voor je vraag!!! Nu kan ik gelegitimeerd leeglopen!!!

1. niet (NIET) hardlopen

2. geen citrusvruchten

3. geen vette vis, geen rood vlees

4. geen vette kledder (comfort food zoals daar zijn patatjes berekapsalon en alles van Sjeemie Olieverf)

5. geen koffie

6. WEL appels

7. en WEL wortels

8. en veel BASISCH water (voor het geval je dacht dat dat drank is in de zin van drank: nee - het is water met een soort alkalische druppels erin - ik vermoed opgeloste batterijen)

 

Dus. Lijkt me het dieet van een duracell konijn en inderdaad staan die niet bekend om chronische jicht.

 

Ik neem ook een familieverpakking pijnstillers en misschien ben ik daarom wel zo melig. Oh ja - en geen schoenen aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik toch eens goed met mijn komende chefs moet bespreken of ik de wintertijd niet kan overbruggen in een ontwikkelings land ofzo. Omdat ik dan veel productiever ben.

Ja dat zou natuurlijk het beste zijn Sproetje. Ik denk dat ze veel steun zouden hebben aan je.

Ik weet niet of het nu nog zo is maar vroeger kon je voor een tijdje in een kiboets (of hoe schrijf je zo'n ding) werken.

Maar als je er moeite voor doet, zal er best iets zijn waar jij de wintermaanden kan overbruggen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellige dag in Amsterdam, bijgeklets met vriend.

Bij een goedkope winkel cadeautje gekocht voor een dametje die 3 wordt. Kan dat leuk zijn voor die leeftijd een cadeautje zoeken.

Ik heb trek in niet eetbare dingen. Wordt er gek van. Super zin om een hap te nemen van het afwasmachine poeder. Hoe langer de zwangerschap vordert hoe erger t wordt. Niet klagen maar dragen zegt mijn moeder.

Lekker koken nu, chinese champignons met een salade erbij.. Eerst snuffelen aan het poeder en dan koken.

Jopie mooi stukje geschreven. Ik ben op dit moment het boek geweldloze communicatie aan het lezen, een aanrader. In het begin moeilijk op te pikken, maar uiteindelijk mooie tips. Lees elke keer een klein stukje, kan nooit snel door boeken die doen nadenken doorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dag goed doorgekomen, wel met behulp van een mailwisseling met mijn therapeut.

Fijn dat dit kon. Ik bof ontzettend met haar.

De storm in mijn lijf en hoofd is weer gaan liggen. Hebben flink wat tranen voor moeten vloeien.

Volgende week proefles yoga. Ik heb hier er zoveel goede dingen over gehoord, dat ik nu ook maar eens de stoute schoenen aantrek.

En ik ga eens kijken of ik tafeltennis nog steeds leuk vind. Jaren geleden heb ik hier veel plezier aan beleefd.

Verder informatie aangevraagd voor deelname aan een leesclub. Mijn passie voor lezen combineren met het praten hierover met mensen.

Invulling geven aan mijn leven naast het moederschap.

Nu weer even pas op de plaats en alles weer laten neer dwarrelen.

Weekend-boodschappen heb ik in huis. Hoef de deur niet uit, lekker thuis aan het rommelen. Niets moet.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naast het moederschap (mooi Kastanje)

is er nog een heel leven

zo zat ik te dubben om morgen het weer

en de afstand te trotseren om met trein en tram

naar dochter te gaan kijken als ze volleyt.

het zou dan mijn uitje worden voor de zaterdag.

en al lezende zag ik dat er morgenavond een

nacht van de gong wordt georganiseerd.

een hele nacht klankschalen en gongs

als achtergrond om op weg te mijmeren.

dat doe ik vaker voor een 1/2 uur, maar een

hele nacht lijkt me wel heel bijzonder. mits er niet te

veel gesnurkt wordt natuurlijk.

en dan mag ik deze nacht

VPRO's filmnacht lekker vanuit mijn bank of bed volgen.

is er nog puf morgen dan heeft dochter een fan op de tribune.

heerlijk als alles nog open en mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker MG dat je zo gelopen hebt. Ik herinner me die trance van dat willen blijven lopen van voor mijn knieblessure.

Een beetje cynisch en een grapje Fruitvlieg. Het is voor mij altijd heel dubbel als ik op chemische wijze mijn spanningen wil reguleren. Ik zou het liever anders doen maar weet niet hoe. Dit keer viel het overigens wel erg sloom uit. Lag zowat te slapen op de banke (of kwam dat nou van die heerlijke voetmassage door mijn lief). Maar nu heb ik dus geen zin meer in actie. Eigenlijk net zoals wanneer je wat gedronken hebt, alleen heb ik dan niet de neiging om maar meer pilletjes te nemen. Maar de zucht is helemaal de deur uit en ik ben ook heel blij dat ik niet naar de winkel gerend ben vanmiddag. Die heb ik dan alweer in de pocket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, ik zie dat er nog heel veel berichten na het hardlopen van MG komen en de vraag over het cynisme van een verwenpammetje. Ik kan niet alles onthouden hoor in deze pammetjes staat. Maar Liselot. is het je eerste zwangerschap? Of is dat dametje van 3 er een van jou. En hoe ver ben je nu? Van afwasmiddel word je niet zo dik als van mars, chipito's en zakken vol met drop, zoals ik die at tijdens mijn eerste zwangerschap. Misschien spoelt het je hele lijf wel lekker schoon daar vanbinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef ze zelf niet te betalen (speciale code). Ik ben wel kort afhankelijk geweest van een slaappam. Die slik ik nu niet meer. Ik ben als de dood om verslaafd te worden aan deze middelen en slik ze dan ook met beleid. Ik heb nu een week dat ik mezelf af en toe even de ontspanning gun die ik erdoor krijg als ik er verder geen manieren voor kan vinden. Overigens is Baclofen ook een spierverslapper, en die wordt toch ook voorgeschreven tegen de trek, in zeer hoge doseringen zelfs. Die is geen familie van de benzo's. Maar ik denk dat ook die verslavend werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Akelei, ik voel me niet werkelijk aangesproken, alleen maar de behoefte om me te verklaren. Ook niet nodig natuurlijk, maar gewoonte. Dank je voor het compliment. Ergens anders heb ik hem groot erop gezet, creatief draadje of zo. Ik raak wel in de war met al die draadjes, een grote kluwen soms. Het is mijn eerste grote quilt en helemaal handgemaakt. Supertrots ben ik erop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo alles weer gelezen. Lekker terug van jiujitsu en had willen

afsluiten met de sauna, maar deze was koud :( Zal volgende keer

informeren hoe dat zit.

Ik heb het altijd zonder pillen gedaan en dat bevalt prima. Het is

ook niet de bedoeling dat je de ene verslaving voor een ander

gaat inwisselen. Alhoewel ik vanavond wel een tweede mini

gevulde koek heb genomen bij mijn thee.

Ik meld me af voor de dagpact en allen een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, ik hoop dat je wat kunt ontspannen vanavond en rustig kunt slapen.

Ik denk dat het voor mij erg moeilijk zou zijn, als ik in jouw schoenen zou staan.

Veel sterkte alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spud, en anderen

grappig, ik herinner me ineens iets van vroeger

en eigenlijk is dat zo metaforisch voor nu....

 

mijn zoon van 7 kon niet zwemmen

daar was gewoon domweg geen geld voor toen

dus wachtte ik op het schoolzwemmen.

nadat hij een keer bijna verzopen was

(tijdens het schoolzwemmen trouwens)

heb ik hem een trucje geleerd:

'lucifertje' noemden wij het

en we hadden er ontzettend veel lol mee en om.

 

" Weet je jongen, onder water zijn is niet erg

je maakt je gewoon lang als een lucifertje

en laat je zakken

tot je de bodem voelt

en dan zet je je af naar boven

en dan kan je even adem halen" 

 

Ik leerde hem hoe hij op deze manier

het hele zwembad over kon luciferren

de gedachte erachter:

zowel het meer in groningen

als het zwembad

had een diepte die op deze manier behapbaar was

zo zou koppieonder gaan niet meer leiden tot paniek

maar tot rustig laten gaan

tot er weer bodem is

en vandaaruit pas verder

desnoods keer na keer na keer.

Het werkte.

 

ik speel nu luciferretje

en heb de bodem gevonden

ben er nog niet

maar de paniek is weg. 

 

nu verder met de zwemles

maar tot die tijd kan ik in ieder geval luciferretje.

Mooi Jopie. Heel mooi

Hier kan ik wel Luciverder mee.

Vanavond even niet sorry

Ik probeer wel boven te komen maar vooralsnog is mijn wak niet te vinden. Ik stuit steeds tegen het ijs aan.

Ruim een half jaar met de zoon van Will samen in mijn huis. En het ligt maar op de bank.

Gisteren 3 uur gekeken naar een programma dat hij wil zien. half elf. Meneer slaapt. ik denk ik kijk even Umberto. dus zet de tv op een andere zender.

Wat doe je? Ik zet hem even op Umberto. Oh dat duurt nog een kwartier en vervolgens terug naar de andere zender

Waar woon ik? Waar leef ik?

Ik ben naar bed gegaan want ruzie is het laatst waarop ik zit te wachten.

Klein tipje. Maar heel groot voor mij.

truste allemaal :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...