Spring naar bijdragen

maandag 12 januari

blondie6173

Aanbevolen berichten

Herkenbaar Plof, ik noem dat hyper inmiddels.

Dan heb ik teveel positieve indrukken/ inputs/ nog meer van dat alles.

En dan zegt mijn systeem ook biertje.

Weet niet hoe jij drank altijd tot je genomen hebt? Maar ik gebruikte het ook heel vaak om even niet zo druk te zijn. Coma zuipen noemt men dat ook wel.

Maar dan wist ik dat ik uiteindelijk ging stoppen met druk zijn. Want dat voelde ook rot.

Blowen, kalmerende medicatie ed. werken niet bij mij (lees daarvan weet ik niet zo hoe het werkt bij mij als drank, dus vanzelfsprekend denkt mijn brein dan aan alcohol)

Wat ik doorgaans dan probeer te doen. (wellicht heel raar voor je moeder nu) Los gaan op muziek. Begint met spring muziek waar ik op ga springen en daarna muziek die me raakt.

Meestal wordt later dan pas ook duidelijk waarom ik zo hyper was. Namelijk me weer lange tijd stoerder voor gedaan dat ik ben en zaten er weer tranen in de weg. Van bewondering en van ontroering en van al die mooie dingen. Maar een man huilt toch niet? Oeps! Een mens zoals ik behoort niet te huilen. Zoiets. Sterkte!

En water drinken en stoppen met suikerhoudende dranken en koffie. 

(mijn nederlands is nog steeds niet goed vandaar aanpassing)

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja en als ik ergens anders dan thuis ben. Drink ik veel gemakkelijker meer suikers en cafeïne en meer van dat soort oppeppende middelen. In combie met positieve ervaringen werkt dat nog eens extra op trek. Hihihi gelukkig schonken ze tijdens de vakantie slootwater koffie en hadden geen suikerwater in huis. En nog beter ze wisten van mijn alcoholprobleem dus kon ik rustig gek doen bij een trek momentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Skip, geniet nog maar lekker na, cadeautjes kan je verliezen maar mooie herinneringen vergeet men niet zo snel. Zeker niet als men de tijd neemt om er nog lang over na te denken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje en Skip, van harte :musicnote::moon::rose::):present::musicnote: :musicnote: :rose::musicnote::rose::present:1op%20fles.gif

Ploffie, wat een leuk idee die concerten van het conservatorium en uit naar concertgebouw. Ik vind altijd stoppen met drinken is stap1 stap 2 is nieuwe invullingen vinden voor het deel wat eerst door drank ingenomen werd.

Zo heb ik vandaag weer gewerkt, goed en erg positief gesprek met leidinggevende gehad want het gaat plots zo goed weer. Die nieuwe pil en vast ook het niet drinken doet de truc. Bloeddruk is met 110-60 alleen wat doorgeschoten en wat laag nu opeens terwijl medicatie nog langer moet inwerken voor optimale werking. Dit gaat te had nu. 40 punten daling onderdruk in 5 dagen :face-icon-small-shocked:;)

Na parttime werk nog even een half uur gesport en een uur sauna. Morgen ga ik voor het eerste twee halve dagen achter elkaar werken. Voel me mezelf weer ben weer ontspannen en happy. :D ook al gaat het met die vriendin van me dramatisch. Nu ik mezelf weer ben kan ik ook dat iets beter loslaten en relativeren en ik kan gewoon meer hebben nu......Maar wel opletten dat ik niet in herhaling val.

Wat er in mijn ogen gebeurd is rondom bloeddruk, was mijn oude werkplek waar ik het zo rot en zwaar had....naar mijn nieuwe plek waar veel meer rust is maar de mensen zo ziek zijn dat het emotioneel veel vraagt en je mag echt geen fouten maken daar. In mijn vakantie ging die vriendin afbouwen van opiaten. In plaats van rust was ik in het buitenland vooral via FB veel met haar bezig. Na de vakantie kregen we een conflict over iets heel stoms. Haar maanden niet meer gezien. Voelde me toen moe op en leeg en ik begreep er niks van waarom het contact zo wegviel. Toen begon ik aan mijn opleiding maar was ik eigenlijk te moe doordat ik me haar dingen zo aantrok. Ben toch verder gegaan. Nam ook heel slecht, zegmaar bijna niet, mijn bloeddruk pil in en at heel vet en ongezond stiekem. Toen eind November was het helemaal mis. Mijn hartslag bleef op turbo stand en ik was extreem gejaagd en een heel kort lontje. Niet handig op mijn werk!

Behalve herstelt van mijn bloeddruk voel ik me door weken rust nu ook mentaal herstelt van teren op energie reserves al heel lang. En dan ben ik nu ook nog helder in me hoofd en voel me helemaal Top nu.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol en hyper......Van mezelf kan ik hyper worden als ik me te lang niet focus, ik alles ga multitasken word ik heel hyper. Aanvankelijk voelt hyper fijn want doe, denk en voel dan ik een korte tijd heel veel maar details gaan me compleet voorbij. Maar ook bij mij geeft het trek. Terwijl ik juist door alcohol mijn chaos versterk en moe omzet naar heel druk. hyper dus. Om vervolgens zoveel te drinken dat ik omval in een erg onrustige slaap waar je nauwelijks van uitrust......... 

Koffie en suikers zijn op alcohol na voor mij de voornaamste oorzaken van hyper zijn.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, je bent weer op de weg terug denk ik. Mooi man!

Nu even niet te snel weer van alles willen en doen. Geef het even de tijd die het nodig heeft.

Als je geest weer op orde is, moet je lichaam er misschien nog wel wat achteraan sukkelen in dit geval.

Fijn dat je hier weer bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja willen multitasken ook weer zo eentje. :)

Je kan er misschien om lachen, omdat ik ook heel goed ben in lomp en kort door de bocht te reageren, maar toch ben ik een hoog sensitief persoontje hoor. (die mensen zijn niet enkel leuk en lief)

Zonder dat ik er erg in heb (pruts daar nog steeds mee) neem ik soms ook gevoelens van anderen over als ik daarmee in 1 ruimte zit.

Daarom is forum schrijven zo lekker duidelijk voor mij. Door die weet ik niet hoeveel miljoen kabels kan ik een gevoel immers niet voelen hoogsten met inbeeldingsvermogen inschatten.

Heb je daar ook eens bij stil gestaan Eric? En dan denk ik vooral uitgeleefd en je ziek voelen door die vriendin.

Hoeft jou koekje niet te zijn, maar wil het toch gezegd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een uurtje, en dan slapen. Ik ga me nog niet afmelden want ik hoop dat er nog een beetje mensen zijn hier om wat te kletsen. Ik hoop dat ik zo dat laatste uurtje door kom zonder te drinken. Vandaag  voor het eerst sinds lange tijd weer naar de dietist  geweest. Er moet heel wat gebeuren maar het eerste stapje is gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond

Ik breek even in

Om te zeggen

Dat ik het fijn vind om mij te zijn

Met iedereen, overal om me heen

Zonder belemmeringen

Als ze er al zijn

Tackle ik ze

met gemak

Al het (wereld) leed

trek ik me nog steeds aan

Maar het brengt me niet meer van mijn stuk

Ik ga door  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Mai. :D

Vind het alleen zo zuur voor Inkie34 die duidelijk aangaf dat ze nog een babbel wilde voordat ze de dag ging afsluiten, dat we dan toch ons eigen ding deden. Sorry Inkie, wel gelezen maar te laat ingelogd wat mij betreft. Hoop dat je toch goed hebt af kunnen sluiten. En fijne dromen. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Na me een tijdje afgesloten te hebben, kom ik nog eens piepen.

Na het opgeven van mijn job voel ik mee totaal mislukt en het vervolg laat zich raden.

Eergisteren begon ik te kokhalzen bij een slok Campari en ik slikte in, wellicht in het verkeerde keelgat, wat me tot een hoestbui bracht waar ik bijna in bleef.De doodsangst die ik voelde ontmaskerde dat ik nog levenslust heb.

Dus maar weer eens op zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...