erik Geplaatst 20 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2015 He ik keek nooit in dit topic....moet ik toch vaker doen. Zie nu al uren beeldmateriaal die ik wil zien. Dank voor het delen mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 6 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juni 2015 Serieuze humor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2015 dank je Paddy! Paddy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2015 Paddy, ik heb nu ook gekeken. Met plezier; en herkenning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 8 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2015 Meer van Craig F. http://youtu.be/qFRVIIQdHD0 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 25 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2015 Mooi. Yogajuf reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2015 Mooie, Paddy; en ook zo lekker kort Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 2 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 ANN DOWSETT JOHNSTON Self-aware and driven to educate others, Ann is the author of Drink: The Intimate Relationship Between Women and Alcohol. She lives in Toronto, and travels the world spreading her message about the multi-layered relationship women can have with their glass of wine (or Scotch or any other drink of choice). Ann is winner of five gold National Magazine Awards, and spent most of her professional career working at Maclean's magazine. She also earned Southam Fellowship in Journalism and served as vice-principal of McGill. Ann is, however, best recognized for her expertise in higher education and alcohol policy. She earned the Atkinson Fellowship in Public Policy and co-founded the National Roundtable in Girls, Women and Alcohol. A committed mother to a now-grown son and dedicated advocate, Ann is not only spreading her message through her writing - but working tirelessly for alcohol policy change in Canada. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 7 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2015 Deze BBC docu over binge drinking was ten tip van Lidia (die dagdraad 7 juli #97). Heb hem zelf nog niet gezien, maar heb hem op Youtube gevonden en plaats de link hier. Â Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 9 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Nu hier maar eens een lied. :-) When I drink I say things I don't want to say I do things I don't wanna do I talk mean to you But if I think I just might get something out of this My parents taught me to learn when I miss Just do your best Just do your best It's the only way to keep that last bit of sanity Maybe I don't have to be good but I can try to be At least a little better than I've been so far But when I drink I hear things that aren't really there I feel things when I shouldn't really care Have fist fights with the air But if I think about someone besides myself I lived through the silver and the bell With something to tell Just do your best It's the only way to keep that last bit of sanity Maybe I don't have to be good but I can try to be At least a little better than I've been so far But when I drink I spend the next morning in a haze But we only get so many days Now I have one less Just do your best It's the only way to keep that last bit of sanity Maybe I don't have to be good but I can try to be At least a little better than I've been so far Oh, at least a little better than I've been so far Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2015 http://www.ted.com/talks/johann_hari_everything_you_think_you_know_about_addiction_is_wrong Paddy en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 15 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2015 (bewerkt) Heel gaaf Thee, dankjewel voor deze link! Â En dat boek wil ik nu ook zeker lezen, Chasing the Scream. 15 juli 2015 bewerkt door Yogajuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2015 Ja, mooi hè...ik ben er erg mee bezig...net als met jouw tekst van vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Heb die link van Kruidenthee nu 2x bekeken. Erg verfrissende kijk op verslaving in sociologisch perspectief. Stof tot nadenken. Thnx thee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 31 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2015 Ook even een andere visie op Hari's verhaal: http://www.thefix.com/content/4-things-hari-gets-wrong-about-addiction erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 5 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2015 Intellectual pursuits may buffer the brain against addiction. Challenging the idea that addiction is hardwired in the brain, a new UC Berkeley study of mice suggests that even a short time spent in a stimulating learning environment can rewire the brain’s reward system and buffer it against drug dependence. http://news.berkeley.edu/2015/07/13/brain-addiction/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 5 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2015 Met Sober Grid kun je contact maken met mensen die net als jij in herstel zijn van een verslaving en je kunt met één druk op de knop om hulp vragen als je het zwaar hebt. http://www.lef-magazine.nl/nieuws/actueel/sober-grid-de-app-voor-een-sobere-gemeenschap erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Een reportage (Dit is de dag van de EO) over een uniek experiment in een Korsakov-kliniek. Patiënten die ernstige hersenbeschadigingen hebben opgelopen door alcoholmisbruik maken kennis met zorgrobot Zora. GGZ-kliniek Vincent van Gogh in Venray probeert de patiënten fysiek en mentaal te activeren met behulp van de robot.  Ik vond de robot niet zo interessant, het inzicht in de beperkingen van koraskov patienten in het dagelijks leven wel. Ik zie dit toch als ons voorland als we alcohol niet de baas worden. Uiteindelijk gaat het dan die kant op. Voor mij nog een reminder van dit wil ik niet, dit gun ik niemand. Wat een nare ziekte.  Uitzending Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 het zal je kind maar wezen: Â http://www.telegraaf.nl/binnenland/24487418/__Fietser_doodgereden__.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 trots op Oranje:http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/24486019/__Koning_maakt_wereldgoal__.html?vp=32 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Dat ongeluk is vlakbij mijn werk. Collega woont in die straat en op fb het gesprek van broer en zus zijn familie van .... Het is echt een dorp Aalsmeer. Iedereen kent elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 14 september 2015 Rapport Share Geplaatst 14 september 2015 Schokkend Kaboutertje, ik heb daar gewoond vroeger, heel vroeger, in die wijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 14 september 2015 Rapport Share Geplaatst 14 september 2015 Met Sober Grid kun je contact maken met mensen die net als jij in herstel zijn van een verslaving en je kunt met één druk op de knop om hulp vragen als je het zwaar hebt. http://www.lef-magazine.nl/nieuws/actueel/sober-grid-de-app-voor-een-sobere-gemeenschap  Ik ga hem uitproberen Paddy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 november 2015 Rapport Share Geplaatst 23 november 2015 (bewerkt) Ook hier maar even neerzetten. Gisteren op TV nu onine.Focus: Alles over alcoholHet wordt algemeen aangenomen dat matig drinken goed voor je is. Eén maand lang drinkt Chris iedere dag drie eenheden alcoholische drank. De meeste mensen drinken echter anders: door de week een klein beetje en in het weekend gaan ze los. In diezelfde maand houdt zijn broer Xand er daarom een extreem drinkregime op na: hij verbruikt zijn 21 eenheden iedere zaterdagavond allemaal in één keer en staat de rest van de week droog. Hoe brengt Xand het ervan af? En hoe zullen deze twee totaal verschillende drinkpatronen hun gezondheid beïnvloeden?  http://www.npo.nl/focus-alles-over-alcohol/22-11-2015/VPWON_1241696  Deze aflevering is beschikbaar van 22 november 2015 19:17 tot 29 november 2015 23:55 23 november 2015 bewerkt door erik smart, Burchill en Sislyn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 november 2015 Rapport Share Geplaatst 23 november 2015 leerzaam filmpje benieuwd naar wie het zien (en wat/of ze ermee doen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden