Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen


Hsper

Aanbevolen berichten

1 fles wisky in de week kost meer dan sporten Hsp

en je kunt er bij de kringloop ook leuke dingen voor kopen

met een beter gevoel ook, the day after ;)

ach dat weet je allemaal wel he

laat dat stemmetje maar lekker jeweetwellen

en wees maar eigenwijs naar m

jij gaat geen wisky kopen

maar zorgen voor jezelf en je thuis!

en bij twijfel kom je maar hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je helemaal gelijk in maar het paste soiezo niet in het budget maar dan maar wat minder eten is de gedachte dan :)

Vannacht wel goed geslapen maar erg moe wakker geworden en het 1e wat ik dacht toen ik wakker werd... dronken worden :( stomme gedachtes maarja, nog 1 dag en dan heb ik de eerste week erop zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed slapen en moe wakker worden, ach, dat hoort erbij. Langzaamaan zal alles wel wat op zijn plek en in balans gaan komen.

Slapen heeft bij mij echt maanden geduurd, voordat dat weer iets normaler begon te worden. Ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat.

 

Heb je nog iets leuks of bijzonders op de planning staan voor vandaag?

 

Succes Hsper en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt niet gek. Kun je het een beetje met haar vinden?

 

Nog even over zelfhulpgroepen (en dan hou ik er voorlopig over op). Ik heb het idee dat bij veel frummers dingen vaak nogal flink binnenkomen en ook ik heb daar wat last van. Ik herken hetzelfde bij veel deelnemers in de zelfhulpgroepen, die ik heb bezocht. Niet dat iedereen nu echt HSP is, maar veel hebben er toch wel iets van meegekregen.

Misschien zou het je meevallen. Nieuwe mensen bij ons hoeven niets te zeggen als ze dat niet willen. Ik kom hier op terug, omdat ik je de steun van zo'n groep gun.

 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels kan ik het vinden met haar maar daar is maanden over heen gegaan, door me verleden accepteer ik niet snel mensen in me leven en als je je verhaal al 1000x verteld heb en je wordt weer gewisseld van contactpersoon waar je dan net weer een relatie mee had opgebouwd was ik dat gewoon zat elke keer.

Waar ik destijds verbleef, een kamer in een gebouw waar je alles moet delen met iedereen en waar alles supergehorig was waar ik dan al chaggo van wordt, nou door de alcohol had ik nou ook niet echt een vriendelijk karakter met de kenmerken van hsp, geen goede combinatie. En dan kwam er in mijn ogen weer zo'n * van maar een paar jaar ouder dan mij en in mijn ogen ook nog is relatief weinig levenservaring en dat laatste is mijn fout want ik vind dat mensen al snel weinig levenservaring hebben afin kon het totaal niet met hr vinden en heel vaak erg bot en kortaf tegen hr geweest maar in de laatste 2 jaar heeft ze ontzettend veel voor me gedaan.

Mijn financiele situatie was een mega dik boek met problemen met ontzettend veel regelwerk, bellen met instanties, omgaan met meer dan een dozijn deurwaarders en administratief gedoe maar uiteindelijk ben ik door hr in de sanering terecht gekomen en dat is iets waar ik jaren tegenop heb gekeken en weg ben voor gelopen maar ben nu wel blij dat het geregeld is dus daar ben ik hr wel dankbaar voor.

Ben in die 2 jaar nog steeds weleens uitgevallen tegen hr maar dat had meer met de alcohol te maken, de omgeving, tegenslagen op gebied van relaties, werk, vrienden etc niet hr schuld dus.

Wat die groepen betreft, ik snap absoluut je intentie en vind ik tof van je maar je moet begrijpen, in zat vroeg in de jeugd crisisopvang, heb in een jeugdpension gewoon, verschillende volwassenen opvangen binnen en buitenland, ben heel dat groepsgedoe wel een beetje zat snap je. Misschien als ik nog een keer van de wagen val iets om over na te denken maar ik wil het voor nu nog steeds zelf doen ondanks eerdere pogingen, i got this!!

Bedankt suikertje, ik heb eigenlijk niet echt gegoogled naar gereedschapsuitleen dus zal ik is doen en zien wat het kost maar een nieuwe bosch boormachine heb je al voor €60,- en is toch handig om te hebben maar bedankt voor je tip :)

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gheghe dat klinkt misschien naar wat ik nu ga zeggen maar ik geef de treinmachinist ook geen bloemen omdat ie ze werk heeft gedaan, zij heeft hr werk gedaan, in mijn geval betekend een compliment en een bedankje al heel wat plus ik heb niet eens wat op de vloer liggen, niks op de muur, geen koelkast, wasmachine etc, bos bloemen staat laatst op de to do list maar wanneer ik alles hier een keer af heb dan zal ik zeker nog is aan denken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bwah, gesprek gehad en ook over het afkicken gehad en allemaal prima verlopen maar heb momenteel ontzettende trek!! Heb ook echt de verkeerde periode uitgekozen om te stoppen met kerst en oud en nieuw en de darkside in me is daar ook van op de hoogte en zit me te pushen om wat te halen want 1 januari is natuurlijk een betere datum om te stoppen. 

Pfffff, ik haat het al om nuchter te zijn maar helemaal in deze periode, kost me nu echt veel energie om mezelf in dwang te houden  :angry:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek gaat meestal na korte tijd weer voor een tijdje over.

Even volhouden, je rot voelen hoort er bij. Vechten heeft geen zin.

Misschien kun je het rotgevoel doorbreken door even iets anders te gaan doen. Blokje om, douchen, sporten, noem maar op. Alles behalve.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je Hsper dat je de week volbracht hebt! Het is in het begin gewoon erg lastig. Als je dat accepteert dan wordt het misschien iets minder moeilijk.  En deze dagen met een hoop alcohol in je lijf en hoofd maken het niet echt gezelliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuchter wezen is geen straf..al lijkt het in het begin wel zo.

Het naar toe leven naar drinkmoment bouw je op door telkens een zwart somberheidje eraan toe tevoegen.

dat negatieve word steeds groter en groter totdat het onhoudbaar is

Focus je op al het kleine wat al wel goed gaat.

je nuchterheid...is dat niet iets om trots op te wezen?

En dan ook nog de moeilijkste maand van het jaar...ben jij sterk :)

Waar je in drank vluchte is nu een opening om het leven te gaan oppakken.

jezelf echt te leren kennen.

Het leven gaat niet over rozen...maar het kan wel rooskleuriger worden.

jij bent de hoofdrolspeler in je eigen film...draaiboek waarin jij zelf ook nog eens aanpassingen mag doen.

De eerste paar weken dat ik stopte...was ik op...lag ik merendeel in bed...was moe...moe van alles en zat in overlevingsmodus...overleven zonder alcohol.

En nu...ik heb het overleefd...geen makkie

maar zoveel meerwaarde aan het leven toegevoegd

Ben blij met mezelf en de rest kan ik wel aan

Hsper...ik hoop dat je deze lange periode nuchter je veel goeds opleverd...want dat kan als jij dat wilt

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Hs. die gedachten kennen we allemaal hoor. Ook een hele gevaarlijke jongen is, "Zie je wel dat ik het kan? Ik ben nu al zo lang droog, ééntje kan wel of Ach één glaasje, moet kunnen" maar voor je het weet zit je weer heel diep in de shit. Niet doen joh, want hoe vaker je op je snufferd valt en weer opnieuw op moet staan des te moeilijker wordt het.

Ben jij trouwens een Zeldafan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is inderdaad ook al een paar keer in me gedachte voorbij gekomen, ik ben ook niet van plan om heel me leven niet meer te drinken maar om waar ik wil komen moet ik eerst lang droog staan en bepaalde doelen bereikt hebben.

Niet zozeer fan van zelda, zelda is meer nintendo en dat speel ik al jaren niet meer, de ava is overigens van naruto waar ik ook niet speciaal fan van maar gebruik deze ava vaker. Wat anime betreft keek ik voornamelijk dbz en ghost in the shell :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuchter wezen is geen straf..al lijkt het in het begin wel zo.

Het naar toe leven naar drinkmoment bouw je op door telkens een zwart somberheidje eraan toe tevoegen.

dat negatieve word steeds groter en groter totdat het onhoudbaar is

Focus je op al het kleine wat al wel goed gaat.

je nuchterheid...is dat niet iets om trots op te wezen?

En dan ook nog de moeilijkste maand van het jaar...ben jij sterk :)

Waar je in drank vluchte is nu een opening om het leven te gaan oppakken.

jezelf echt te leren kennen.

Het leven gaat niet over rozen...maar het kan wel rooskleuriger worden.

jij bent de hoofdrolspeler in je eigen film...draaiboek waarin jij zelf ook nog eens aanpassingen mag doen.

De eerste paar weken dat ik stopte...was ik op...lag ik merendeel in bed...was moe...moe van alles en zat in overlevingsmodus...overleven zonder alcohol.

En nu...ik heb het overleefd...geen makkie

maar zoveel meerwaarde aan het leven toegevoegd

Ben blij met mezelf en de rest kan ik wel aan

Hsper...ik hoop dat je deze lange periode nuchter je veel goeds opleverd...want dat kan als jij dat wilt

Succes

Heb helemaal over dit bericht heen gelezen maar trots is iets wat bij mij al jaren kapot is. Ik ben niet zo snel trots op iets, ik heb bijv sinds 2 weken een woning na jaren van opvang en pensions en zit ik eindelijk in de sanering. Het heeft heel veel energie, tijd en geduld gekost om erin te komen en urgentie voor een woning rond te krijgen etc, meeste mensen zouden trots zijn om dan eindelijk een huis geregeld te hebben maar ik heb dat niet, ook kleine overwinningen voor mezelf zoals nu nuchter zijn etc ik voel er niks bij helaas. Geen trotsheid, geen blijheid geen verdriet, niks..En als hsp'er is dat heel wat mja, me verleden en heel wat mensen screwed me over dus ben een beetje immuun geworden denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...