Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen


Hsper

Aanbevolen berichten

moeilijk Hsper

wat is mild

en wat is gebrek aan discipline?

Ik worstel er al jaren mee

ben lui op sommige vlakken

en redelijk actief op andere

meestal die die ik leuk vind.

misschien eens een gesprek met een coach

om de boel op een rij te krijgen?
Dan doe je in elk geval wat

en wie weet wat het oplevert.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het drankgebruik van oud en nieuw. Daar kan je tot 5 dagen later nog een dip van krijgen. Mijn theorie is dat de dip wel eens een lichamelijke reactie van het immuunsysteem zou kunnen zijn, waardoor je een depressie ervaart. Je voelt je ziek, terwijl je eigenlijk niet ziek bent. Maar het lichaam reageert op het alcohol alsof het om een ontsteking gaat.

 

Let op: dit zuig ik zo uit mijn duim, maar misschien zit er een kern van waarheid in.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had trouwens vandaag een gezonde dag met eten, sochtends 7 granen ontbijt met magere melk en wat goji bessen, tussen de middag wat vis op de markt en met avondeten bruine rijst met paprika, ui, rauwe spinazie en wat ei, ik voelde me wat slaperig dus ging even liggen en ik was gelijk vertrokken om vervolgens een uur later wakker te worden en echt supermoe pfff, mis nu nog de energie  :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper,

 

Zo te lezen heb je geen slechte dag vandaag. Ik las je bericht in de andere afdeling over eten. Behalve de alcoholafdeling gebeurt er (nog) niet veel. Behalve de rookafdeling zijn de anderen vrij nieuw. Misschien moet het daar nog groeien.

We hebben hier ook een kilokiller, heb je die al eens gezien?

 

Vandaag heeft mijn dochter gekookt, samen met haar vriendin. Falafel, broodjes, sla, gebakken aardappeltjes, knoflooksaus. Wel lekker, maar erg vet. Het zat me bij de yoga in de weg en nog wel :( . Eigen schuld.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat valt weer mee! Fijn.

Ik probeer gewoon wat kilo's kwijt te raken. Na het stoppen met drinken viel ik een paar kilo af, totdat ik meer zoetigheid begon te snoepen.

Dat hoor je wel vaker hier. Nu ben ik wat minder aan het snoepen en wil er zo'n 12 kilo afkrijgen.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hsper,

 

Die vermoeidheid die jij gisteren ervaarde, en het slapen na zo'n dag gezond eten, kan heel goed met ontslakken/ontgiften te maken hebben.

Door het gezonde eten, komen er afvalstoffen vrij, die je vermoeid kunnen doen voelen.

Veel water drinken, verschijnselen kunnen soms wel een paar weken aanhouden, maar uiteindelijk, zou je top-fit moeten worden als je volhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper,

 

Alles met stapjes, dan houd je het het langst vol. Je bent al goed bezig, toch?!

Niet schrikken als je straks een periode slecht slaapt en eigenlijk wel fit bent. Ook dat komt weer goed.

Het lichaam moet gewoon wennen aan de nieuwe (gezondere) situatie.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dus vandaag het omgekeerde, gister had ik slecht en weinig geslapen en had overal zin in, veel in huis gewerkt, vannacht ging ik vroeg naar bed, veel en prima geslapen en ik heb vandaag helemaal nergens zin, alleen maar in bed liggen pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper,

(ik merk dat je forumnaam voor mij in mijn hoofd klinkt als "Hesper")

Ik kan me van het begin herinneren, dat mijn slapen dramatisch was en de ene dag beter was dan de andere.

Het gaat weer stabiliseren, dat kan alleen even duren. Bij de één gaat dat vlugger dan bij de ander. Bij mij wisselt het ook nogal. Rond de feestdagen was ik vrij en schoot ik weer helemaal uit mijn ritme; nu gaat het weer wat beter.

Je doet het goed, volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik is googlen, ik heb buiten katers nooit hoofdpijn en slaap op zich prima al moet ik zeggen dat ik de laatse paar dagen last heb van slaapverlamming maar in principe gaat het goed. Vandaag een muur van 6breed en 3hoog geverfd en het verfen is wel te doen maar wat een rotwerk wat er aan vooraf gaat, schuren, tapen, alles schoon proberen te houden ( wat overigens niet gelukt is  :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben al niet braaf sinds de kleuterschool heb ik me laten vertellen maar dat heeft voornamelijk met hsp te maken, en ik ga alcohol echt niet de rest van me leven afzweren maar moet het beperken tot een gelegenheid en daar ben ik nu aan het werken. Eind april ben ik jarig en dan wil ik wel met me vrienden wat biertjes doen maar tot die tijd ga ik proberen droog te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...