Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gheghe dat klinkt misschien naar wat ik nu ga zeggen maar ik geef de treinmachinist ook geen bloemen omdat ie ze werk heeft gedaan, zij heeft hr werk gedaan, in mijn geval betekend een compliment en een bedankje al heel wat plus ik heb niet eens wat op de vloer liggen, niks op de muur, geen koelkast, wasmachine etc, bos bloemen staat laatst op de to do list maar wanneer ik alles hier een keer af heb dan zal ik zeker nog is aan denken ;)

Geplaatst

Bwah, gesprek gehad en ook over het afkicken gehad en allemaal prima verlopen maar heb momenteel ontzettende trek!! Heb ook echt de verkeerde periode uitgekozen om te stoppen met kerst en oud en nieuw en de darkside in me is daar ook van op de hoogte en zit me te pushen om wat te halen want 1 januari is natuurlijk een betere datum om te stoppen. 

Pfffff, ik haat het al om nuchter te zijn maar helemaal in deze periode, kost me nu echt veel energie om mezelf in dwang te houden  :angry:  

Geplaatst

Wat goed van je Hsper dat je de week volbracht hebt! Het is in het begin gewoon erg lastig. Als je dat accepteert dan wordt het misschien iets minder moeilijk.  En deze dagen met een hoop alcohol in je lijf en hoofd maken het niet echt gezelliger.

Geplaatst

Nuchter wezen is geen straf..al lijkt het in het begin wel zo.

Het naar toe leven naar drinkmoment bouw je op door telkens een zwart somberheidje eraan toe tevoegen.

dat negatieve word steeds groter en groter totdat het onhoudbaar is

Focus je op al het kleine wat al wel goed gaat.

je nuchterheid...is dat niet iets om trots op te wezen?

En dan ook nog de moeilijkste maand van het jaar...ben jij sterk :)

Waar je in drank vluchte is nu een opening om het leven te gaan oppakken.

jezelf echt te leren kennen.

Het leven gaat niet over rozen...maar het kan wel rooskleuriger worden.

jij bent de hoofdrolspeler in je eigen film...draaiboek waarin jij zelf ook nog eens aanpassingen mag doen.

De eerste paar weken dat ik stopte...was ik op...lag ik merendeel in bed...was moe...moe van alles en zat in overlevingsmodus...overleven zonder alcohol.

En nu...ik heb het overleefd...geen makkie

maar zoveel meerwaarde aan het leven toegevoegd

Ben blij met mezelf en de rest kan ik wel aan

Hsper...ik hoop dat je deze lange periode nuchter je veel goeds opleverd...want dat kan als jij dat wilt

Succes

Geplaatst

Ja Hs. die gedachten kennen we allemaal hoor. Ook een hele gevaarlijke jongen is, "Zie je wel dat ik het kan? Ik ben nu al zo lang droog, ééntje kan wel of Ach één glaasje, moet kunnen" maar voor je het weet zit je weer heel diep in de shit. Niet doen joh, want hoe vaker je op je snufferd valt en weer opnieuw op moet staan des te moeilijker wordt het.

Ben jij trouwens een Zeldafan?

Geplaatst

Die is inderdaad ook al een paar keer in me gedachte voorbij gekomen, ik ben ook niet van plan om heel me leven niet meer te drinken maar om waar ik wil komen moet ik eerst lang droog staan en bepaalde doelen bereikt hebben.

Niet zozeer fan van zelda, zelda is meer nintendo en dat speel ik al jaren niet meer, de ava is overigens van naruto waar ik ook niet speciaal fan van maar gebruik deze ava vaker. Wat anime betreft keek ik voornamelijk dbz en ghost in the shell :)

Geplaatst

Nuchter wezen is geen straf..al lijkt het in het begin wel zo.

Het naar toe leven naar drinkmoment bouw je op door telkens een zwart somberheidje eraan toe tevoegen.

dat negatieve word steeds groter en groter totdat het onhoudbaar is

Focus je op al het kleine wat al wel goed gaat.

je nuchterheid...is dat niet iets om trots op te wezen?

En dan ook nog de moeilijkste maand van het jaar...ben jij sterk :)

Waar je in drank vluchte is nu een opening om het leven te gaan oppakken.

jezelf echt te leren kennen.

Het leven gaat niet over rozen...maar het kan wel rooskleuriger worden.

jij bent de hoofdrolspeler in je eigen film...draaiboek waarin jij zelf ook nog eens aanpassingen mag doen.

De eerste paar weken dat ik stopte...was ik op...lag ik merendeel in bed...was moe...moe van alles en zat in overlevingsmodus...overleven zonder alcohol.

En nu...ik heb het overleefd...geen makkie

maar zoveel meerwaarde aan het leven toegevoegd

Ben blij met mezelf en de rest kan ik wel aan

Hsper...ik hoop dat je deze lange periode nuchter je veel goeds opleverd...want dat kan als jij dat wilt

Succes

Heb helemaal over dit bericht heen gelezen maar trots is iets wat bij mij al jaren kapot is. Ik ben niet zo snel trots op iets, ik heb bijv sinds 2 weken een woning na jaren van opvang en pensions en zit ik eindelijk in de sanering. Het heeft heel veel energie, tijd en geduld gekost om erin te komen en urgentie voor een woning rond te krijgen etc, meeste mensen zouden trots zijn om dan eindelijk een huis geregeld te hebben maar ik heb dat niet, ook kleine overwinningen voor mezelf zoals nu nuchter zijn etc ik voel er niks bij helaas. Geen trotsheid, geen blijheid geen verdriet, niks..En als hsp'er is dat heel wat mja, me verleden en heel wat mensen screwed me over dus ben een beetje immuun geworden denk ik.

Geplaatst (bewerkt)

O ik wel Hs. Zelda vind ik een topper, maar ook the Elder scrolls (skyrim) Tombraider, enz. Dus actie adventuregames. Heb net The Windwaker HD. gespeeld en ben nu bezig met Oddworld.

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Ahja, The Elder Scrols heb ik allemaal gespeeld en Skyrim geloof ik 5x ofzo haha ik speel momenteel Lord of the Rings: Shadow of Mordor die echt gaaf is en af en toe World of Warcraft :)

Geplaatst (bewerkt)

Shadow of Mordor volgens mij is dat een RPG, met veel vechtelementen of niet? Ik zit te wachten op The hobbit, die lijkt me wel erg vet. Ik houd wel van RPG's maar niet zo van het vele vechten. Of valt dat mee?

Heb je Oblivion ook gespeeld? Skyrim daar ben ik wel 4 keer opnieuw mee begonnen en heb hem al 2x uitgespeeld. Iedere keer is ie weer anders. In 2015 komt er een nieuwe Zelda uit die een beetje weg zou moeten hebben van Skyrim. Ook een hele grote wereld.

Ik kan niet wachten.

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Nou dan ben ik wel trots op je..Hsper

Als jij het niet kan doe ik het wel :)

Wat geweest is, is geweest...jij pakt toch niet voor niks je problemen aan.

Ben benieuwd..hoe het jou vergaat...jij toch ook.

Good luck

Geplaatst

Hsper ... Stoppen vlak voor kerst ! Hoe stoer is dat !

Ik ben ook trots op je .

En hoe langer je stopt hoe meer je weer gaat voelen dus dat trots komt vanzelf ook wel als je verder bent

Ps ik doe wordfeud ... Telt dat ook mee?

Geplaatst

Shadow of Mordor heeft een tof verhaal maar veel vechten en best wel brute dingen erin :) Oblivion heb ik ook gespeeld en morrow wind, Skyrim heb im zekers 5x uitgespeeld met verschillende rassen en klasses :) en net als muziek en film, hou ik van veel verschillende games maar voornamelijk rpg's, sandbox games(GTA), 3rd person shooters, space sims en tactische games zoals Xcom.

MG, Doom heb ik ook nog gespeeld maar dat is al een poosje geleden, de games zijn inmiddels beetje veranderd :)

Moet zeggen ben ook wel een beetje een nerd, hou van gamen, design en bouw me eigen computers alleen heb ik het tegenovergestelde uiterlijk zegmaar haha en waar naartoe ik wil werken is dat ik af en toe best een keer los kan gaan zonder er in door te slaan maar dat duurt nog wel een poos.

Suikertje, de enige bergen die ik ooit nog wil zien zijn de bergen die ik ooit weer ga zien met wintersport :)

@huttala, ik ben het aan het oplossen omdat ik al me 20e jarem verpest heb en ook al kan ik niet meer alles doen dan als je begin 20 bent ik wil nog wel een beetje van me leven genoten kunnen hebben.

@skip, nu ik het lees denk ik, had ik er maar na de kerst mee begonnen maar ben zo kapot gegaan de laatste keer dat ik wel moest stoppen met dit patroon alleen toevallig net voor kerst en wordfeud haha tis wel een spel

Geplaatst

Kijk en daar doe je het voor...nog wat van je leven maken..beetje genieten

De cirkel doorbreken die je zo weinig heeft opgeleverd

En tis nooit te laat...ik was 46 ..ook ik heb nog een leven voor me.

Nu ik het zo bedenk ,heeft de laatste paar jaar me al meer opgeleverd als al die jaren daarvoor.

Moet er niet meer aan denken verplicht van de wereld afzuipen en verder niks.

Ja verpest..verspilt

De wereld waar we in zijn opgegroeid heb je niet voor het uitkiezen.

De weg de je vanuit daar inslaat ..kan maar zo doodlopend wezen

om te beseffen dat die weg kansloos is..moet je soms heel ver gaan.

Gelukkig is er altijd een weg terug..met zijwegen..die je weer op je pad brengen

Geplaatst (bewerkt)

Zou best ook wel eens op de comp. willen gamen. Ik haal mijn games van Spotnet, (een betaalde site) maar hoe ik die games dan op een schijfje moet branden en kan spelen is voor mij een raadsel. Zou het zo leuk vinden als ik dat kan. En dan met een xbox360 controller spelen want met het toetsenbord zie ik niet zo zitten.

Ja de games van The Elder Scrolls  zijn echt heel goed. Rpg's vind ik ook heel mooi, je komt dan nog meer in het spel te zitten. Jammer dat de laatste die uitgekomen is alleen online te spelen is, ben daar niet zo'n voorstander van. ik moet kunnen stoppen als ik dat wil, en ik heb het idee dat dat b.v. bij World of Warcraft moeilijk kan.

Goh wat leuk dat jij ook speelt zeg.

bewerkt door bolletje
Geplaatst

@huttula het is misschien niet te laat maar sommigd dingen heb je gewoon de lft niet meer voor en daar baal ik van.

@bolletje, jij haalt je games uit nieuwsgroepen

Geplaatst

Alles hoeft ook niet gelijk en voorlopig is het 3 jaar nog afzien maar wat ik bedoel, sommige dingen heb je gewoon de leeftijd niet meer voor en daar baal ik gewoon van omdat 20-30 voor mij overleven was. Weggegooide tijd.

Geplaatst

Weggegooid..zo kan het nu op dit moment voelen

Je kan ook zeggen die weggegooide jaren..daar wil je niet meer heen...daar heb je van geleerd

Dan heeft het je wat opgeleverd.

Ik zelf had de neiging om verloren jaren in te halen..maar dat werk ook niet.

Kan mezelf niet voorbij lopen in het werken aan mezelf.

Zelf mijn toekomst kan ik niet uitstippelen..wil zoveel maar wat wil ik nu werkelijk.

Spijt dat het zo gelopen is..dat kan

Wat zou je willen doen wat nu niet meer kan....want er kan heel veel ondanks leeftijd

Dat iets niet kan zegt meer over hoe anderen er overdenken.

En ja als je daar rekening mee moet gaan houden dan kan er maar verdomd weinig.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...