Spring naar bijdragen

Even voorstellen


LightVein

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi, 

Ik dacht doe mijnzelf maar even voorstellen, als mijn eerste post op deze forum. 

Ik ben Kris en 32 jaar, en drink al vanaf vrij jonge leeftijd. Mijn drank gedrag zat de afgelopen 

tien  jaar op ruim 8 a 10 halve liters bier per dag. 

 

De stap om compleet te stoppen met drinken is in Augustus gestart, heb mijnzelf aangemeld bij 

IRISZorg. 

 

Na de inschrijving kreeg ik een relatie, in deze relatie ben ik al gaan halveren tot drie halve liters per dag. 

 

De 3 bier regel in huis, had ik en mijn vriendin besloten om op 3 tijdstippen maar te drinken. 
Dit is vrij netjes gegaan. Ondanks de twee terugvallen, wat eigenlijk ik en mijn vriendin al zagen gebeuren. 
 

De 3 bier per dag regel sloopte me best wel, omdat de drang / zucht nog steeds aanwezig was. Dit is ook 

niet echt fijn om mee te leven. 

 

Twee weken geleden kreeg ik mijn eerste afspraak bij de IrisZorg, de Intake is versneld, want ik wilde gewoon 

ook echt de laatste 3 bier ook weg uit mijn leven. 

 

Gister heb ik een gesprek gehad met de arts, waarbij ik toch aangaf direct te willen stoppen, omdat 

het gewoon nog te moeillijk was voor mij is en toch teveel stress geeft. 

De arts en ik besloten om per direct te stoppen met drinken, ik kreeg hiervoor Oxazepam, vit B1 en Promethazine( zo nodig).

 

Mijn Detox dag 1 (gister) viel best wel mee. 

 

Gelukkig drinkt mijn vriendin helemaal geen alcohol, dus dat is ook niet meer in huis aanwezig. 

 

Nu ben ik ongeveer een uurtje of twee wakker, heb geslapen als een beer, en vond deze forum. 

 

Groetjes, 

Kris
 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LV, welkom hier!

Je bent al een heel eind gekomen, knap hoor.

Ik ben benieuwd wat voor een traject je ingaat bij IrisZorg. Ik heb zelf een internettraining gedaan (bij Tactus) en dat heeft me goed geholpen.

Heel veel succes hier! Ik hoop je vaker te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo LV,

Welkom hier! Je hebt al een aantal stappen genomen. Knap! Je bent dus al een eind op weg en goed bezig! Top! Je verdiend het en je bent het waard. Ik ben ook onder behandeling geweest bij Iris. Meestal extramuraal, maar ook even intramuraal (op eigen verzoek). Ik heb er zo ontzettend veel aan gehad! Zo veel handvatten gekregen en zo veel van geleerd. Ik wens je heel heel heel veel succes! Toi toi toi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal zover, 

Ben bijna door dag 2, en s'middags werd ik helemaal gek van mijnzelf. Ben proberen wezen te lopen maar ging ook aardig niet geweldig. 

Promethazine toen maar ingenomen, en wezen bloedprikken op de lever waarden en andere waardes.
 

Morgen heb ik een vrijwilligers klus, dus de dag gaat dan ook weer wat sneller. 

Ben trouwens ontzettend veel gaan drinken vanwege mijn angststoornis, waarmee ik al jaren mee rondloop.

 

"Alcohol is not a problem,

it is a solution to a problem,

unfortunately it is not a very

good solution" 

Gr 

kris

bewerkt door LightVein
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom LV

hier zijn al aardig wat depressies

en angststoornissen verminderd/verdwenen

na het stoppen met alcohol.

Ik hoop dat dat jou ook gebeurt, want eenmaal

de voordelen van niet drinken ondervonden

wil je niet anders.

Nu je besloten hebt te gaan minderen, bespreek je ook

hopelijk het feit dat je met minder drinken toch de zucht

in stand houdt, en je psyche dat je drank nodig zou hebben.

Alleen een verslavingsarts kan denk ik inschatten hoe gevaarlijk

stoppen is zonder afbouwen, dus zeker daar rekening mee houden.

En daarnaast zou ik je  toch stoppen aanraden, zo snel als mogelijk en veilig is. succes! :rose:

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LV,

Van harte welkom hier, goed dat je nu al ontdekt dat het zo niet langer verantwoord is. Pas 32 en nog een leven voor je. Het leven zonder alcohol is, als je de rem niet meer kunt  vinden, uiteindelijk veel prettiger. Ik heb er van mn 16e tot mn 60e mee geworsteld, dan weer wel en dan weer niet, zonde van de tijd, dat weet ik nu uit ervaring. Geweldig dat je er zo goed mee bezig bent. Het wordt met de tijd makkelijker. Heel veel succes!

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom LV

hier zijn al aardig wat depressies

en angststoornissen verminderd/verdwenen

na het stoppen met alcohol.

Ik hoop dat dat jou ook gebeurt, want eenmaal

de voordelen van niet drinken ondervonden

wil je niet anders.

Nu je besloten hebt te gaan minderen, bespreek je ook

hopelijk het feit dat je met minder drinken toch de zucht

in stand houdt, en je psyche dat je drank nodig zou hebben.

Alleen een verslavingsarts kan denk ik inschatten hoe gevaarlijk

stoppen is zonder afbouwen, dus zeker daar rekening mee houden.

En daarnaast zou ik je  toch stoppen aanraden, zo snel als mogelijk en veilig is. succes! :rose:

ow ow ow lady je hebt et niet helemaal gelezen :) maakt niet uit, 

Ben nu al op Detox dag 2 dus al 2 dage 0 noppes aan drank binnen gekregen. :)

Maar toch lief van je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !!!!


Ow de weekend, de laatste keer dat ik ben wezen stappen is al 9 jaar geleden ofzo dus daar gaat niet fout. 

Vriendin is ook in het weekend thuis, mischien gaan we weer wat klompenpaden lopen en we moeten morgen 

zowiezo de boodschappen doen. 

Zondag is de dag des rust in huis,

 

Heb hier en daar nog een klusje liggen wat ik af moet maken, dus heb voldoende afleiding. 

Merk wel zodra ik even stil zit en niets doe, dat "meneer de bier" weer in mijn hoofd gaat spelen. 

Heb ook nog geen paniek of angst aanval gehad, maar ja dat zal wel komen na de 8 dagen dat ik dan stop met oxazepam. 
Maar geniet er heel erg van dat ik ook rust heb en die spanning en gejaag gevoel gewoon niet aanwezig meer is. 

 

Ik ga slapen, 

Tot dag 4 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kris,

Ook ik heb me hier aangemeld nog niet zo lang geleden. Ben 30 dus redelijke leeftijdsgenoot. Drank is fijn om angst te onderdrukken ja, ook ik ben er bekend mee, maar je moet je afvragen: wat wordt door wat veroorzaakt? Nu ben ik niet volledig gestopt met drinken maar wel met blowen een aantal jaar geleden, en ik wil je zeggen: elke dag wordt het iets beter. Meer afleiding, meer andere dingen die normaal worden etc. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertusen dag 5 en heb et redelijk wel moeilijk even.

Heb bijna de hele huishouding gedaan. 
Aquariums schoon gemaakt

enz enz

Ik voel me verward / leeg of hoe moet ik het zeggen.

Vrouwtje is gelukkig thuis, scheelt al deels met de afleiding. 

 

hoop dat deze dag wat sneller gaat, ben ik er ook vanaf :)

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruimt wel op...ondanks dat het ff moeilijk is

elk nadeel heeft zijn voordeel

Je zou ook kunnen zeggen als ik het moeilijk heb..zoek ik mensen op waar ik afleiding kan vinden.

want ook al is deze dag voorbij,er zullen echt nog wel een aantal moeilijke dagen komen,helaas

kan ook best leerzaam wezen om die rotdag bewust door te komen..achterkomen wat het is

Op naar dag 6...topper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LV,

 

Ja, je mist wat. Een gewoonte die veel tijd in beslag nam, en nu is er tijd over en is het zoeken naar alternatieven. Ik ken het gevoel (en met mij vast heel veel anderen). Ik hou me steeds maar voor dat ik me zo lekker fit voel de volgende dag. Dat ik eens niet de eerste paar uur duf rondloop, maar meer energie heb.

Valt niet altijd mee, hoor.

Hou vol, het zal steeds beter gaan en makkelijker.

 

Groeten van Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...