Spring naar bijdragen

donderdag, verwonderdag, 27 november 2014


lady jane

Aanbevolen berichten

Heb gisteren van de arts een betablokker gekregen naast mijn bloeddrukpil. Mijn hartslag in rust was 100 en kon stijgen bij inspanning naar 140. Dat hoort te zijn 60 in rust. Een betablokker dwingt het hart rustiger aan te doen en geeft als gevolg hiervan een gevoel van rust. Ik houd niet van pillen voor mezelf maar deze werkt wel meteen. Heb me gisteren top gevoeld, beter geslapen en nu meer uitgerust.

 

Hoop dat het tijdelijk is die extra pil.......

 

Ik erken het niet graag maar ergens heb ik een overmaat aan spanning opgelopen en ongetwijfeld heeft het ook te maken met de drukte op mijn werk. Met die betablokker lukt het me beter wat rustiger te doen en ik hoop dat een paar weken helpt om weer de oude te worden.

 

Niet drinken lukt maar door die spanning werd ik afgelopen weken veel meer getriggerd, Ben blij dat ik weerstand heb kunnen bieden en dat ben ik natuurlijk van plan om vol te houden.

 

Fijne dag iedereen, succes met niet drinken en evt niet roken. Ik heb nooit gebruik gemaakt van hulpmiddelen om te stoppen met roken maar voor wie het werkt.......waarom niet? Persoonlijk geloof ik er alleen wel in dat de verslaving nicotine is en je die stof zsm moet stoppen en niet blijven aanvullen met hulmiddelen. Mijn ervaring is dat ik er na een week cold-turkey wel af was van de acute nicotine drang en het verder het managen van een gedragspatroon is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend heb ik iets geks gedaan denk ik: Ik heb de bedrijfsarts gevraagd om afspraken te maken omtrent alcoholtesten voor het geval ik mij ziek meld. Afgelopen dagen was ik niet fit en ik voelde behoefte om te bewijzen dat ik clean ben. Als ik bedrijfsarts was dan zou ik dat willen weten.

 

Mijn bedrijfsarts was verbaasd, ze zei dat dit gesprek er ooit moest komen omdat dat bij iedere verslaafde werknemer moest komen maar dat het initiatief nu toch uit onverwachte hoek kwam. (ik ben mij er eentje, (Herman Finkers))

Dat mag dan zo zijn: volgende week heb ik een afspraak over testen igv ziekmelding! Dit is vrijwillig, dit is eng en dit moest ik even kwijt.

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tut tut, eerst had mevrouw geen warm water, later een bad

eerst had mevrouw genoeg aan de ondergaande zon,

toen kwam er een echte tafel

het hele forum applaudisseert,

en nu staat er bijna een smart-tv

 

IK KAN DIT GEWOON NIET BIJBENEN :D

 

Jopie, superblij voor je dat het nu even voor de wind gaat. Niet eens zozeer materieel, maar de warmte en de liefde spát van je postings af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG het is eng omdat de vraag is voor wie ik dit doe:

Het lijkt dat ik het doe voor de werkgever, maar ik ben de leugen in mijn hoofd nog niet vergeten. Kennelijk is er toch nog de ziekte verslaving en ik heb er álle stokken achter de deur voor over om stiekemheid en leugens van me weg te houden.

 

Het is ook eng omdat ik dan wederom openlijk over verslaving moet praten met een niet-verslaafde. Uitleggen wat niet uit te leggen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster...denk zelfs dat werkgevers hier blij mee zijn...openheid

of de werknemer je later dankbaar zijn...daar heb ik mijn twijfels over

Toch vind ik ook dat er openheid moet wezen op verslavingsgebied

Gewoon openlijk praten..over een probleem waar vele mensen mee zitten..

Voelt best rot dat gedraai erom heen...daar gaan we weer ROT gevoel.

Rot gevoelens zijn er om te uiten...en op drankprobleem gebied wil niemand het horen

Ook zo dubbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws..ik ben pukkelloos :)

3 hechtingen en 2 hecht strips...ingepakt met drukverband

Resultaat...ik mag het pas zondag erafhalen.

de dokter zei ik moest niet schrikken..ziet eruit als een rollade :(

Ik zeg toch...mij staat alles...maar om direct als een rollade door het leven te gaan..ook zo iets :)

Werk opgebeld..morgen ff rustige werkzaamheden..en hopen dat de rollade houd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wat minder aanwezig hier.

Veel weer gebeurd de laatste tijd en dat wordt altijd gevolgd bij mij door een periode van stilte en bezinning.

Alles mag nu weer even rustig neer dwarrelen na de storm die heeft geraasd in mezelf.

Vanmorgen een adem meditatie gedaan en dat was helend, de woorden: 'het is goed' gingen door me heen.

Ik heb weer behoorlijk op mijn tenen gelopen, nu is het weer tijd om te rusten.

Dat lukt mij alleen in stilte met zo weinig mogelijk impulsen van buiten.

Vanmorgen voor het eerst echt gevoeld dat ik niet bang meer hoef te zijn voor die stilte, iets wat ik altijd wel ben geweest.

Ik wens iedereen sterkte die het nodig heeft.

Sta stil bij de mooie dingen, hoe klein ze ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet dat een fijne ervaring zijn ..niet bang zijn voor stilte..kastanje

Ik herken hem....de angst maar nu het genieten van stilte

Het weglopen ervan...is nu houden van

Ook dat brengt weer rust van binnen

Niet makkelijk om hem toe te laten...de stilte

Geniet ervan..kastanje

Weer een stuk verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula deels in een rollade veranderd :-)

Stoer Hut, dat je het hebt laten doen, die pukkel weghalen.

Monster jou vind ik stoer omdat je zo eerlijk was naar de bedrijfsarts toe.

Akelei stoer omdat ze stopte met roken.

Ree, nieuwe forummer, stoer omdat ze gestopt is met alcohol drinken.

Wat een stoere vrouwen.

Nou hoop ik maar dat ik niemand vergeet die ook stoer bezig is :-(

Als dat zo is: sorry. Ik kan niet alles wat hier geschreven wordt onthouden...

Bij deze dan: petje af voor alle stoere mensen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Op dit moment zit ik een beetje in mij 4 weken dip. Is volgende week waarschijnlijk weer over om na 3 maanden weer terug te komen.

 

Fruit, jij was voor je uitglijder van 4 weken geleden al langere tijd gestopt toch? En je uitglijder duurde enkele dagen?

Heb jij nu het gevoel dat je echt weer vanaf 0 moet beginnen, inclusief de begintrek en de 4 weken / 3 maanden dippen, enz.?

 

Ik vraag dit ook en vooral als extra stok achter de deur voor mezelf - maar anderzijds stemt het idee dat bij een mogelijke terugval (god forbid) alles voor niets s geweest me ook een beetje somber...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stemt mij tot nadenken Fruit. Ik zit op technisch gezien op 7 weken droog, 5 1/2 week sinds mijn echte besluit om te stoppen. Ik zit nog midden in de euforie. Maar ben ook bang - juist dat die euforie een valkuil is. Of dat het te gemakkelijk gaat, dat dat niet klopt ofzo. Ik weet dat ik het ga redden tot januari, voor wat daarna komt ben ik bang. Ik ga refusal serieus overwegen als mogelijk reddingsplan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels alle termijnen al wel eens voorbij zien komen als stopdip.

3 maand, 4 maand, 8 weken, 7 weken, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar,  etc etc.

Is het niet gewoon het inzakken van de motivatie en het weer de kop opsteken van oude twijfels?

Ik heb er zelf eerlijk gezegd nooit last van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu te voelen hoe moe ik eigenlijk ben. De afgelopen tijd heeft me meer gekost dan ik dacht.

Nu moet ik oppassen dat ik niet in een valkuil ga stappen.

Er worden me al vacatures aangedragen door goedbedoelende mensen en Bulldog heeft al laten doorschemeren dat hij me wel langere tijd wil inhuren, hij is wat ontdooid.

Maar wil ik dat wel.

Op dagen waarop ik alleen thuis ben en mezelf die vraag stel voel ik dat ik bovenal behoefte heb aan een periode rust.

NIet doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik stel mij voor dat de bedrijfsarts zich vrij zal voelen om bij twijfel een test te eisen. Nu is het niet nodig zich vrij te voelen. En bij een verslaafde kan er altijd twijfel zijn. Wat dat betreft was mijn actie zinloos. Het was voor mijn eigen behoefte aan bewijsdrang. Dokter ik ben ziek maar ik ben wél clean! 

 

Bv na Koninginnedag, na Bevrijdingsfestival, na Oud en Nieuw, weet ik veel. Het gesprek moet nog plaatsvinden he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...