Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

helemaal eens met de yogajuf. Ik ben van plan om ook zelf eens yoga te gaan doen - en/of mindfulness. Van spiritualiën naar spiritualiteit - leuke titel voor de zaterdagmorgen.

 

Verder groot respect voor allen die volhouden - ik blijf meedoen. Ook nu na ruim twee maanden, nu de sporen uit mijn lichaam zouden moeten zijn, herinnert zich kennelijk vrijwel elke cel hoe het leven eerder was en voelt het soms alsof er grote protestmarsen in mijn onderbewuste worden georganiseerd waarbij luidkeels geschreeuwd wordt om meer verdoving, slap gelul, enorm gesnurk, Mise en Bouteille, belletjeswijn, de glasbak, en languit tot niets in staat vol zelfbeklag op de bank liggen (ja - en vervroegd pensioen, lagere accijnsen, beter weer, en al die andere dingen waar een mens gewoon recht op heeft, zoals drie flessen voor de prijs van 1)

 

Ik ga de krant lezen en koffie zetten. Wie er ook achter al die pseudoniemen zit: ik maak een diepe buiging voor ieder die de haak losmaakt uit het vlees, de wonden likt en tracht weg te zwemmen. En oh ja: ook voor wie het soms even niet redt, toch weer hooked raakt, en het dan later toch weer probeert. Story of my life...

Jij schrijft leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen.

Zometeen hardlopen, maar eerst even een stukje op het forum schrijven.

Gisterenavond heb ik dus die personeelsavond gehad waar ik zo tegen op zag. Al de beren die ik op de weg zag heb ik zelf bedacht, want er stak er geen eentje over. Van de ca 60 aanwezigen is er niemand geweest die vroeg waarom ik cola en spa dronk. Het begon met een etentje in een bistro met twee goede ex-collega's, gevolgd door een avond in een eetcafe met nog eens 60 ex-collega's. Na 10 colaatjes (ook niet echt normaal) ben ik maar overgestapt op spa rood. Ik heb de goede tips die ik van verschillende van jullie heb gekregen toegepast. Vrolijk gezicht getrokken en drinkgedrag geobserveerd. Sommige mensen dronken ook geen alcohol terwijl ze met de fiets waren, anderen lieten zich behoorlijk vollopen terwijl ze met de auto waren. Ik schat in dat de bierdrinkende mannen tussen de 15-20 glazen naar binnen hebben gewerkt (maar dat kunnen er zomaar meer zijn geweest).

Wat heeft deze avond mij vooral geleerd en gebracht?

1. Ik heb geen alc nodig om een gezellige avond te hebben, ik ben zelfs tot het einde gebleven.

2. Op de weegschaal was ik vanmorgen 0,5 kg lichter, ondanks het etentje en verschllende gefrituurde hapjes

3. Ik voel mij fit, heb geen kater en ga zo lekker hardlopen

4. Mijn bezwaren en het feit dat ik er zo tegen opzag was totaal onterecht, er is niets van uitgekomen.

Nogmaals dank voor de tips en een fijn weekend voor iedereen en ik wens iedereen die het op dit moment moeilijk heeft kracht en sterkte toe.

Fijn eej en geen kater!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje die stemmingswisselingen komen volgens mij ook omdat wij slobberaars niet zo goed om kunnen gaan met emotie. Ik heb dit niet zelf bedacht maar er wordt onderzoek gedaan aan de UvA naar drankgebruik en emotie.

Het lijkt een terugkerend fenomeen dat emotie anders wordt geïnterpreteerd door ons. Vandaar dat wij dat wegdrukken met drank om het maar niet te voelen.

Was er al een emotie -probleem en leken wij dit toch aardig te kunnen " controleren " door een drankje ?

Of dronken er veel en ontstond er daardoor een probleem met emotie?

Persoonlijk denk dat het allebei aan de orde is.

Ik heb vorig jaar mee mogen doen aan dat onderzoek. Ze hebben mij beloofd dat ik de resultaten daarvan toegestuurd zou krijgen als het was afgerond. Ze hebben rond 250 mensen onderzocht ( vragenlijsten en diverse mri scans)

Als het mag van de UvA zal ik de uitslag hier plaatsen. Best interessant denk ik.

Hopelijk wel een beetje in Jip en Janneke taal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...