Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Sorry, zonder bij te lezen omdat ik hier thuis aan het werk ben...

Gisteravond niet naar de Zelfhelp groep geweest... Het zou de

eerste keer zijn, maar zie er blijkbaar tegenop. Ik verzon smoesjes

als dat het te koud was om te fietsen, etc... Ik weet van mezelf dat

ik meestal een 2e poging wel ga. Dus wordt vervolgd  :blush:

Dag 7!

Dagpact: 
jowan 
Roberto 
Agnieta 
Albert 
Blondie 

Joris

Geplaatst (bewerkt)

Goeie morgen mensen. :)

Wat een fijn bericht Mary en nu maar hopen dat het iets onschuldigs is zodat ze gauw op kan knappen. :rose:

Jammer dat je gisteren niet naar de groep bent geweest Joris, wanneer ga je nu wel?

bewerkt door bolletje
Geplaatst

Goeiemorge iedereen,

LOES welkom en sterkte, ik vind het leuk, om elke dag ff, op het forum te lezen/schrijven en door dat ik er dagelijks mee bezig ben, wordt het makkelijker om die drank te late staan, helemaal er afblijven, lukt me (nog) niet, maar dat komt wel.

Geplaatst

Mogge

Joris..best eng he ..iets wat je niet kent

Als je stopt staat er een wereld voor je open

een wereld waar je nog nooit van geproefd hebt.

toch door de eerste keer de deur te openen kan je ontdekken of het wat voor je is

Nuchter zijn is 1 grote ondekkingsreis :)

Zo zie ik het..en de reis is de moeite waard

Geplaatst

Goeie morgen mensen. :)

Wat een fijn bericht Mary en nu maar hopen dat het iets onschuldigs is zodat ze gauw op kan knappen. :rose:

Jammer dat je gisteren niet naar de groep bent geweest Joris, wanneer ga je nu wel?

Hoi Bolletje, ik ga zeker volgende week. Er is maandagavond ook een groep, dus vlak  na het weekend.

Bedankt voor het hier zijn als mijn 'geweten'.

Geplaatst

Ik zit op de wip om er 5 mg bij te slikken.

Morgen heb ik een afspraak met de huisartsondersteuner / ggz-verpleegkundige.

Ik schrijf maar wat om mijzelf af te leiden.

Hoe is het gegaan Roberto?

Geplaatst

He roberto...tis een advies..je moet het jezelf niet moeilijker maken dan dat het is.

als het eindresultaat bereikt word is het toch goed

10 mg per dag is al heel wat anders en minder als je begin dosering..

En ik vond zelfs de stappen naar minderen in librium best eng...toch na 9 maand heb ik zelf die ene pil van 5 mg opgegeven....ik had het niet meer nodig

Goed bezig jij...

Geplaatst

Goedzo Roberto, dan maar wat langzamer en geen risico op terugvallen dan te snel gegaan. Verkoudheid heb ik ook al bijna twee weken, is flink hardnekkig en vermoeiend idd. Zet hem op!

Geplaatst

Roberto ..als je niet probeerd weet je het ook niet....en 2 maal daags maakt ook 10

niet elke dag is hetzelfde

Mooi ook om te ontdekken..toelaten en nog niet toelaten

tot je er klaar voor bent

Trots wezen op jezelf wat je nu al bereikt hebt... de rest hou je nog te goed

Geplaatst

Plof, je bent een kanjer.

Heel gestaag ga je stijgen op het jaarpact.

Hoef je niets voor te doen behalve de alc. laten staan.

Het is een jaarpact voor gevorderden.

Dat ben jij dus ook.

Gevorderd.

Geplaatst

Goeiemiddag.

Mijn leuke (dit jaar nieuwe) manager heeft me vanmorgen geholpen met wat vervelende toestanden.

Hij zag weer ingangetjes die ik zelf even niet meer zag.

Jammer dat hij wordt wegbezuinigd. Wat er verder allemaal nog gaat gebeuren moeten we maar afwachten.

Jen, ik zou het jammer vinden als je niet meer schreef. Het verwerken van het verlies van je ouders duurt meestal wel iets langer dan een paar jaar. Bij mij heeft een schoonzus dingen ingepikt die mijn moeder aan mij beloofd had. Ik heb al vrij snel besloten om er niet om te vechten. Wie weet heeft mijn moeder het met haar zieke hoofd aan ons beiden beloofd.

Toch heb je het op een gegeven moment gewoon wel gehad met iemand. Ze is al niet mijn grootste vriendin.

Wat jij schrijft, iemand wegduwen bij een ziekbed. Dat komt waarschijnlijk niet meer goed. En dat hoeft ook niet.

Mensen fijn weekend.

Beterschap aan alle zieken, het lijkt hier wel een ziekenboeg.

Ik ga maar gauw mijn mandarijntjes eten.

Ps Jane, je wilde geen reacties maar gelukkig heb je toch wat nuttige tips gekregen. Ik heb eens gegoogled en schrok ook van het bedrag. Daar komt vaak wel 200 huurtoeslag en nog zoiets van de gemeente bij las ik. En eventueel nog zorgtoeslag. Maar dat wist je misschien al.

Geplaatst

Na iets meer dan een maand droog wacht mij vanavond een situatie waar ik niet met plezier naar uitkijk. Eerst uit eten met twee ex-collega's en daarna de hele avond " borrelen" met nog een 50 andere ex-collega's erbij. Het ging mij te ver om de gezellige avond af te zeggen, want dan ga ik mij afzonderen en dat wil ik niet. Ik weet zeker dat ik vanavond niet voor de bijl ga, maar weet ook zeker dat ik er moeite mee ga krijgen (heb ik nu al). Ik verheug mij zo op het moment dat ik eindelijk naar zulk soort gelegenheden kan gaan zonder er van tevoren tegen op te zien. Zou dat ooit nog komen of blijft dit de rest van mijn leven bepalen?

Geplaatst

Tegen zulke partijen zie ik ook nog steeds op.

Niet omdat er gedronken wordt, maar omdat ik niet zo van grote groepen hou.

Als er 50 man zijn zal vast niet iedereen veel drinken.

Bovendien zullen er nog moeten rijden. Wie weet valt het wel mee.

En de stevige drinkers kunnen een spiegel worden, een bevestiging dat je dat niet meer wilt.

Geplaatst

Meedoen, mijn tips:

- Aan het begin van de avond zeggen dat je die avond niet drinkt; dan wordt het moeilijker ervan af te wijken.

- Als je daar vragen over krijgt: focussen op de goede aspecten van het niet drinken. Het is goed voor jou, je voelt je beter, je bent happier, etc. 

- Incasseer de complimenten die je ontvangt, laat ze echt even bezinken. Ga niet te veel in op de minder leuke opmerkingen.

- Blijf lachen. Door je in het begin wat vrolijker voor te doen dan je misschien nu bent, ga je je vanzelf blijer voelen.

- Maak er een 'studieavond' van. Observeer het drinkgedrag van anderen en heb daar zo je gedachten over. Gebruik drinkers als spiegel, wat Kate zegt. Wel mondje dicht houden.

- Visualiseer jezelf morgenochtend, fris, in staat om te doen wat je morgen van plan was.

- Blijf totdat je moe bent, en ga dan pas naar huis.

- Geniet van de frisse avondlucht en de nacht terwijl je erdoor heen fietst. Pas op slingerende dronken mede-fietsers - ofwel: iedereen, behalve jij

Enjoy!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...