Spring naar bijdragen

zaterdag 1 november 2014


eline

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe te reageren op een terugval van iemand, zoals vandaag Agnieta meldde.

Ik vind het moedig van haar dat ze het meldde, waar is het forum anders voor.

Tegelijk ben ik boos en voel me machteloos.

Het heeft alles te maken met wat er in mij los kwam afgelopen week.

Oud zeer.

Getrouwd zijn met een alcoholist die droog stond toen we elkaar leerden kennen, zelf op dat moment ook redelijk alcohol de baas.

Samen toen de keus gemaakt dat voor de gezelligheid een wijntje wel kon.

Ging een aantal jaren goed totdat er iets gebeurde waardoor mijn man weer de drank nodig had om hier mee om te gaan.

Tegelijk met de geboorte van onze dochter.

Ging van kwaad tot erger, karakterverandering, verbale agressie, zelf ook meer gaan drinken om hier mee om te gaan.

Geen fijne omgeving om een kind groot te brengen, ik kon gelukkig zelf de controle nog houden. Puur voor onze dochter.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn man heeft zich dood gedronken, onze dochter was net vier.

De machteloosheid omdat ik hem niet kon helpen is zo voelbaar en daarbij het verdriet en de boosheid.

Na een aantal jaren ben ik ook weer gevlucht in de alcohol, mijn beste vriend.

Omdat ik geen andere manier wist om met al die gevoelens om te gaan.

Tot bij mij de kentering kwam, april vorig jaar. Sindsdien geen druppel meer gedronken.

En geloof maar als ik zeg dat de triggers er zijn, ik schreef het een paar dagen geleden nog aan iemand. Maar ik ga niet drinken, geen sprake van. Hier zet ik mijn wilskracht in. Zo bang als ik ben dat het eerste glas alcohol het begin van mijn letterlijke einde is.

En dat wil ik niet, kan ik mijn dochter niet aan doen (dit is soms mijn laatste strohalm) maar ook mezelf niet. Daarvoor houd ik teveel van mezelf.

Waarom schrijf ik dit ? Omdat delen mij ruimte geeft en omdat het weergeeft waarom ik niet reageer op mensen die weer zijn gaan drinken. Ik heb echt geen idee wat ik moet zeggen. In mijn huwelijk heb ik alles gedaan. Boos worden, begripvol zijn, de alcohol weggegooid, gedreigd weg te gaan, alles uit de kast getrokken, niets hielp en hierdoor ben ik zelf ook maar meer gaan drinken. in dit stuk vonden we elkaar dan toch iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh...Kastanje...dank je wel voor het delen.

 

Lady Jane ook...mooi...wat een wijsheden en stof tot nadenken.

Dat kan zo positief opladen...een interessante lezing, fijn dat je er ons over vertelt.

Maarre...nog geen afscheid nemen van hier....je geeft mij en anderen zo veel...

 

'wat je niet kunt loslaten ben je verslaafd aan'....tja....

En wilskracht....het houdt me bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, bijgelezen en wat een bijzondere ervaringen zijn er gedeeld.

BamBam, MijnGerrrit, Sebastiaan(?), roberto, bedankt voor jullie

Steun vandaag. Ik kan mij droog afmelden van de dagpact.

Gelukkig kwam er een goede vriend langs die bekend is

Met mijn struggle.

Vwb av bier. Vorig zomer ook vaak gedronken, maar bracht mij

Wel weer dichterbij een terugval. De associatie hoef ik dus niet meer

En ook geen av wijn. Ben happy met lekkere kruidenthee en gezonde sappen.

Nu lekker ontspannen tv kijken. Fijne avond en welterusten voor straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog even niet reageren op mijn ervaringen vandaag met Familie-opstellingen anders dan dat het een erg heftige maar leerzame dag was.

 

Info:

http://www.hellingerinstituut.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=103

http://nl.wikipedia.org/wiki/Familieopstelling

http://www.familieopstellingen.nl/

 

Eventuele vragen kunnen jullie wel stellen, maar die beantwoord ik op zijn vroegst morgenmiddag pas. Ik ga eerst naar een AA meeting.

 

Met pijn in mijn hart ervaar ik onder andere dat Agnieta is teruggevallen.

Heel erg jammer.

Sterkte en moed met terugkomen.

 

Ik heb tot en met pagina 2 gelezen vandaag. Weet niet of ik aan de rest toekom.

Daarom meld ik me alvast droog en nuchter af voor vandaag en wens iedereen een fijne avond en welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren ging het over de leegte

Toen ik 17 was, net op kamers, liep ik es over Hoog Catharijne. Ik kwam honderden mensen tegen, velen met gevulde tassen maar geen dankbaarheid of een blije blik in de ogen. En ik vroeg me af welke leegte ze vol hadden willen kopen. Ik wist toen nog láng niet dat ikzelf verslaafd was. 

Vandaag de dag kom ik regelmatig uit mijn werk, moe, hongerig en ik denk: "Wat zal ik es kopen? Ik heb zin in iets." Dan herinner ik me die oude ervaring en weet ik dat ik een leegte wil vullen, zoals ik dat heb gedaan met sporten, werken, studeren en op het laatst drinken.

De leegte die door sommigen beschreven wordt als: niet met eigen emoties om kunnen gaan, of, niet met tijd om kunnen gaan is bij mij:

Ik wil geluk. Ik zoek dat buiten me omdat ik het binnen mij niet kan vinden. Ik wil voelen : "Nu is het goed." Dat er wat voor nodig is om genoeg aan mijzelf te hebben behoeft geen betoog. En dat het leven niet altijd leuk is, óók niet.

Mijn herstel is dan ook niet naar de buitenwereld gericht, mijn zoektocht is naar binnen gericht. Alleen dáár kan ik het geluk leren en vinden. Soms pluk ik vruchten van dat werken aan mijzelf, vaak hang ik nog van blinde vlekken aan elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een klootzak, ik weet het, maar laat me please met rust.

 

Jullie weten niet waarom ik hier niet reageer en onder ander naam hier zit. Toevallig, ja toevallig las ik deze week bericht van A3, bedankt hoor. maar niet heus.

 

Ben bezig om te wissen en krijg je dat.

 

Lees bijna niks en wil niet dat het over mij gaat, Ga lekker jullie gang, maar laat me met rust please.

 

Ga jullie goed en gelieve geen reacties hier op dit bericht,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedacht me dat ik weer bijna een week niet geschreven heb maar ik ben nog steeds fris. Kwam even buurten en het is hier blijkbaar raadselachtig en begrijp er niks van. Ik raak gefrustreerd van dit soort berichten en vraag me af waarom iemand zo schrijft......leg uit wat je dwars zit of schrijf niks. En schrijf onder je gebruikelijke naam....we kunnen toch wel zien wie klaar is.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik denk wel eens als je dan toch drinkt, drink dan maar gewoon lekker veel, laat de teugels los en kijk waar het schip strand. Ik bedoel dit niet als advies, dat zou onverantwoord zijn, maar is meer een beetje mijn ervaring dat als ik dronk na een paar dagen droog en ik me daar bij neerlegde,dat er er dan op dat moment vrede mee had. Eenmaal wakker na zo'n slemppartij kwamen de gedachtes wel. En de spijt. En weet ik veel wat in mijn tollende hoofd nog meer rondging de morning after. Starend naar het bewegende plafond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...