Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

wanneer is iets helpend, wanneer is iets zalvend

wat is een zachte heelmeester met stinkende wonden als gevolg

en

wie zoekt juist die schop onder z'n kont

ik weet het niet

een terugval is zó verschrikkelijk

Geplaatst

Ja, een terugval of uitglijder is verschrikkelijk...het verlies van vertrouwen in jezelf.

Het toch weer oppakken en de angst...en hoe of wat en wie er wat mee moet...?

In ieder geval ikzelf...dat was mijn les.

Ik en alleen ik kan stoppen.

Mijn keuze.

Ik.

Geplaatst

Mooi Kabouter...

Ik meld me alvast droog af.

Hoop dat ik vannacht ook weer lekker slaap.

Enerverende dagen...weet niet precies waarvan,

m'n energielevel is niet zo heel hoog.

Goeie nachtrust voor iedereen.

Tot morgen.

Geplaatst

Hoi Agnieta, ik heb je vanmiddag een PBtje gestuurd, hoor. Het gaat wel weer ok hier, was een uitspatting van 1 dag en nu weer 2 dagen droog.

Als je even wilt kletsen: stuur me gerust een PBtje terug. Ik denk aan je.

Geplaatst

Ik ben een klootzak, ik weet het, maar laat me please met rust.

Jullie weten niet waarom ik hier niet reageer en onder ander naam hier zit. Toevallig, ja toevallig las ik deze week bericht van A3, bedankt hoor. maar niet heus.

Ben bezig om te wissen en krijg je dat.

Lees bijna niks en wil niet dat het over mij gaat, Ga lekker jullie gang, maar laat me met rust please.

Ga jullie goed en gelieve geen reacties hier op dit bericht,

Geplaatst (bewerkt)

Ik bedacht me dat ik weer bijna een week niet geschreven heb maar ik ben nog steeds fris. Kwam even buurten en het is hier blijkbaar raadselachtig en begrijp er niks van. Ik raak gefrustreerd van dit soort berichten en vraag me af waarom iemand zo schrijft......leg uit wat je dwars zit of schrijf niks. En schrijf onder je gebruikelijke naam....we kunnen toch wel zien wie klaar is.....

bewerkt door erik
Geplaatst

Jammer Erik dat je uit één bericht (zo lees ik je bericht) je de conclusie trekt dat het hier raadselachtig zou zijn.

Als je verder zou lezen, worden er veel dingen gezegd die niet raadselachtig volgens mij en die stof tot nadenken geven.

Geplaatst

Goedenavond,

Ik denk wel eens als je dan toch drinkt, drink dan maar gewoon lekker veel, laat de teugels los en kijk waar het schip strand. Ik bedoel dit niet als advies, dat zou onverantwoord zijn, maar is meer een beetje mijn ervaring dat als ik dronk na een paar dagen droog en ik me daar bij neerlegde,dat er er dan op dat moment vrede mee had. Eenmaal wakker na zo'n slemppartij kwamen de gedachtes wel. En de spijt. En weet ik veel wat in mijn tollende hoofd nog meer rondging de morning after. Starend naar het bewegende plafond.

Geplaatst

En verder doet het me verdriet jullie zo te lezen Agnieta en ook Klaar. Ik ken jullie van wat jullie hier schrijven, en dat is voor mij meer dan genoeg om daardoor met jullie mee te leven.

Geplaatst

Om een lang verhaal kort te maken: mijn man heeft zich dood gedronken, onze dochter was net vier.

De machteloosheid omdat ik hem niet kon helpen is zo voelbaar en daarbij het verdriet en de boosheid.

Zal me netjes uitdrukken maar sjesus wat een verhaal weer. Ik heb veel familie verloren de laatste jaren aan door alcohol bespoedigde kanker. Maar dat voelt verder weg dan wanneer je je partner kwijtraakt en met een jong kind alleen verder moet. Knap dat je je dan zo staande houdt - ondanks je eigen valkuilen. Vanavond al eerder gemeld dat ik (ooit) RK ben opgevoed. Heb ik wel als een oude jas uitgetrokken, maar zo nu en dan krijg ik hier op het forum de neiging om voor mensen een kaars op te steken. 

Oh ja - wat Lady Jane schreef over (denk ik) Thich Nhat Hanh: ik heb die man ooit een lezing horen geven waarin hij sprak over een slok water dat hij ooit kreeg op een berg in Vietnam - van een oude monnik... Nog nooit zo'n mens ontmoet, zo'n stem gehoord. En helaas vergeten daarna. Dank voor de reminder.

De rust allemaal - ik ben geloof ik dysbrainic verder....

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...