Spring naar bijdragen

Donderdag 30 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal!

De laatste dagen lees ik veel over 'ongezellig' zijn, of de angst om ongezellig te worden gevonden, als je niet drinkt in sociale settings. Ik worstel daar ook wel een beetje mee.

Gisteravond was ik met een vriendin / collega in een kroegje. Zij bestelde een biertje en ik een ginger ale. Ze zei toen, oh als jij niet drinkt, drink ik ook niet. Ik zei, joh laat je niet weerhouden door mij, enzovoort. Zij wilde wel alcohol drinken, maar niet alleen. Eigenlijk zocht ze een excuus, een partner in crime. Dit werd wel duidelijk toen ze bij de tweede ronde tóch dat biertje bestelde: "okay, eentje dan". Bij ronde drie bestelde ik alcoholvrij bier. Opeens leken onze glazen sprekend op elkaar. Ik zag haar enorm relaxen, opeens was het goed en voelde ze zich minder opgelaten.

Nu zeg ik niet dat je als niet-drinker maar aan de alcoholvrij moet als mededogen voor je omgeving. Ik vind av-bier ook gewoon lekker. Ik vond het alleen grappig om te constateren dat de illusie dat de ander ook alcohol drinkt, al voldoende kan zijn om bij de wel-drinker een soort ongemak, misschien een onbewust schuldgevoel, weg te halen.

Voor wat betreft dat 'losser' worden: mijn ervaring is dat men na een uurtje niet meer doorheeft wie er losser is en wie niet. Het is vooral iets dat zich in je eigen hoofd afspeelt. Ik vind het nu, als beginnend niet-drinker, juist heel grappig om drinkers te observeren. Niet om te kunnen lachen of oordelen, maar gewoon om te kijken wat drank met je doet. Ik snap het ook zo goed. Misschien ontwikkel ik wel een soort 'mededogen', zonder paternalistisch te willen klinken.

Misschien ben ik niet 'gezelliger' nu ik niet drink, maar ongezelliger ben ik zeker niet. Ik kan nu ook helder optreden en behulpzaam zijn als het nodig is. Mijn collega vond het fijn om dat ik gisteren naar haar problemen wilde luisteren. Ze is net naar huis om zich om te kleden, want ze heeft de nacht op mijn bank mogen doorbrengen.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat lees ik veel verhalen vanochtend die mij ook echt raken...

Een groot stuk ivm herkenbaarheid (ook kaboutertje, ivm kids...).

Soms zou ik wel meer willen neerschrijven maar ik ben echt ontzettend bang voor herkenning, wel suf hoor, maar goed, wil mezelf ook geen onnodige kopzorgen bezorgen.

Doet in elk geval wel deugd dat zo langzamerhand thema's aan bod komen (ook het 'sociale leven' yogajuf) die mij bezighouden.

Wie weet kom ik er zelf wel toe om mettertijd iets meer los te laten.

Momenteel voel ik me eigenlijk goed (afgezien van zieke hond natuurlijk), zo dat ik er bijna schrik van krijg, kan dit dan na vijf dagen?

Wel moe nog s ochtends, maar goed, dat lees ik hier wel vaker. Ik struin regelmatig door de draadjes van wie is wie.

Wel een klus, hoop ook steeds dat ik niemand vergeet, of geen onbedoeld ongepaste dingen neerpen.

Goed, na de koffie nu de thee Yvonne, en dan weer aan t werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholvrijbier vind ik ook lekker. Superlekker trouwens. Vroeger was het niet om te drinken. Maar nu smaakt het naar echt bier. En ik vind bier echt lekker. De alcohol mis ik helemaal niet. Ik ben er juist blij om dat dat er niet in zit.

 

Vandaag verkoop ik een aantal spullen van zolder om een tweede computertje van te kopen. Teveel (dure) hobbies in het verleden gehad waar ik niks meer mee doe.

 

Nou dat computertje wordt een energiezuinige moederbord met processor, dat maar hoogstens 10 watt verbruikt. Een snelle harde schijf, wat geheugen en een stille voeding in een kastje. Zelf even prutsen en in elkaar zetten. Lekker goedkoop. Zuinig in energie en stil zodat ik hem de hele dag aan kan laten staan.

 

En natuurlijk moest ik wat lezen op internet voor het slapen gaan. En dat deed ik op de site van android. En toen kon ik niet meer slapen van enthousiasme.

 

Voor de techies onder ons:

 

Dat kleine computertje wat ik al heb, daar staat linux op met debian (dat is de softwaredistributiesysteem) en ik hou er van om in python wat programmaatjes in elkaar te pielen.

 

Nu blijkt dat android zelf standaard gebouwd wordt op ubuntu (gemakkelijke desktop met debian linux). En daar is ook python voor nodig om te doen.

 

Nu blijkt ubuntu ook te komen met een operating systeem voor smart telefoons. (hee wat leuk).

 

Android (is dus gewoon linux) wilt ook graag dat mensen zelf accessoires maken die met android kunnen communiceren (nog leuker). Daar bieden ze ondersteuning in. Gebaseerd op arduino technologie (open source electronic prototyping platform). Zeg maar elektronica voor hobbyisten. 

 

En arduino heeft weer een samenwerking met raspberry. Mijn minicomputertje die ik heb.

 

Toen was het cirkeltje rond. En begon ik te stuiteren van enthousiasme.

 

En toen moest ik naar bed en slapen.

 

Ging dus niet.

Enthousiaste mafkees!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja er komen vanzelf nieuwe

en daarna rust.

 

en gelukkig kun je beter van enthousiasme niet slapen

dan van gepieker, gemaal en doemdenken.

zet maar wat om in daden Ploffie

wat een boffie!

 

Ik ga weer naar mijn schrijfcursus.

net als bij kastanje

af en toe herinneringen omzetten in verhalen

gedichtjes

en altijd weer verwerken

en delen

en soms nog komplimenten ontvangen ook

niet verkeerd eigenlijk.

 

fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje,

 

Wat ik zelf doe als ik niet in slaap kan vallen: 

Niet in bed gaan liggen om vervolgens proberen in slaap te vallen, dat leidt alleen maar tot liggen woelen

Ik blijf zitten, niet rechtop, maar een beetje half liggend met een kussen achter mijn hoofd en rug.

Gewoon relaxen, niet proberen in slaap te vallen.

Probeer dat maar eens uit, kijk wat er dan gebeurt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt flauw...maar ik probeer het te accepteren: 'ok, kan nu niet slapen...komt vanzelf'

Dat helpt me vaak. Of ik ga ook op mijn rug liggen...handen om op mijn buik en focus op mijn ademhaling.

Ik word daar in ieder geval rustig van en dan val ik toch snel in slaap.

 

En als het me echt niet lukt....lang wakker blijf ga ik eruit.

Kop warme melk met anijs of honing....computer aan en mijn gedachtes spuien.

Dit heb ik gelukkig al lang niet meer hoeven doen...Onlangs nog een heel boekwerk weggegooid :)

 

En mijn uitdaging is om overdag ook de rust te bewaken..heb ik 't s nachts ook minder druk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje,

 

Het lukt je om overdag te slapen, simpelweg omdat je 's nachts niet goed kunt slapen.

Dat is een vicieuze cirkel, die je op de een of andere manier moet doorbreken.

 

Je noemt man en kids aan de ene kant alle bron van onrust.

En aan de andere kant gebeurt er veel in je hoofd wat onrust veroorzaakt.

Kun je omschrijven wat er allemaal in je hoofd gebeurt?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai beste mensen,

 

Slecht slapen, lees ik bij jullie.

Tja, hier ook niet al te best.

Concentreren op je buikademhaling wil idd. nog wel eens helpen.

 

Nog steeds druk,druk, met stressen en solliciteren

Van de week k.v.k.

Daarna VAR certificaat aanvragen

Dan als de wiedeweerga naar mijn werk, om tot 22.00 savonds te werken.

 

Volgende week;

3 afspraken; Bij 2 verschillende uitzendbureaus en 1 thuiszorgorganisatie voor zzp werk.

Ook nog naar gemeentehuis voor een VOG

Weekeinde ook werken, tot 22.00.

Weet van voor soms niet meer dat ik van achteren leef.

Maar werk krijgen zal ik!

 

Net als Jane, eet en snoep ik veel van de stress.

Alleen vandaag niet, want moet zo naar yoga.

Geen zin, maar ja, goed voor me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...