Spring naar bijdragen

Woensdag 29 oktober 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Mijn dag-nachtritme zit helemaal niet goed. Overdag ben ik moe en val in slaap, 's avonds lig ik wakker.

's nachts vervelende dromen. 

 

Ietjefietje,

 

Dat is een vicieuze cirkel die lastig te doorbreken is.

Ik weet niet wat je overdag wel of niet te doen heb.

Zelf zou ik proberen, om als je overdag moe bent, niet in slaap te vallen, zeker niet op bed gaan liggen.

 

Maar gaan bewegen: blokje wandelen, fietsen, stukje hardlopen.

Of in een ontspannen houding langzaam en diep ademhalen.

Zodat je wat meer energie krijgt overdag.

En wat actiever wordt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand las ik op internet over middagdutjes:

 

 

Geregeld verschijnen studies die moeten aantonen dat een middagdutje gezond is. Het zou je alert houden en productiever maken. Piloten die tijdens een vlucht 26 minuten slapen – terwijl het vliegtuig bemand wordt door de copiloot – zijn 54 procent alerter, geeft onderzoek bijvoorbeeld aan. Een andere studie heeft aangetoond dat een dutje van 45 minuten het leervermogen en het geheugen bevordert. Bovendien zou het de bloeddruk kunnen verminderen en het risico op een hartaanval verminderen.

Voorwaarde is wel dat je niet te lang slaapt: een halfuurtje is meer dan genoeg. Na een halfuur zit je normaal in je tweede slaapfase, en word je dan wakker dan zou dit je alertheid en concentratie bevorderen. Slaap je langer, dan kom je in de zogenaamde REM-fase of droomslaap terecht. Als je dan wakker wordt, voel je je slaapdronken, gedesoriënteerd, en niet uitgerust. 

Ben je echt moe of moet je slaap inhalen, dan is het beter om meteen twee uur te slapen. Dan heb je alle vijf de fasen van je slaap doorlopen, en word je uitgerust wakker. Maar je dreigt dan wel je nachtrust te verstoren. Mensen die ’s nachts slecht slapen, kunnen daarom beter geen middagdutje doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een update, dit weekend aan mijn vrouw een bekentenis gedaan over mijn alcoholgebruik, best heftig allemaal... Vandaag naar huisarts geweest en refusal gekregen, volgende week naar psycholoog. Onze neuzen staan dezelfde kant op en we gaan beiden proberen de drankduivel die mij in zijn greep heeft te verslaan!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Zo fanatiek als ik mezelf in het begin op het forum presenteerde zo vreselijk heb ik het de lastste tijd laten afweten voor mijn gevoel. Ja ik weet het, geen verplichtingen, maar een beetje fatsoen om te reageren op een prive bericht van Sebastiaan had wel netjes geweest. Sorry Sebastiaan ik ben een maatje van niets.

Ik ben de laatste tijd zo vreselijk met mezelf bezig geweest dat zelfs maar even een teken van leven me teveel was. Toch excuses daarvoor.

Positief nieuws: ik drink nog steeds geen alcohol en het gaat me gelukkig goed af.

Ik begin nu rustig, hopelijk heb ik morgen ook wat energie om te reageren. Wie weet tot morgen, groet en fijne avond,

bewerkt door Borderliner
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, aan het bijlezen.

 

Ik behandel het forum momenteel eigenlijk zoals een, tja, een forum, bedoeld is, denk ik. Maar deze draad is natuurlijk eerder een chat.

Vandaar dat ik op maandagavond koudweg over iets anders begon. Ik had fruit helemaal nog niet gelezen, want zat zondag te lezen.

 

Hm. Beetje stupide wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...