Spring naar bijdragen

Zondag 12 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Dit is niet persoonlijk bedoeld,

 

Ik durf het eingelijk niet te vragen maar......

Ik wil niet brutaal zijn maar

.............

 

Wat hebben deze voorbeelden gemeen met jou schrijven? Precies! Als iemand schrijft ik bedoel het niet persoonlijk volgt altijd een persoonlijke aanval net als dat er altijd een vraag volgt bij iemand die eigenlijk iets niet durft te vragen en er altijd iets brutaals komt als iemand in zin 1zegt niet brutaal te willen zijn. Jij bent heel persoonlijk! En heel dwingend in mijn ogen

 

 

Leef nu, geef drank op, erken dat je het alleen van die rommel niet kunt winnen, al jaren lang niet. Erken dat drank alleen maar ellende brengt. Beken dat je er afhankelijk vn bent,

 

Lees je toon eens! Dat is toch niet normaal meer. Leef nu Erken en Beken waar haal jij het recht vandaan om iemand zo te commanderen! Je lijkt de priester wel die reageert op een biecht en schuld erkenning, bekentenis en geloofsbelijdenis afdwingt in jou geloof. Mag iemand dat lekker zelf weten wat hij/zij zelf acht wat goed is ivm eigen doelen van alcohol de baas zijn?!!

 

En waarop reageer je? Op iemand die trots komt melden dat ze het zwaar is en op eigen wilskracht weerstand tegen trek heeft geboden.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kast met wijn, die hij daar heeft doemde weer op.

Zag mezelf zitten, met een heerlijk ontspannend glas wijn.

Benen op tafel, en eens lekker aan de glaasjes.

Moeheid, zou als sneeuw voor de zon verdwijnen, en de zorgjes ook.

Dat "verheerlijke"van de alcohol, omschreef ik juist zo uitgebreid, omdat ik zeker weet, dat iedereen, het verheerlijkt.\, als je begint met drinken.

Anders begin je er toch niet aan.Dan zie je toch een bepaald beeld voor je!

Ik beschreef het zo uitgebreid om aan te geven, dat ik zag waar mijn valkuil zat, en dat ik mezelf anders moest aanpakken.

Dat heb ik gedaan, en met succes.

 

 

Ben het ZO met je eens Rapilos! Ten eerste de veronderstelling van verheerlijken. Opdoemen maakt het helemaal duidelijk in mijn ogen. Iets wat opdoemt is niet iets wat je verheerlijkt! Een verleiding doemt op en die beschrijf je. Die beschrijving is feitelijk ook helemaal juist. Ik had vandaag ook veel trek en was moe van mijn werk en mijn hoofd vol van ervaringen, mijn hoofd duizeld al de hele avond. Als ik zou drinken, ja ALS (wat ik dus niet doe) dan zou ik me meer kunnen ontspannen dan nu, zou ik me minder moe voelen en zou ik minder piekeren. Ontspanning, wegnemen van gevoel van moeheid en wegnemen van piekeren zijn bewezen effecten van alcohol. Dat is geen verheerlijking dat zijn feiten. Die feiten hebben een zwarte keerzijde en die hoef ik hier op ADB niet uit te leggen, die kent iedereen. Die keerzijde maakt het een valkuil. Wie zou er in vredesnaam in een valkuil stappen als je de spiezen onderin die kuil zou zien zitten? Nee een valkuil is een valkuil omdat er een stukje aas zit. Zoals het brokje kaas op een muizenval. Een valkuil is pas een valkuil als het ogenschijnlijk een verheerlijking lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat Fruit,

Goed nieuws, heb het droog gehouden en plak er morgen weer een dag aan vast.

Sta ook weer lekker op het weekpact.

 

Ik ga er weer uit beste mensen,

Dank voor alle meningen, meedenken, en uiteindelijk ook voor het vele supoort.

 

Kabouterje,

Proberen een beetje vroeg naar bed dan maar.

Morgen is je mannetje misschien weer lekker thuis he.

 

Doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga opslomen, even TV kijken.

Nagenieten van mijn eigen positieve stappen van de afgelopen week.

Ik heb een week vakantie waarin ik een aantal inspirerende en ontspannende activiteiten heb vastgelegd.

Slapen zou toch geen probleem mogen zijn.

Misschien tot later, anders alvast slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jowan: "De strijd, die je gegarandeerd verliest als je het alleen op wilskracht probeert te doen." Hier snap ik niets van: in mijn ogen kán het alleen op wilskracht...

 

Eens wilskracht is alles wat ik heb. Daar moet ik het mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik kwam hier eigenlijk om zelf wat te tikken. Heb een mega leerzame dag gehad. De zorg over twee terminale patienten en hele lieve collega's. Een die nam de hoofdmoot van alle zorg van de afdeling op zich en de ander heeft me de hele dag continu begeleid. Morfine afmeten, geven familie voorlichten, het proces volgen van achteruitgang en hier continu flexibel op inspelen. De dag eindigde met een half uur iemands arm vasthouden en rustig tegen praten tot ze overleden was. Leek wel of ik onder hoogspanning stond toen ik klaar was van me werk. Zo veel geleerd, zo intens allemaal en ook zo moe. Moe, tevredenheid, honger .....het gevoel dat je wel een glas verdient hebt.....ontspannen met een welverdient.....nee ik verdien het vandaag om niet te drinken en al die ervaringen bewust mee te maken en te verwerken. Zo vroeg naar bed en morgen een verslag schrijven....ja zonder kater met een fris hoofd.

 

Nu ga ik zo denk ik even een wandeling maken buiten en dan naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik mag ik je wat vragen?

Dat doe je al.

 

geintje

ow

 

Erik, mijn ervaring is toch anders. Op wilskracht heb ik het niet gered. Wilskracht was voor mij niets waard. Voor mij he!!

Ik heb een ijzeren wilskracht. Ik ben geen watje. Maar het was niets waard tegen de verslaving. 

 

Gelukkig hoef ik het er niet mee te doen. Daarin verschillen wij dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, een mooie dag voor jou dus. Het idee na een goede dag dat ik "wel een drankje verdiend heb" komt soms bij mij ook nog boven drijven.

Het goede gevoel, dat ik dan heb, zou ik daar ook mee vervlakken. Ook in die situatie voegt drank niets toe voor mij.

Goed gedaan.

En verder heb ik respect voor het werk dat je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilskracht was voor mij ook niet voldoende. Pas toen ik doorhad en echt kon toegeven, dat ik verslaafd ben aan drank, kon ik hulp vragen.

Dat had ik nodig naast alleen mijn wilskracht. Met het forum, de internetcursus die ik volgde en nu mijn zelfhulpgroep, kan ik dagelijks de aandacht aan mijn verslaving besteden, die nu nodig is voor mij. En dan nog blijf ik kwetsbaar.

Sebastiaan had hier een vraag over; niet direct aan mij, maar dit is mijn antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven MijnGerrit. Toen ik toegaf dat ik het niet alleen kan, dat de verslaving sterker is dan ik ben, toen kon ik het pas. Door de hulp dus en de overgave aan die hulp. 

Overgave is een zwaar woord. Beladen. Zo zwaar als het klinkt wás het ook. Voor mij was dat nodig want ow ow ow wat weet ik alles toch altijd goed, en beter dan andere mensen. Dat toontje lager dat mocht wel es onderhand. 

 

Maar ik spreek alleen voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Gerrit en Monster, jullie schrijven heel expliciet voor mij geld......jullie lezen niet iemand de les, jullie eisen niet dat iemand iets MOET erkennen of bekennen. Jullie beweren niet ""De strijd, die je gegarandeerd verliest als je het alleen op wilskracht probeert te doen."

 

Omdat we verschillen kunnen we van elkaar leren en respecteren dat de kracht en de zwakte van de een juist compleet andersom is bij de ander. Ik zie het als dat er mensen zijn die het vragen om hulp en het accepteren van beperkte wilskracht als kracht zien en vanuit dat punt slagen in het niet drinken. De ander gelooft wel in eigen kracht/ self empowerment (google maar eens op self empowering en alcohol en je vind de alterego van AA achtige behandeltherapieen) Het citaat hierboven heeft op mij persoonlijk een verlammend effect. Ik doe het op eigen wilskracht en als ik daaraan twijfel omdat iemand het bijvoorbeeld noodzakelijk acht om dit zo dwingend te schrijven dan twijfel ik aan eigen kunnen en juist dan ligt drank op de loer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik wat een baan zeg!

 

Klinkt ongeloofwaardig he als ik schrijf dat ik heel blij ben met mijn baan. Toch is het zo. Vooral blij dat ik nu zie dat ik het kan, verpleegkundigen zien dat ik het kan en ik jarenlang aangehoord heb dat ik bijna niks goed kon op mijn werk behalve heel simpel mensen wassen en op toilet zetten. Daarnaast is het heel dankbaar werk. Die familie vandaag was heel verdrietig over de afloop maar vol lof over de zorg en de aandacht. En die mevrouw die hoefde niet helemaal alleen te sterven, ik geloof erin dat mensen toch het besef hebben dat er iemand is in die ruimte. Zo heftig moet niet elke dag zijn maar ik heb zelden zoveel geleerd op een dag als vandaag.

 

En nu ga ook ik opslomen zoals dat hier zo mooi heet :-)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftige avond hier & daar op de draad zeg.

 

Kom net van een verjaardag die eindigde met een glaasje prosecco voor IEDEREEN. Was al een paar keer aangesproken op mijn glaasje water. Ging in de fout door het lollig wodka te noemen en hoopte van het gezeik af te zijn. Nee dus.

 

Toen: 'nou, stel je niet aan, 1 glaasje prosecco om te toasten op....' Glaasje aangepakt, toast uitgebracht, glaasje neergezet, en vertrokken.

 

Voel me een beetje raar. Eerste keer dat ik me echt aangevallen voel. Afijn - toch gered. Weet nu niet of ik de pest erin moet hebben of onder ogen moet komen dat ik met eerder gedrag dit soort reacties in feite heb opgeroepen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Om dat te blijven onthouden heb ik wel hulp nodig. 

 

Helemaal mee eens. Daar helpt deze site me echt bij. Ook als ik helemaal niets schrijf en alleen maar lees waar anderen mee worstelen en denk: ik heb een heel ander verhaal - maar in wezen dus niet. In wezen kijk ik bij iedereen in de spiegel naar mezelf: een man die het niet alleen redt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...