Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Hoi, las bericht van 13.46 van Agnietha, helemaal mee eens. 

 

Dacht ook dat ik angst weg kon drinken. niet dus. Na ervaringen van laatste maanden is het over, veel minder angsten en durf nu veel meer.

 

Alleen vandaag teruggelezen,

 

Zie dat er nieuwelingen zijn en wens ze veel sterkte, maar vooral veel succes.

 

En ja, het is de week van de antroposofie, al walgde ik er af en toe van, maar al met al heeft het wel weer mijn ogen geopend

 

Eerst gisteren rollade opgepeuzeld na al dat vegetarisch eten, doet mijn lijf goed, veel minder stank op kamer dan afgelopen 4 weken

Sorry voor vegetariërs, maar was uien, prei en vooral vele knoflook en pompoenen beetje zat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 God zij dank dat het weer goed gaat met hem Kabouter das een hele zorg minder hé. En nu maar hopen dat ie gauw zo ver opknapt dat ie weer lekker naar huis mag, das toch het beste. Ziekenhuizen zijn helemaal niets, zeker niet voor kinderen, ook al heeft hij z'n aapje bij hem. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Niks angst. Is het nou echt zo dat mijn chronische angstklachten na nota bene twee weken al een stuk naar de achtergrond gegaan zijn? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ben benieuwd.

 

Sebastiaan; 

Alcohol versterkt angstgevoelens.

Geloofde ik zelf eerst nooit hoor, want ik dronk vaak juist moed in. Dacht ik.

Maar door te drinken haal je de oorzaak van je angstklachten niet weg en alcohol maakt labiel

waardoor je juist je angstklachten versterkt.

 

Door steeds iets te doen waar je angst voor hebt, zonder te drinken natuurlijk, krijg je een soort Moed

voor de volgende stap. Je krijgt het gevoel een angstmoment overwonnen te hebben zeg maar.

 

Dit bedoelde ik dus vanmorgen en gister ook.

Snap je het? En anders hoor ik het wel he. ;) 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thanks voor je berichtje, Agnieta, ik snap nu precies wat je bedoelt :). Dat "Moed"-gevoel/zelfs iets euforisch, dat was heerlijk. Hoppa, volgende keer weer op dezelfde manier proberen. Hopelijk weer zonder angst. Erg belangrijk voor mij, wat trainen van groepen is mijn werk....

 

Mede forummers: herkennen jullie dit? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk nu na een week (en 1 dag) niet drinken weer het gevoel van rust. Vorige keren merkte ik ook dat volgens mij na zo een week de alcohol echt mijn lijf uit is en de trek niet meer zo lichamelijk is.

 

Ik had ook al die tijd dat ik dronk en daarvoor zo intensief met die ene persoon betrokken was niet gesport. Vandaag een week niet sporten gevierd met eens flink trainen in de sportschool.....spierpijn morgen!

 

Lees net van ietjefietje; ik zeg heel eerlijk als iemand me nu een glas zou inschenken dan zou ik het niet kunnen weerstaan, zeker als het mijn echtgenoot zou zijn. Knap dat je het volhoud en ik hoop voor je dat je echtgenoot gaat inzien dat het even onder controle krijgen niet zo werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohw, zie nu pas dat er al een paar forummers gereageerd hadden :D

 

Ietje, jij herkent het dus ook? Van mijn 18e-29e was ik de Sebastiaan die ik wou en nog wil zijn. Niet zo angstig, minder piekeren, open staan voor alles etcetc. Gisteren had ik voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaren dat gevoel weer." Ik mag er zijn, sterker nog: ik doe het goed".

 

Kan dat gevoel zo enorm omslaan in nota bene slechts 2 weken? Ik hoop t heeeeeeeeeel erg hard. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier thuis van de week ook wel tegen aan gelopen doordat mijn moeder er is. Drink je niets meer? Nee mam. Maar 's avonds ééntje kan toch geen kwaad.

Lastig is dit he! Nu heb ik tegen ouders genoeg laten doorschemeren dat ze me echt moeten overhalen tot een pilsje maar dat deden ze met alle goede bedoelingen daarvoor wel en meer vrienden en kennissen doen het nog steeds. En niet altijd zin om met de billen bloot te vertellen over problemen met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag een offday dus ook op het draadje, actief op mijn eigen draadje geweest en nu opslomen.

Kinderen liggen er in en ik ben bekaf en verre van vrolijk dus weinig zinnigs te melden.

Super fijn Kaboutertje , al het goede nieuws.

Ietje, goed gedaan en goed idee, manlief mee laten lezen met je opdrachten en misschien kan hij ook voor zichzelf antwoord geven op de vragen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik ben trainer van beroep; ik moet dus vaak voor groepen staan en uren lang spreken/stimuleren etc. Ben van te voren, maar ook tijdens, altijd best angstig.

 

Hoi, ik was al met een antwoord bezig toen de eerste deelnemer van de training van vandaag binnenkwam en ik voelde me niet meer vrij om te reageren. Ik heb dus (waarschijnlijk) hetzelfde vak: trainer, enz. Elke nieuwe opdracht, elke nieuwe groep = solliciteren. Zelfde adrenaline, goed over willen komen, hopen dat er chemie is, dat je verhaal aanslaat enzo. Ik dronk niet om de angst vooraf te overwinnen (besef ik nu, hoewel ik wel vaak stond te stuiteren vooraf) maar vooral om na afloop tot rust te komen.

Ja - en dan begint de vieze cirkel wel: met drank op ben je in de ochtend niet okselfris (letterlijk ook) en voel je je nog meer opgelaten, en neem je die avond - hoewel je absoluut van plan was het niet te doen - weer een flinke emmer vol.

 

Monster schreef ooit: kijk uit voor HALT (Hungry, Angry, Lonely, Tired) Voor mij waren het de laatste twee. Soms zoek ik gewoon deze draad op en lees ik van alles en voel ik me minder lonely, hoewel ik veel minder communiceer dan de anderen, denk ik

 

Oh - en ja: ik voel me ook stukken jonger. En lichter. Maar ondanks dat ik daar dus heel erg vrolijk van word moet ik toch nog vaak de verleiding sterk weerstaan. ik durf nu het weekpact wel aan. Maar meer nog niet.

 

Groeten aan iedereen. Ook aan Kabouter. Veel aan gedacht deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Ietje, wat irritant lijkt me dat. Blijkbaar moet je eerst zelf standvastig worden voor je man je serieus neemt.

Als je van zijn bier minder last hebt is dat misschien de oplossing voor jullie?

 

Sebastiaan, wat fijn dat je je al wat rustiger en zekerder voelt.

Je zult heus nog wel eens tegen moeilijke zaken en onzekerheden oplopen, maar voor nu lekker genieten van je vruchten. Vertrouw op je eigen gevoel!

Ik voel me ook veel rustiger en ben ook zekerder geworden in de loop van de tijd. Presenteren was iets wat ik niet durfde, ik heb inmiddels ervaren dat ook dat me redelijk goed af kan gaan. Je blijft je ontwikkelen als je niet meer drinkt en daar hoort ook bij tegen angsten aanlopen en ze overwinnen zo af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allen voor jullie reacties. Dus niet zo gek dat ik mij zo voel nu (best wel goed).

 

@ Walrus: "Je blijft je ontwikkelen als je niet meer drinkt en daar hoort ook bij tegen angsten aanlopen en ze overwinnen zo af en toe.". Ik heb ook erg het gevoel dat ik mij afgelopen jaren nauwelijks ontwikkeld heb, dat ik er veel en veeeeeeeeeeeeeel meer uit had kunnen halen. Tsja... Vind ik erg jammer, en met name nú zie ik dat in... Stilgestaan dus. Niet doorgepakt in relaties, niet doorgepakt in werk, niet doorgepakt in alles wat ik wil...

 

@ Walrus: "

Elke nieuwe opdracht, elke nieuwe groep = solliciteren. Zelfde adrenaline, goed over willen komen, hopen dat er chemie is, dat je verhaal aanslaat enzo. Ik dronk niet om de angst vooraf te overwinnen (besef ik nu, hoewel ik wel vaak stond te stuiteren vooraf) maar vooral om na afloop tot rust te komen."

100% herkenbaar. Tot het zo ver kwam dat ik 's ochtend tegen de angst voor die training (meestal avondtrainingen) al begon met drinken tegen de angst. En dan precies berekenen hoeveel ik kon drinken zonder 's avonds nog naar alcohol te ruiken. Pffff. En ja, 's avonds ter "viering" van mijn "prestatie" nog veel te veel wijn :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...