Spring naar bijdragen

Maandag 6 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Ik ben weer eens terug. Begin nu aan dag 5 van niet drinken. Het maat houden liep niet zoals ik wilde en dus kom ik hier op ADB beloven dat ik mijn eerste glas niet drink! Besef me nu weer hoeveel helderder ik ben en meer energie heb. Nu niet drinken valt me zwaarder als na de zomervakantie maar kom er wel weer. Paar dagen sauna helpt mij wel om te ontspannen en van rotzooi in mijn lijf af te komen. Ik weet dat hier geeb bewijs voor is maar ik voel dat het werkt voor me. Nu niet de tijd om bij te lezen, moet zo werken. Ben naast niet drinken druk met studie en van alles en nog wat. Niet drinken is nu even nodig om alles te combineren. Ik viel weer in de valkuil van drinken om te ontspannen en te kunnen slapen en uiteindelijk is dat contraproductief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, Erik gaan we vanavond aan de beertjesthee?

 

Jopie wat een pijn....ik weet dat je het weer gaat oppakken daar twijfel ik niet aan...en jezelf goed verzorgen he?

 

Sebas welkom al 9 dagen....

 

Ik heb het koud, de wind is zo koud dat ik de kachel aandoe, lijkt wel waterkou, kleine aansteller die ik ben....

Ach voor de sfeer een kaarsje erbij, pot thee en een huispak, nee niet van RD....

Ik lees momenteel 3 boeken tegelijk, hoofdstukje hier, pagina daar, beetje raar maar ik vind dat ontspannend :blush:

ja Dribbel komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk gaat het me lukken...;-))) Maar hoe is de vraag, ik wil niet 6 dagen lang gespannen en ongezellig rondlopen. Stiekem ben ik jaloers op mensen die echt zo nu en dan kunnen genieten van een drankje, maar dat is in dit gezelschap echt niet het geval dus wat dat betreft hoef ik niet jaloers te zijn. Ben het wel maar het stoort me ook weer, erg hè? Zegt alleen wat over mezelf natuurlijk.

Het zou voor mij zoveel makkelijker zijn als ze niet zoveel zouden drinken en ik vind het echt niet gezellig meer dan. De connectie waar Skip het over had, dacht ik zo, die is dan volledig verdwenen want dat doet alcohol met je. In de ban zijn van en niet echt meer die connectie aangaan met de ander, alleen op naar het volgende drankje en dan denken dat je zinvolle gesprekken kan voeren. Hahaha.. Dacht ik ook vaak dat ik dan de meest zinvolle gesprekken had, zeker met mezelf ....zeker niet voor en met die ander!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik kom ff mn maatje een hele fijne verjaardag wensen.

Ik hoop niet dat ze ligt uit de drogen in de sauna :D

 

VAN HARTE GEFELICITEERD LIEVE JANE

   :heart:  :sun:  :lips:  :):musicnote:   ;)  :present:  :D  ;)

hoop dat je een leuke dag hebt

 

 

ps Jopie afstoffen en weer doorgaan en Blondie van harte met je drie jaar :rose:

 

Voor iedereen alle goeds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg niks gedaan vandaag..

Ik moet deze week allemaal dingen doen die ik niet leuk vind

en dan ga ik uitstellen wat er uit te stellen valt..

 

Wordt er onrustig en depri van..bleeeh.

Was deze week maar alvast voorbij.

Dat is ook mijn "probleem".

Een lieve vriendin adviseerde me om precies op dát tijdstip iets zinnigs aan te pakken, voor maar 10 minuten. Dat is te overzien. Toch?

Ik ben al de hele morgen "zinnig" aan de gang, lekker! Straks geen slecht gevoel meer over die verlummelde dag.

Ik ga nu even een dutje doen, Dan is die wasmachine weer klaar, is het brood bruin en kan ik wat eten en douchen om vanavond weer naar de AA meeting te gaan.

Gaat super, zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, kan me zo goed voorstellen dat je tegen donderdag opziet. Ik ben ooit een x niet geweest en daar heb ik voor altijd spijt van, niet van een voor mij persoonlijk liefdevol persoon maar een van de nabestaanden was dat wel. En dat kan ik nooit meer goed maken.

Ik ben helemaal geen jankerd maar als ik al in de buurt van een crematorium kom verzet alles zich in mijn lijf en kan ik alleen nog maar huilen en dat vind ik vaak ongepast. Een traantje laten o.k. maar echt huilen, nee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, beste mensen,

 

Jane en Adam;

Van harte gefeliciteerd, en nog vele gezonde en gelukkige jaren!!

 

Hier wat minder goed nieuws;

Zaterdag en Zondag, gedronken

Zaterdagpact, dus niet gehaald en weekpact ook niet, van vorige week

Eerlijk gezegd schaam ik me daarvoor, want hou me normaal altijd aan mijn beloften.

 

Sta nu opnieuw op het weekpact, en ga me er echt aan houden.

Baal ervan, echt waar

Dat ge jo-jo.

En bijna altijd, in het weekeinde, dat ik duikel.

Moet toch echt wat op verzonnen worden :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Net (vanaf ca. tweeeneenhalfuur geleden tot vijf minuten geleden) zo ongeveer geprobeerd bij te lezen vanaf donderdag 2 oktober, want ik was een paar dagen "lekker weg in andermans land", en heb in die tweeeneenhalf uur zóveel gelezen waar ik op had willen en/of kunnen reageren, dat ik nu absoluut niet verder kom dan gefeliciteerd Lady Jane en Adam met jullie verjaardag.

 

:heart: voor allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja fruitje,

Dat ge jo-jo is ook veel vermoeiender dan gestopt zijn.

Ik wil ook gewoon stoppen, maar houdt de trek in stand, door steeds weer voor gaas te gaan.

 

Goed idee van jou, lekker naar de sauna, lekker lang onderweg, alleen het patroon al doorbreken helpt volgens mij al.

Sauna is bovendien ook nog eens harstikke ontspannend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh? 5 jaar en dan bovenstaande maken, wat een bijzonder manneke Ietje.

Las vandaag nog een artikel over de onderwijswet in NL, hoeveel mensen onder hun niveau onderwijs krijgen puur en alleen omdat ze 1 vak niet onder de knie krijgen! Eigenlijk te belachelijk voor woorden. Als je je verdiept in het onderwijssysteem in NL valt je mond werkelijk waar open van verbazing! Je wilt niet weten hoe vreemd het in elkaar zit en maar wijzen naar elkaar. Het gaat echt alleen maar om geld en regeltjes, en nu heb ik niet over al die fijne mensen op de werkvloer uiteraard!

Ben je bang dat het daarom draait, wat hij nog niet kan of is dat je ervaring met deze school?

Succes vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...