Spring naar bijdragen

Zondag 5 oktober 2014

plof

Aanbevolen berichten

Hoofdpijn, misselijk, gebrek aan eetlust, snotterig; mijn lijf protesteert.

Zo stond ik vanochtend al op.

Vandaag het enige verplichte verplichte verjaardagsbezoek gehad.

Opa en oma zijn op visite geweest. Bleven ook nog behoorlijk lang.

Het contact is inmiddels wel weer hersteld, maar ik vind het nog steeds heel lastig.

Maar dochterlief was blij dat ze er waren.

Zij is nu nog even naar een ander feestje.

Kan nog even bijkomen.

Toch maar wat eten. Rijst met roerbakgroente, zelf lekker op smaak gebracht.

Vanavond dan maar op tijd naar bed. Morgen een lange werkdag voor de boeg.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He jopie, niet drinken hoor. 

Hahaha nee hoor Ploffie onze Joop drinkt niet. Daar is ze veel te sterk voor. :)

Goeie avond mensen.

Vandaag een prima dag gehad, weinig op de bus dus weinig ritjes en dus ook weinig gewonde of dooie diertjes.

Verder wel druk gehad met rondlopen bij de open dag.

Vanmiddag met de club van onze ouwetjes van het eerste uur gezellig zitten babbelen over onder andere hoe fijn we het hadden in het verre verleden.

Een grote familie.

Maar er wordt aan gewerkt om die sfeer weer een beetje terug te brengen.

Verder is de dag geslaagd. Zo nu eerst doesjen want dat heb ik vanochtend niet gedaan, dan de inwendige Bol verzorgen en dan op de bank.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei jopie, 

Wij kennen elkaar niet, maar ik herken heel veel in jouw verhaal.

Je zegt dat je geen gedonder met je moeder wil, dat je haar geen pijn wilt doen. Maar jezelf voor "stom varken" uitmaken is wel okay? Mag je jezelf wel kwetsen? Ben jij minder waard dan zij?

Je wilt geen nee tegen haar zeggen, want dan zou je haar afwijzen, doen wat zij van jou verwacht. Maar aantrekken en afstoten is juist wat zij doet, dat is haar ding. Jouw "nee" zou geen "afwijzen" zijn, maar je eigen grenzen stellen, daar waar zij over jouw grenzen heengaat. Het zou een daad van eigenliefde zijn, opkomen voor jezelf, omdat je het waard bent.

Is er geen manier dat jij aan jezelf die liefde kan geven - daar waar je moeder het niet kon en nooit zal kunnen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie: ik weet even niet wat ik zeggen moet. het raakt me wat je schrijft, ook omdat het zo herkenbaar is.

Maar het gaat niet over mij, maar over jou. Kan alleen zeggen: ga niet drinken, dan krijgt je moeder wat ze zoekt: een kleine en kwetsbare vrouw. En dat ben je niet. Geef haar niet die macht.

Als ik nu naast je zat, zou ik een arm om je heen slaan. Gewoon even zitten, je laten voelen dat je niet alleen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, toevallig kwam ik Blondie een bloemetje brengen voor haar 3 jaar op het andere draadje.

En nu lees ik jou. En ik heb vandaag gelezen over de kindconclusies en oude pijn en zo.

Je voelt de oude pijn, herkent die, en hij mag er zijn.

En dan realiseer je je dat je nu volwassen bent. Je vroegere conclusie als kind had een functie, om te overleven. Dat was goed.

Nu ben je groot, klopt die conclusie niet meer en kun je jezelf geven wat een ander je niet geeft.

Omhels jezelf Jopie, jij mag er zijn en je bent een mooi mens :heart:

edit: nu weet je dat die conclusie niet klopt.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

Ik snap dat je naar de drank grijpt, maar het lost niets op en het voegt niets toe.

Dat weet jij natuurlijk ook wel, maar ik zeg het toch.

Stop er maar mee. Beter. Niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit: klopt helemaal. Je geheugen is prima. Emotionele zaken, verplichte bezoekjes, onmacht; daar krijg ik altijd een fysieke reactie op. Vooraf en/of achteraf. Is een signaal. Soms kan ik er iets aan doen of iets anders gaan doen en soms moet ik dit accepteren omdat er weinig aan te veranderen valt. Althans niet door mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...