Spring naar bijdragen

dinsdag 23 september


Gast

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen,

Ik moet zo de deur uit, dus heb weinig tijd nu wat te tikken. Maar wil me graag aansluiten bij het dagpact.

Dagpact:

Zeilbootbewoner

Blondie

Agnieta

Jowan

Albert

Joris

Walrus

Wimmelt

Joy

Wens iedereen een fijne dag toe! En voor wie het nodig heeft, positieve energie, kracht, wijsheid en liefde voor jezelf! Samen komen we ook deze dinsdag goed (en droog) door!

Liefs,

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is misschien dat je erg afhankelijk bent van de mening van die ander Iet, tja en dan doe je het niet makkelijk goed.

En als je geen baan hebt en thuis ook niets doet, ben je lui. En we (ik) ben opgevoed met, lui zijn is uit den boze, dat mag niet.

Ikzelf ben nu aan het proberen om daar los van te komen. Niet zoveel waarde meer te hechten aan de mening van een ander. Maar dat lukt mij ook niet altijd hoor.

En verder is het toch ook zo dat een opgeruimd huis, ook rust geeft. Misschien toch proberen om vandaag iets te gaan doen zodat je toch een fijn gevoel krijgt.

En heel belangrijk, stel niet te hoge eisen aan jezelf want dan ben je nooit tevreden, dan kun je het voor jou gevoel nooit goed doen. Ik probeer me nu in ieder geval te richten op wat ik allemaal doe en niet wat er allemaal nog gedaan moet worden want dat put uit.

Ben bezig om aarde en zand te kruien. Dat is ongeveer 7 kub. Nou dat komt vandaag niet meer af hoor maar ben er wel aan bezig en als ik straks ga zitten, heb ik toch een gevoel van voldoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi..ietje

Straks is het klaar..zit je er niet tegen aan te hikken

Zowiezo een beter gevoel dan

Wijfie...onrust vraagt altijd dat er wat aan de hand is

Wegdrinken leer je jezelf niet sneller kennen

Dat wist je al

Zo hier late dienst..sterkte en succes

Geniet van de dag..zon schijnt ook voor ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:
Zeilbootbewoner
Blondie
Agnieta
jowan
Albert
Joris

Walrus

Wimmelt

Wijfie

Joy
Tomi

Dag 9, vandaag nog amper moeilijk moment gehad, 40 kilometer gefietst op mijn transportfietske, koffie gedronken in een strandtent,
mooi, herfst in de duinen,

kids op school en ik nu uitgeput even niksen. Alleen toen ik een paar supermarkten passeerde begon de duivel zich even te roeren.
De 4 euro die ik 's ochtends in mijn zak had gestoken was al op aan de dubbele espresso.

Matig geslapen. De opmerking van de GGZ arts zit in mijn hoofd. "Ik heb met de huisarts gesproken, zij was er wel voor, ik niet, ik blijf achter de internetbehandeling staan"
"Waar voor?"

"Klinische opname met detox"
 

Ik vergeet het maar en zet mijn ingeslagen weg voort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Agnieta, dat vind ik fijn voor je.

Ietje, zelf lekker gaan werken en een hulp inhuren voor de huishouding.

Hulp van je man vragen-eisen.

Een psycholoog nemen in plaats van een psychiater.

Een andere man nemen. Een geëmancipeerde met geld.

De boel de boel laten en maar zien.

Accepteren en gewoon maar doen, als je het verzet opgeeft en bezig gaat valt het vaak wel mee.

Weer eens een recept op je blog zetten.

Leren omdenken.

Het zijn maar een paar mogelijkheden.

Goed dat je de stofzuiger hebt gepakt.

Fijne dag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag,

 

Voel me moe,

Vanochtend ergens schoongemaakt.

Vanmiddag,2 uur zitten leren,

Daarna toch een half uurtje mijn bed ingedoken.

Zal wel spanning zijn.

Moet het toch maar weer zien te halen, dat medicatie-certificaat,

En dan die eeuwige spanning, of ik in nov. al dan niet een vast contract krijg.

Wist ik maar wat, die eeuwige onzekerheid altijd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola zeer gewaardeerde frummers, it's been a while.

Hoe ist hier?

Ik zie bekenden, nieuwe gezichten zoals het altijd gaat. Mooi.

8,5 jaar geleden las ik een stukje in de krant over deze site. Ik heb het destijds uitgeknipt en in de auto gelegd. Geen idee waarom ik dat in de auto had maar het lag in mn handschoenenvakje.

Ik dacht dat ik er nog wel es wat aan kon hebben. Maar ik zat gedurende de zomer op de tuin= geen stroom= geen internet dus ja, stoppen kon toen nog niet...dat lijkt me logisch, haha.

Ik ben gestopt op 5 september 2006 en tot op de dag van vandaag drink ik niet.

Ik doe dat per dag. Vandaag drink ik niet. Dat kan ik overzien en morgen is pas morgen.

 

Ik ben mee gaan lezen en schrijven op deze site en heb daar ongelooflijk veel steun aan gehad! Ik waag het ernstig te betwijfelen of ik het had gered zonder. Er waren mensen hier die naar de AA gingen en na een aantal maanden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ook gegaan. Ik heb het geluk gehad na enige tijd een geweldige sponsor te vinden die me ontzettend geholpen heeft met de weg die ik heb afgelegd sindsdien. Ik had moeite met het leven, met alle emoties en dingen die er op me af kwamen toen ik niet meer dronk. Ik heb alles aangepakt om dingen anders te doen. Ik ben destijds ook gestart met therapie en door al die dingen ben ik nog steeds vrij van mijn obsessie. Ik hoef niet meer, de drank roept me niet meer. En dat ervaar ik als een geweldige bevrijding.

 

Is het leven dan nu altijd maar een dansje? Nee, dat is het niet. Soms vind ik het moeilijk, gaan de zaken niet zoals IK dat wil, ben ik somber en heb ik moeite te aanvaarden. Maar dat geeft niet, ik heb vertrouwen.

Ik prijs mezelf gelukkig met mn lieve partner, we hebben het goed en zijn zeer gelukkig met elkaar, meestal dan he:-)

Ik geniet van onze beasty boys en de tuin.

 

Soms vragen mensen waarom ik nog steeds naar de AA ga. ' want dan ben je toch altijd met de drank bezig'?

Voor mij werkt dat niet zo. Ik ben vrij van mijn obsessie maar ik ben nog steeds verslaafd. Het is voor mij erg belangrijk mijn geestelijk welbevinden op peil te houden. Dat doe ik door naar de groepen te gaan, in contact te zijn met andere verslaafden. Door allerlei drukte meende ik het afgelopen jaar dat ik niet meer heen hoefde te gaan. Ik had weinig tot geen contact met mijn sponsor en dat wreekt zich dan toch bij mij.

Ik heb gemerkt dat ik me dan veel sneller weer druk ga maken over van alles en nog wat, bijna altijd zaken waar ik niets aan kan veranderen. Ik word dan ongeduldig, geïrriteerd en kan weinig tot niets meer hebben. Dus ja, dat is een geestelijke toestand die ik niet wil maar die ik me ook niet kan permitteren. Want ik ga niet morgen drinken, ook niet overmorgen maar als ik zo gefrustreerd raak en opgefokt zou ik wel weer richting die afgrond  kunnen glijden.

En dat wil ik niet.

 

Ik heb er bij de AA, hier en in mijn omgeving al velen zien gaan en komen. De meeste mensen  willen zo graag stoppen maar soms lukt dat gewoon nog niet. Ook meerdere mensen inmiddels zien bezwijken aan de drank. Vreselijk, echt hartverscheurend maar voor mij een reminder van jewelste.

 

Ik ben blij dat ik niet meer hoef en dat wens ik voor elke verslaafde!

 

Leeterrrr:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net te laat om BB nog even gedag te zeggen... Dagdagdag!

Hier weer lange maar productieve dag.

Grenzen wat aangescherpt wat betreft werk en allerlei scholingen/workshops.

Morgen helaas nog wel een lange dag, maar daarna 4 volle dagen vrij...

Zo nog even weg met de hond, effe de onrust in mijn koppie eruit laten waaien.

Opslomen en bijtijds mijn bedje in.

Slaap ik niet, rust ik toch uit.

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wowwww. BamBam even hier, leuk!! 


' been there, done that... etc..'  gevleugelde woorden van haar indertijd.


Heerlijk nuchter mens. 


Fijn dat je nog steeds goed gaat vrouw. 


 


Logde eigenlijk in om jullie de groeten te doen van Suikertje. 


Kreeg vandaag een bericht van hem.


Was (uiteraard) niet makkelijk in eerste instantie, maar heeft zijn weg nu een beetje gevonden daar. 


Zelfs zonder veel problemen gestopt met roken.... 


Hij hoopt dat het rustig en gezellig is hier.. ik denk dat ik hem kan geruststellen toch?  :)


...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...