Spring naar bijdragen

dinsdag 23 september


Gast

Aanbevolen berichten

je houdt iedereen goed bij, Gerrit. Erg aardig van je.

 

Ik heb gisteravond nog lang zitten praten (skype) met een doodzieke vriend. Maakte indruk op me. Heb de afgelopen jaren 4 familieleden aan kanker verloren (en helpen sterven en begraven), hetgeen mijn dorst in hoge mate deed toenemen. Had erg met mezelf te doen. (Als dat echt waar was, denk ik nu, waarom greep ik dan naar de fles?)

 

Ben erg onder de indruk van de berichten van vandaag. Ook dat Bambam het dus al jaaaaren volhoudt. Durf ik niet eens aan te denken. Geen idee hoe het leven er dan uitziet. 

 

Maar ik heb dan wel weer dag 18 zowat achter de rug. High & dry. En hard gewerkt. Nu heb ik een bad verdiend, en een dom boekje. 

 

Dag hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een soort gevangenis dus.

Hoi Ploffie,

bedoel je de plek waar Suikertje zit?

In mijn ervaring is dat inderdaad een soort van gevangenis, maar dat is minder erg dan het lijkt. - Allez ja, voor mij was het minder erg dan het mij op voorhand leek - Het geeft een vorm van rust, en een zekere mate van veiligheid, om niet te kunnen/mogen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik nog mee in de knoop zit: hoe combineer je een dag-per-dag levensstijl met een lange-termijn visie? Die laatste lijkt me toch ook onontbeerlijk voor een mens. Kan je tegelijkertijd dag-per-dag adb zijn, en er op lange termijn naar streven om je job te behouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, goeie vraag. Heel veel mensen doen het dag voor dag, maar staan diezelfde mensen op jaarpact? Sommige wel dat is waar.

Maar je vraagt niet alleen naar visie omtrent drinken. En daar zit ik ook mee: ik wil best heel mindfull nu doen wat nu kan, maar ik wil ook plannen verwezenlijken. Ik krijg steeds meer plannen, ideeën waar ik niet aan werk als ik in het hier en nu blijf. Ik weet niet goed hoe ik hier mee om zal gaan.

Voor nu weet ik dat zorgen maken voor de toekomst niet bevorderlijk is en dat ik vandaag alleen dát voor de toekomst doe wat ik vandaag kan doen. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rationeel begrijp ik je, A3, en ik vind jouw instelling ook de meest redelijke. Misschien zelfs de enige redelijke. Maar gevoelsmatig zou de gedachte "ik drink nooit meer" me zodanig verlammen dat ik me terstond van de wereld zou zuipen. Vrouwelijke irrationaliteit?

 

Mai, dat gestaag doorgaan "voel" ik niet echt, lijkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb makkelijk praten

Althans zo zou je het kunnen zien

 

Ik zit nergens aan vast

 

Maar als ik een soort vorm

van regelmaat inpas

 

Voor mezelf

 

precies op mijn manier en

opensta voor wat daarnaast op mijn pad komt

 

Dan gaat alles vanzelf...

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was weer naar Tai Chi vandaag en heb besloten er mee door te gaan na mijn twijfel vorige week, omdat ik me een beetje ongeduldig voelde door de traagheid van de bewegingen. Het is namelijk zo ontspannend, dat ik daarna naar bed wilde om te gaan slapen.

Niet gedaan, want vond het te vroeg: half zes in de middag. Haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Vandaag een drukke dag achter de rug...net laptop dichtgeslagen en nu tijd voor mezelf! Tijd om ook nog het dagpact aan te vullen. Blij dat ik (tot nu toe) dag 4 goed ben doorgekomen en op naar dag 5.

Fijn dat ik van sommigen ook goede adviezen krijg. Goed om de betrokkenheid met elkaar te ervaren.

Dagpact:

Zeilbootbewoner

Blondie

Agnieta

jowan

Albert

Joris

Walrus

Wimmelt

Wijfie

Joy

Tomi

Bianca39

Vandaag met de kids naar school gelopen voor de verandering...een wandeling van 20 min enkele reis. Heerlijk in de koele ochtend lucht en volop geklets van jut en jul. Daarna aan het werk gegaan, goede productieve dag gehad en uit het werk direct gaan sporten....manlief had lekker gekookt dus kon na het sporten direct aanschuiven.

Vanavond nog even gewerkt en nú even zitten. Prime time....

Sleep Well voor straks. Morgen weer een nieuwe dag.

Bianca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opmerkingen over dag voor dag (adb) en lange termijn perspectief houden me bezig, merk ik. Ik heb idd toch wel behoefte aan een beeld van mezelf op langere termijn, anders wordt dit misschien niet veel meer dan een (hopelijk lange) 'break'. Nachtje over slapen. Dank maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...