Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 juli


Aanbevolen berichten

Nu al te warm Agnieta?  :face-icon-small-shocked:

 

 

Heb een hoop te doen vandaag. 

dus eigenlijk maar snel beginnen nu het nog niet op de top zit qua temperatuur. 

 

Zit nog even te grinniken om de laatste zinnen van Jen en denk ook aan de verkopers van de Riepe (de daklozenkrant hier) die jaar in jaar uit bij de twee supers waar ik altijd boodschappen doe stonden. 

Hij een goedlachse man met een gehavend gebit. In gebrekkig engels vertelde hij wel eens over zijn vrouw die ziek was en over zijn eigen rugaandoening. 

Bij de andere super een vriendelijke vrouw, wat voor weer het ook was, ze stond er. 

Ik gaf ze altijd wat en hoefde meestal die krant helemaal niet. 

Soms had ik er geen zin in en hoopte ik dat ze er niet zouden staan .... 

Nu heb ik beiden al maanden niet gezien en ik vraag me af wat er is gebeurd. 

Zouden ze het land uit zijn gezet? 

Hebben ze een ander plekje gevonden? Lijkt me stug: de supers liggen 20 uit elkaar en volgens mij kenden ze elkaar niet eens. 

Ergens knaagt het schuldgevoel omdat ik ze maar lastig vond op gezette tijden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jen, voor sommigen onbegrijpelijk dat jij dan nog rookt. 

Maar ook ik heb tot twee jaar terug gerookt terwijl mijn vader op zijn 50e aan longkanker is overleden. 

We zien het gebeuren en blijkbaar kunnen we toch nog steeds die peuken niet missen he?

Pas toen ik echt het gevoel kreeg van 'nu of nooit'  kon ik de knop omzetten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh... was da nou weer? 

Had heel wat anders geschreven hierboven... 

 

affijn, tijd om aan de slag te gaan blijkbaar. 

 

Ben het met Agnieta eens dat de dag van Jen eigenlijk wel mooi is tot nu toe ( op die zwerfster na dan). 

 

En begrijp ook dat je gelijk een peukje ging draaien Agnieta.... die klop klopt. 

 

Luitjes, ik ga aan de slag. 

Toch met een ietwat ontheemd gevoel op de één of andere manier. 

 

Maak er wat van mensen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Agnieta, niks niet verkeerde draad. 

dit is de huiskamer en hier mag over alles gepraat worden, dus ook over roken. 

Tsja, niets brengen... het bracht me even rust denk ik. 

Hoewel de onrust die ik weg wilde roken veroorzaakt werd door ...... juist: het niet roken al wel een kwartier lang :blush:

dat weet ik donders goed. 

En toch... als ik nu onrustig ben heb ik nog steeds wel eens de neiging om een peuk op te willen steken.... dom. 

Stoppen ... dat doe je op een gegeven moment gewoon. 

Stoppen. 

Maar nu nog even niet hè ?  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah..dar ben ik weer

Roken doet zeker wat met je kop...dopmine..seratonine..geluksstofjes te weeg

Elke trek wat je inhaleerd is een shot dopamine door je lijf

Gevoel hierbij is minder als drugs....das ook weer het verradelijke...want trekken ons een ongeluk aan die peuk om dat geluksmomentje maar te voelen

Dat roesje is ff rust..ff time out..ff stress gehad

Mooie van bv stress

Voordat je rot gesprek ingaat roken...anders kunnen we dat moment niet handelen..goed voelen

Na rot gesprek..liefst meteen een peuk om te ontladen...goed voelen

Die peuk doet meer met je gevoelsleven dan dat je denkt

Voor mij is roken, alcohol,drugs enz....tis verslaving...het doet heel veel met je....onderdrukken

De een is iets sneller schadelijk als de ander

Ik weet wel dat beslissen met echt stoppen net zo erg is als drank...

Das verslaving en stoppen...maar toch..tis het waard

Zo en nu ff naar de markt..straks weer late dienst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jajajaja, ik wás aan de slag, eerste ding af... even uitblazen dus. 

en gelijk de kans om even wat extra koffie te brengen... 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpg.... moet je het toch wel een mee kunnen uitzingen Agnieta ;)
 
En ben het met Agnieta eens: ga genieten mét de kinders Ietje. 
er is zoveel te bedenken en te doen en het hoeven echt niet dingen te zijn die geld kosten. 
 
 

 de-tekening-van-het-kind-van-een-gelukki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Goh...ik drukte op 'vind ik leuk' bij Ietje en las toen pas wat het bij anderen opriep....

Tja...wat zal ik er van zeggen...?

 

Ik  zie de humor in van de afbeelding...deels ook herkenning...neem me altijd voor om vanalles te doen in de vakantie, huis opruimen en zo...maar dat lukt juist niet omdat de dametjes er dan zijn.En aangezien die ook mijn genen hebben, ziet ons huis er dan na een dag uit alsof er een bom ontploft is.

Alleen ben ik inmiddels zo ver dat ik dat beter kan accepteren...de kinderen genieten van het thuis zijn, spelen, knutselen enzo...en we hebben samen afspraken gemaakt over het opruimen en zo...stuks relaxter...en nog steeds puinhoop..niet alleen in de vakantie  :D

Maar ze vertellen me ook dat ze het zo fijn vinden dat hier 'alles' kan...verf, klei, logeren, koken...geef ik ze ook graag mee.

Het is leuk om de kinderen zes weken thuis te hebben, maar je moet ook je eigen ruimte bewaken...de balans. Leuke dingen met je kinderen doen. En leuk kan ook  zijn dat ze thuis in de tuin met water klooien, hoeft inderdaad niet ingewikkeld. En soms ook zelf iets plannen. Dagje museum, met een vriendin op stap...daar kan ik dan weer een tijdje op teren.

En wat ik hier sinds een tijdje doe is 's avonds een rondje door de huiskamer...ieder ruimt zijn eigen troep ook (inlc. mama). Dat riep weerstand op, maar scheelt wel een boel ergernissen.

 

Ik begrijp ook het weemoedige gevoel hoor..voor jou heeft de afbeelding een heel andere lading door je ervaring van vroeger...

 

Vandeweek schreef iemand ergens als tip voor Ietje: pas opruimen aan het eind van de vakantie...dat vond ik wel een goeie.

 

En verder..lekker genieten van vakantie en je kids...voor je het weet zijn ze weg..ja cliché, maar waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3 mooi gedaan, fijne vakantie geniet er van.

Suikertje, succes met je vrijwilligerswerk, goed van je.

Ik doe het vandaag lekker rustig aan.

En ja, erg van het vliegtuig, al beleef ik het net zoals Yvonne vanochtend beschrijft.

Er is veel leed. Ik kan alleen mijn eigen stukje liefde bewaken en zelf verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen aandeel aan de wereld en hoe ik naar anderen toe reageer. Daar vlieg ik nogal eens bij uit de bocht en heb ik nog een hoop werk te doen. Mag ik een leven lang mee oefenen.

Fijne dag mensen. En sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grap kwam volgens mij niet van jou Agnieta. Je hebt hem wel geliked.

Het gaat er mij niet om van wie hij kwam. Het voelde niet fijn en dat wilde ik uiten.

Voor mezelf. Voor mij ging het over een grens. Een grap hoe een bevolkingsgroep moet sterven.

Zo is het vast niet bedoeld. Maar er wordt wel een grap over gemaakt. Op dit forum.

Dat vond ik even schokkend en wilde ik uiten.

Ben er al overheen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk mag een grapje!

Lekker blijven doen hoor!

 

Soms roepen grapjes bij anderen gevoelens op waar je totaal niet bij stilstaat...kan ook niet.

Kon me daar vroeger heel erg druk om maken, dacht ik dat het aan mij lag als een ander het grapje 'zwaar' oppakte.

 

Da's misschien een nadeel van schrijven...je kunt niet direct op elkaar reageren....dus worden dingen misschien zwaarder dan nodig.

iedereen kan en mag zijn gevoel delen....

 

Ietje, ik vond 'm grappig! 

 

En ergens vind ik het ook mooi dat een grapje ook serieuze dingen los maakt....maar dat moet je dan niet persoonlijk oppakken lijkt me ...toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ietje...ik ben zelf ook veel thuis, zorgend voor mijn gezin (overigens was ik tot vorig jaar ook leerkracht  :) )

En ik weet zelf dat vakanties niet altijd grappig zijn.....je zorgt het hele jaar...is een keuze hoor, maar dan lijkt het in de vakantie nog eens extra. Structuur weg, kinderen die wilde plannen hebben, alles overhoop halen....zelf wil je vanalles...altijd oppassen...ik heb er nu meer balans in.

Vervelend van je man, mijn hubbie is erg druk met zijn baan...maar met veel plezier, dat maakt het wel makkelijker.

 

Ik hoop dat in die situatie voor jullie wel verandering komt...en dat je vermoeidheid minder wordt...want dat maakt alles zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...