Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 juni 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Het heeft altijd een hele hoop concequenties om een dier te nemen. Voordelen van een hond uit het asiel is dat je hem inderdaad (als het goed is) niet meer zindelijk hoeft te maken, maar we krijgen bij ons vaak honden die gewoon niet zindelijk te krijgen zijn.

Wat je ook heel vaak ziet is dat mensen hun hond weg doen omdat hij of zij bijt, vaak uit angst, niet luisteren omdat dat niet geleerd is. Dit is er heel moeilijk uit te krijgen.

Je weet dus nooit wat je in huis neemt.

Bij ons mag het dier binnen 14 dagen terug brengen, maar ik vind dat zelf verschrikkelijk, want zo'n dier gaat van hot naar her en wordt hoe langer hoe onzekerder.

Wat je dan het beste zou kunnen doen is een hondje pakken die er al lang zit. De verzorgers weten dan hoe het hondje is naar mensen toe, en dan nog kunnen ze veranderen.

Maar we krijgen ook hele leuke hondjes die erg goed met iedereen omgaan.

Ik vind het altijd pretig als mensen komen voor een dier, dat ze dan gewoon een paar keer terug komen en zeker met een hond, een paar keer gaan wandelen. Want hoe gaat hij met andere honden om????? Neem hem even mee naar huis om te kijken hoe hij het daar doet.

Een hond is pas na zo'n 3-4 dagen zichzelf.

Een klein hondje is makkelijker omdat je die bijna overal mee naar toe kan nemen, een grote hond wat minder.

Een klein hondje daar kan J. over struikelen als zo'n kleintje niet gewend is dat ie weg moet gaan als de baas eraan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, dat noemen we " Oerend hard", dan voelen de motorrijders onder ons zich ook weer thuis :)

Plaatje komt goed Jane, Monster had geen haast.

Gisteren sporten, straks yoga en bij thuiskomst een voor mij uiterst interessante serie postings, gestart door Kohtje.

Als het je te lang duurt, ga je toch lekker op je matje liggen ;)

Dat ga ik ook zo doen, ik mag bijna!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onder Tips en adviezen op het boekendraadje gezet hoe je bij het gratis forumboek kunt komen.

Ik kopieer het ook maar even hier, net zo handig:

Op de afgelopen meeting hadden we het nog over het forumboek, niet iedereen weet daarvan.

In de beginjaren is er door een stuk of 10 forumdeelnemers een boek geschreven met hun verhalen (niet door mij).

Dit boek is gratis te downloaden via www.verslavingdebaas.nl klik op forum en dan de optie forumboek.

Ik vond het destijds indrukwekkend om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, dank voor het herinneren, ik ga het boek lezen.

Vlieg, brabbel lekker door. Ik zal deze dagdraad nog wel een aantal keren teruglezen, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Wijfie dan moet je het gewoon doen. Je weet waar je aan begint en als het goed voelt, is het goed. Verheug je dan maar op de kleine uk. En inderdaad het zijn ontzettend lieve goeie lobbussen. Ik ga mee zitten genieten :D

O Peet Wijfie woont veel te ver van mij vandaan voor een hondje.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...