Spring naar bijdragen

Zondag 22 juni 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

In plaats van luchtig, wat volgens Jane de bedoeling was, was hij lekker klef :P En indisch groen in het midden.

Koh, gelukkig geen teken hier, maar goed dat je het zegt.

Jen proficiat! Ben je weer een beetje bijgekomen?

Nu is het weer tijd om een broodpakket voor morgen te maken, het gewone leven gaat door.

Welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds 10 dagen lid van dit forum, eerst een poosje meegelezen en wist van de meeting.

De meeting heeft me er niet van weerhouden me aan te melden.

Ik was er zelf nog niet aan toe deel te nemen, heb er wel over gedacht.

En als ik had gewild had ik gewoon gevraagd of ik mee mocht doen ook al kom ik net kijken.

Fijn dat jullie een goede dag hebben gehad.

Ik meld me vast droog af.

Alvast welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet gezegd dat ik mij buitengesloten voel en het woord kliekjesvorming is niet van mij. Het zal best zo zijn dat deze discussie een aantal keer per jaar wordt gehouden. Dan denk ik dat dat blijkbaar nodig is anders gebeurde het niet. Het is puur mijn bedoeling de boel zo als Mijn Gerrit zegt scherp te houden en het forum zo open als mogelijk te houden. Tuurlijk, ieder zijn meug, daar zal ik niets aan afdoen. Ik vind het zelfs heel prettig hier maar dat houd niet in dat ik mij kritiekloos aanpas aan de heersende cultuur. Ik ben onderdeel van deze cultuur en reageer er naar beste eer en geweten op. Dat was alles wat mij betreft. Slaap lekker straks allemaal en morgen weer een fris begin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, ik heb de foto gevonden.

Je krijgt bericht van me deze week.

Ik ga overigens de meeting-gerelateerde zaken weer opheffen de komende week.

Ik meld me droog af voor vandaag.

Fijne avond nog, goede nacht en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey!

Jullie hebben een leuke dag gehad zo te lezen, leuk!

Ik snap wel wat Wimmelt zegt, hoewel ik me niet buitengesloten voel door de meeting!

Het was in het begin wel lastig om "mee te doen" als nieuweling omdat er onder 'bekenden' zo makkelijk gekletst wordt

Maar, de VOLhouder wint ;)

Ella, ik vind het wel heel mooi om te lezen hoe goed relativerend je over die wijn vertelt.

Ik sta er beetje hetzelfde in geloof ik..een uitglijder die je niet wilde maar ook geen groot drama.

Mijn weekend was heerlijk!

Mooi onderkomen, goed weer, gezellig gehad met elkaar! Vandaag 35km gefietst met de tandem en daarachter een aanhangfiets en dáárachter een fietskar. Mooie training met veel extra ballast (3 kinderen)

Nu maar eens douche en naar bed

Slaap lekker jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb behoorlijk lang de kat uit de boom gekeken om een beetje mee te doen met gesprekken forum.

Ligt aan mij...ben behoorlijk op mezelf...vraag niet gauw hulp

Toch is verslaving iets wat ik niet in mijn uppie kon/kan..het is een best project geworden.

Vind het fijn om te horen hoe alles zit, hoe anderen erover denken

Hoe het psychisch werkt

Zet mij weer aan het denken...

Denken heb ik jaren niet kunnen doen...ik was immers altijd met drank bezig of lag in coma

Nu moet ik er echt aan wennen dat ik een eigen gedachte heb...mag ze uitspreken

Veel mensen kijken me vreemd aan...die spoort niet

Nu ik weer spoor..spoor ik niet meer

Ben aardig mezelf aan het worden...daar ben ik blij mee...nobody is perfect

Genoeg gezwetst huttula...de luikjes dicht....morgen vroeg dag

Truste kliekjes en niet kliekjes mensen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond.

Even bij gelezen. Leuk zeg; die meeting-ervaringen.

Ik heb er helemaal geen probleem mee, al komen mensen van hier dagelijks bij elkaar op de koffie!

Ik zelf zou denk ik niet snel komen, maar gun andere die gezelligheid/ ervaring van harte!

Hier een heerlijk dagje! Had een verjaardagszitje bij iemand in de tuin. Niet gedronken, ook geen behoefte.

Ik vind trouwens dat de zomer nog bij lange na zijn werk niet heeft gedaan! Die magere 20 graden met wolkjes zijn het nog niet helemaal!

Dus; roep ik meneer zon op nog even flink te branden in juli, augustus en liever ook september :-)

Ik ga even een douche pakken en dan mijn bedje opzoeken. Morgenochtend vroeg de sportschool in.

Een van de te nemen stappen om mijn doel te gaan bereiken.

slaap lekker allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen 2 weken was ik wat vaag met iemand leren kennen. Ja ik wist dat diegene een ziekte had maar wist ik veel wat. Pas toen ik haar via heel lang chatten een keer verder gingen op bellen hoorde ik duidelijker hoe en wat.

Diegene heeft overal pijn door een ziekte aan haar bindweefsel. Beschadiging van botten, pezen waaronder de kaak en hypermobiel in de zin van alle gewrichten die extreem soepel bewegen en heel vaak uit de kom schieten.

Ons eerste telefoon gesprek dat over van alles en nog wat ging en vooral erg leuk om haar uren te spreken. De zondag daarna had zij heel veel pijn, las ik op fb, ik zat op een festival en kon toch niks doen behalve sterkte wensen en dat had ik met mijn mobiel al gedaan. De volgende dag was nogal hectisch (en hier mag je me via pb om vragen ik kan dat niet in de dagenraad zetten) Ik ben me rot geschrokken om haar om de signalen op FB, telefoon eraf, moeder en meerdere FB vrienden onrustig .....de dag erna excuses dat het zo begrepen werd.....Het hele punt bij haar is pijn en pijnmedicatie, Ze heeft al jaren opiaten en wil er van af maar dat is vrij riskant bij vooral haar ziekte dus opname. En de afgelopen week was de pijn en onrust elke dag. En ik sta met FB en telefoon; ik kan verder niks voor haar doen als ze me niet vraagt of ik ergens mee kan helpen. Om moedeloos van te worden als je steeds leest dat ze nu op bed ligt heel vaak  Ik schreef maar kort zinnetje als sterkte omdat elk lang verhaal haar teveel is nu ze beseft dat ze niet zonder die opiaten kan zonder teveel pijn......Ik voelde me hierin al machteloos. Elke keer kwam terug dat zoveel mensen haar al hebben laten stikken (vrienden, doktoren, medici,....) die muur om iemand waar je niet doorkomt. Dat ik haar niet heb kunnen overtuigen dat ik iemand echt niet zomaar in de steek laat. Zij imo vasthoudend dat het vertrouwder is dat iedereen haar in de steek laat dan de onzekerheid van de ene Erik die dat toch niet zomaar doet. Ze begon op de snelweg richting meeting al over pijn en niet kunnen slapen. Haar nog alle rust toegewenst. Dat was net voor aankomst bij jullie.Toen ik terugkwam bij mijn auto en meteen op FB keer hoe het ging met haar......niet eens meer FB vrienden. Ik schrok behoorlijk en nu snap ik er vooral niks meer van, Ik ga over een uurtje slapen hoop ik.

Zo pats zomaar zonder uitleg, en ik snap er helemaal niks van.

Ik ben blij dat ik toch geweest ben op de meeting. Ik voelde me alleen niet echt mezelf omdat ik vooral wist dat het met haar niet goed ging en ik geen zin had op de meeting om het erover te hebben. Dat het nu totaal overhoop ligt kwam geheel onverwacht vanmiddag. Hoe maak je iemand duidelijk die al zo vaak gewetst is door mensen en vrienden en medici...dat ik niet zomaar weg wil lopen als ik iemand leer kennen. Of ze dat wilde geloven is aan haar. Het antwoord is dus nee maar het is totaal zonder uitleg en is snap er niks meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

ik denk eigenlijk ook dat je intensiteit angst kan veroorzaken. Ik bouw dingen gewoonlijk nogal rustiger op. 

edit

Ik kan het niet maken hoe gedetailleerd ik hier schreef. Er staan teveel dingen over haar die te prive zijn.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke engelse spreuk......

Meestal lukt het me toch wel om het vertrouwen van mensen te krijgen. Maar dit ging niet. ik kan er niet nogmeer aan doen, heb alles gedaan wat ik kon. Wie weet was dit het goede tijdstip niet en stuur ik nog een berichtje na mijn vakantie in Augustus......

Ellende haalt ze niet over zichzelf af denk ik, ze heeft heel veel pech. Ik zou blij zijn als er iemand is als ik zo ziek zou zijn. Ik wil niet eenzaam ziek zijn ook al weet ik dat andere mijn ziekte niet genezen kunnen zou ik mensen waarderen die toch contact willen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een situatie Erik.

Deze dame heeft natuurlijk ontzettend veel pech met de ziekte die ze heeft.

En jij doet je stinkende best om iets voor haar te betekenen.

Zoals ik het lees is zij, waarschijnlijk door de situatie en haar ziekte en misschien de medicatie,

in een draaikolk van gedachten, emoties en ervaringen terecht gekomen, waar je haar niet meer uit krijgt.

En waar ze zichzelf ook niet meer uit krijgt. Ondanks jouw inspanningen.

Ik heb respect voor je inzet, hoewel ik het niemand aanbeveel om zich zo op te stellen in zo'n situatie.

Gelukkig dat we niet iedereen iedere situatie rationeel aangaat.

Nu proberen weer afstand te nemen.

Met jouw werk heb je je emotionele rust nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik, heb gereageerd op het draadje van morgen, van vandaag dus eigenlijk... het draadje van maandag (23 juni).. want dit is toch het draadje van gisteren? (zondag..) en het is al vandaag.. maandag dus. Toch??? Oioioi.. zit ik nou zélf nog wel goed? ben ik nog een beetje bij de tijd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...