Spring naar bijdragen

Zondag 22 juni 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Das nou ook de reden dat ik het forum opzocht..gerrit

Kon mijn ei ook helemaal niet kwijt

Schijnbaar heeft niemand een probleem ermee...als verslaafde word je toch in een hoekje gedrukt

De enigen die begrip en aandacht voor me hadden was de huisarts en de verslavingszorg

En er is zoveel voor,met en na het stoppen

Tis geen tandje wisselen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een fijne meeting.

Ik was verkeerd gelopen maar Gerrit heeft me telefonisch langs de knorrende zwijntjes geloodst.

Leuk dat Fruitvlieg er toch nog was, en Dylan met hondje!

En eindelijk Jane eens ontmoet, precies zo leuk als ik dacht. Lekkere cake ook!

Goeie gesprekken, ook met mensen die ik niet zo goed kende en ook gelachen.

Bij het wegrijden nog hulp gevraagd aan 2 voorbijgangers omdat ik klem stond. Ze hebben me prima aanwijzingen gegeven.

Zo zie je maar weer, hulp is altijd voorhanden!

Nu even alles laten bezinken.

Bedankt mensen voor de fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook weer thuis, na een rit met Blondie

die eerst de radio niet uitkreeg!!!

beetje teveel van het goede na de fijne rustige meeting,

maar met wat vrouwtechnisch ingrijpen is het toch gelukt

en konden we lekker napraten.

Gerrit hardstikke bedankt voor je initiatief, inzet en werk!

Ik weet uit ervaring dat we gewone mensen zijn en de kennismaking

na de eerste onwennigheid overgaat in vertrouwd praten.

maar het moet wel worden georganiseerd en het blijft tot het einde spannend wie er komen.

ik kende al drie mensen, dat is wel fijn.

En ik vond het heel bijzonder de anderen nu ook te spreken.

Monster bleek geen monster, wijze Kate jonger dan ik dacht, Gerrit wat statiger, Erik wat bruiner,

Fruit vloog al vroeg weer weg en Eline ook. Appeltje niet echt groen meer, Dylan en zijn hond

waren niet veranderd, Kohtjes haar was wat langer, Blondie nog steeds blond en mijn mislukte cake

ging uiteindelijk toch op gelukkig.

Deze dag vloog voorbij, en ik wil jullie allemaal bedanken, gewoon omdat jullie er waren, open en gezellig.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ik hoop dat iedereen die er was een leuke meeting heeft gehad, echt!!

Maar ik wil er toch even een kanttekening bij maken.

De kracht van een internetforum zoals deze is toch dat je anoniem je probleem kunt delen en daar kracht uit kunt putten juist omdat het anoniem is. Door een meeting zoals die van vandaag is voor mij de kracht van dit forum eigenlijk verloren. Iedereen die er niet was hoort niet tot de club van intimi. De AA heet niet voor niks Anonieme Alcoholisten en dat anonieme is juist de kracht daarvan . Ik begrijp best dat het leuk is om e.e.a. persoonlijk met elkaar te delen op een meeting maar voor degenen die hier anoniem steun zoeken en nieuwelingen is het  wel zo dat het voor niet aanwezigen op een besloten club begint te lijken. Ik vind dat niet goed en ben bang dat  dit ook nieuwelingen afschrikt. Ik snap het best maar thuis voelen hier wordt er wel moeilijker door. Misschien heb ik het mis, graag reacties.

Wimmelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet een bekentenis doen:

Ik baal als een stekker.

Gewoon omdat ik niet het lef had om te komen naar de meeting.

Nu stond ik vanmiddag op een festival met "schreeuw muziek" en ik zag overal bier voorbij komen....

Met weemoed dacht ik aan jullie ... Samen in dat mooie park tussen de biggetjes lees ik ook nog.

Met hondjes en cake en vooral lieve mensen met een heldere kijk op t leven.

Maar ja t is nu te laat....

Of zit er nog iemand op een kleedje daar?......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt,

Je haalt de AA erbij. Ben je wel eens op een AA meeting geweest? Ik ga er 2 keer per week heen. Ze spreken af om samen te winkelen, samen te lunchen enz. Dat is dus anoniem en dat is dus de kracht van AA? Oftewel, jouw kritiek op de meeting is begrijpelijk maar je argumenten rammelen. Bij de AA heb ik mij nooit buitengesloten gevoeld omdat ik aan al die evenementen van hen niet meedoe.

Vandaag was ik op de ADB meeting. We werden geen club van intimi, we werden wél enthousiast voor het forum als geheel. Veel fora hebben een meeting, wie vreest voor zijn privacy staat het vrij weg te blijven. Even goede vrienden.

Sorry dat ik fel ben. Dat is ingegeven door het gevoel dat je zelf niet het fijne weet van AA. De kracht van AA zit niet in het anonieme, maar in het erkennen van het fatale van de verslaving. En dat niemand het alleen kan. En in het wederzijds begrip van verslaafden onder elkaar. Zonder oordelen.

Zonder oordelen dus, nogmaals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip er komt gelukkig altijd een herkansing!

 

En Wimmelt, mijn ervaring is dat de forumnamen blijven hangen, de echte vergeet ik zomaar weer.

Het is heel fijn om elkaar aan te kunnen kijken, praten over iets wat privé lang niet altijd kan, en

juist omdat we na een paar uur weer uit elkaar gaan, open te kunnen zijn. kwetsbaar ook soms.

Uit voorgaande keren weet ik nog dat de euforie, net als de voor en na pret, weer wat naar de

achtergrond gaan en over een week, zal geen nieuwkomer zich nog bewust zijn dat er een meeting was.

Mijn houding ten opzichte van niemand hier is veranderd. Ik ben niet veranderd, maar wel een fijne ervaring rijker.

Ik hoop dat deze dag niets moeilijker maakt voor jou.

Stel dat je net een week met vakantie was en niet meelas/-schreef.

dan zou je terugkomen en op de oude voet verder gaan met ons, toch?

Misschien dat je je nu een beetje buitengesloten voelt, maar ook dat kun je aan. Ik heb ooit ook een meeting laten gaan

en heb dat ook ervaren, ook de spijt van Skip. het was niet anders, mijn keuze, mijn eigen verantwoordelijkheid, en nu

was ik er dus als de kippen bij, om mee te kakelen in de bosachtige ren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de meeting zelf. Het was een fijne locatie met fijn weer en de cake van Lady Jane met de koffie van MijnGerrit maakte het af. Inderdaad was er soms onwennigheid maar ja wat hadden we dan verwacht; dat MijnGerrit ons met het Symfonie Orkest op zou wachten?

Wat mij opviel was hoe verschillend we tegen onze verslaving aan alcohol aankijken. Waar de één probleem heeft met alcohol en de ander met alles wat verslavend lijkt.................... waar de één volledig abstinent wil blijven en de ander gecontroleerd wil gebruiken: we vormen géén kliek. Het was verrijkend en aangenaam tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, leuk al die verschillende mensen. Mooi dat je dat verrijkend noemt, Monster.

 

Wimmelt, ik begrijp je gevoel wel een beetje. De ervaring leert echt dat het weer wat verwaait.

Op het forum zie je een deel van mensen en maak je een beperkt plaatje. Op een meeting zie je ook maar een deeltje van elkaar, maar is toch weer echter, rijker.

Van sommige meetings schrijft bijna niemand hier meer. Het blijft een komen en gaan.

En soms ontmoet je iemand even, en krijg je een mooie herinnering.

Dat sommigen elkaar meer aantrekken dan anderen is een menselijk gegeven en hou je toch, ook hier.

Alles mag en niets is verplicht wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar, ik heb de meeting als heel prettig ervaren. Wat MG ook al zegt, je hoeft niks uit te leggen, of te verdedigen of wat dan ook. En dat is ook wel eens lekker. En het er gewoon eens over hebben, is ook al zo lekker.

Ik lees vaak graag hier de verhalen van anderen, ik heb daar heel veel aan. Ik vind het zelf niet altijd gemakkelijk om te reageren op een ander. De dagraad, die gaat me te snel. Je zou je dan ook buitengesloten kunnen voelen, maar het is mijn keuze: of ik investeer meer tijd en energie of ik pik er uit wat ik kan. Ik ben geloof ik toch meer een live type :-).

Dat Wimmelt bv niet wil komen snap ik. Ieder zijn ding, niet waar. Maar een meeting hélpt ook. Mij in ieder geval. En dat is toch mooi meegenomen.

En in kliekjes, wij en zij, of dat soort geneuzel, daar geloof ik niet in.

Dus sorry, als ik niet zo vaak reageer, maar ik draag het forum wél een warm hart toe. Ik laat eens wat van me horen en ik lees jullie.

X! Appeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Monster,Ik oordeel niet maar poneer een vraag. Ik zeg ook "misschien heb ik het mis". Ik voel mij ook niet buitengesloten (Ik maak zelf de beslissing om niet te komen). Ik stel mijn vraag om het karakter en de bron van dit forum eens ter discussie te stellen.

Jane: Het is denk ik niet zo dat over een week de nieuwkomers het vergeten zijn. Veel nieuwkomers lezen al maanden of langer mee en kennen de oud-gedienden alsof het acteurs in een serie zijn. Dat kan voor velen een reden zijn om zich niet eens aan te melden zonder dat wij dat zien. Maar ook het omgekeerde kan het geval zijn omdat men er graag bij wil horen. Het gaat mij erom dat iedereen met een alcoholprobleem zich hier thuis zou moeten kunnen voelen. Daarom vind ik dat iedere schijn van persoonlijke clubvorming eigenlijk vermeden zou moeten worden.  Maar misschien is dat wel onmogelijk. Ik ben denk ik heel ouderwets in deze. Ooit heb ik in een therapeutische gemeenschap geleefd (vanwege verslaving) waarbij één van de regels was dat  buiten de gemeenschap onderlinge contacten gewoon verboden waren vanwege het simpele feit dat waar je twee verslaafden bij elkaar zet de kans op gebruik met een factor 10 toenam. Ik voel me hier best thuis en het feit dat ik me iedere dag op het dagpact zet is al heel steunend voor me. Dat ik hier niet meedoe aan discussies over andere problemen dan alcoholverslaving is omdat ik denk dat daar dan ook weer andere gelegenheden voor zijn. Maar natuurlijk wil ik hier geen stoorzender zijn en gun iedereen zn zegje, als het mij ook maar gegund wordt. Ik wil ook echt niet zeggen dat meetings verboden zouden moeten worden , gun het iedereen ,maar ik vind wel dat ik er wat van mag vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, soms hangen andere problemen ongemerkt toch samen met de verslaving. In onze verslaving hebben we trekjes leren hanteren die ongemerkt eigen zijn geworden; manipulatie of slachtoffergedrag of ontkenning of obsessie.............. Het heeft dan niets met alcohol te maken maar we kunnen het hier wel benoemen om elkaar eens vanuit een ánder perspectief te kijken naar hetzelfde probleem. Vaak is dat helpend en vaak lucht het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf vandaag worden de dagen weer korter, op naar de winter!

Hé Ger. ssssttttttttttt :blush:

 

Ik heb ook een leuke middag gehad en de hele tijd geknuffeld met een wild vreemd kindje van een half jaar oud. Goh wat heb ik genoten van die kleine. Wat een heerlijk kindje.

Verder lekker gegeten, gedronken en veel gebabbeld dus goed gegaan.

Ja en dan hoor je dat die Rooie duveltjes gewonnen hebben dus de dag kan nu helemaal niet meer kapot. :D

Fijn dat de meeting weer zo goed is gegaan en dat jullie mooi weer hebben gehad zeg.

O ja, Dylan met z'n hondje. Heeft die weer de hele middag los gelopen? Vorig jaar wel en bleef zo mooi bij de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te lezen dat de meeting goed verlopen is. 

Had ook niet anders verwacht eigenlijk hoor. 

 

En Wimmelt, ik kom hier nu bijna 4,5 jaar en ben nog nooit naar een meeting gegaan. 

Maar echt, ik heb never nooit het gevoel dat een meeting tot kliekjesvorming bijdraagt. 

Probeer alsjeblieft je niet buitengesloten te voelen. 

Ik vind het juist zo mooi dat je de laatste tijd hier met regelmaat post. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gessie gerrit...Jij met je 'op naar de winter'! Ik zou bijna zeggen ga je mond spoelen...Haha.

 

Wat fijn dat het een geslaagde meeting was! Ben erg blij voor jullie. Jammer dat ik er niet kon zijn.

 

De bal die Wimmelt op doet werpen: Goed om het balletje in de lucht te gooien. Inhoudelijk denk ik dat het voor een aantal heel prettig kan zijn elkaar irl te ontmoeten. Anderen voelen daar minder of niet voor. Ieder zijn meug. Ik denk niet dat dit iets met kliekjes vorming te maken heeft. Ik kon vandaag niet naar de meeting, maar voel me daardoor absoluut niet buiten gesloten. Mij is destijds ook afgeraden om contact te houden met mensen uit de kliniek. Het forum hier zoek ik zelf op, en als daar een mogelijkheid is tot een meeting en daar blijkbaar behoefte aan is. Prima toch. Of het nieuwe mensen (die wel mee lezen) weerhoud om zich hier aan te melden? Dan kan ik ook hier alleen voor mezelf spreken en dan moet ik aangeven dat de wetenschap van een meeting, mij nooit in de weg heeft gestaan om mijn kont hier tussen te gooien. 

 

Nou ik ben weer eens kapot van een dag repeteren, maar wat was het weer geweldig. En het toetje is wel (na brainstormen met de regisseur) dat er een mega grote pop voor mij gemaakt wordt waar ik 'in' of deze pop als speelster ga bespelen. Heerlijk. Net nog even een verjaardag gehad, dus deze dame ligt op tijd in bed :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet veel tijd nu. Wel even zeggen dat ik het weer een fijne meeting vond, m'n zesde zo onderhand alweer...

Wimmelt, er is echt niks om je druk om te maken. Facebook en PB-tjes zou ik als "gevaarlijker" kunnen zien dan zo'n meeting.

Een meeting is na een paar uur voorbij.

 

Nog wel even een soort van waarschuwing voor de meetinggangers:

 

controleer even op teken. Ik had een teek op m'n kuit.

 

Groetjes, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...