Spring naar bijdragen

Woensdag 28 mei 2014


Aanbevolen berichten

Middag

Gewerkt en rustmoment gehad..nu weer verder

Heb het nodig

Ging vandaag eens van een leien dakje

Heb een makkelijk klusje op werk...storing turven en wat ik zie aan problemen

Lekker 1 ding met aandacht doen...ipv het hectische

Zit nog steeds zonder automatische piloot in mijn koppie..ene kant hartstikke fijn..voor veel dingen zoals werk niet echt handig

Heeft meer tijd nodig..komt wel

Beetje triest weer ...lekker binnen bezig..vanavond maar een rondje sauna tegenaan gooien

Wat een rotleven heb ik toch :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is er geen mooi of lelijk.

Dat zijn etiketten die wij te pas en te onpas op van alles en nog wat plakken.

Ik maak het mezelf er vaak knap moeilijk mee door altijd het mooie te willen

en het lelijke mooi te willen maken.

Tot ik ineens weer tot het besef kom

dat ik door acceptatie van wat IS innerlijke rust ervaar. En dat de begrippen lelijk en mooi,

goed en fout geen wezenlijke betekenis meer hebben. Het zijn slechts persoonlijke

waardeoordelen over iets waar ik niets over te oordelen heb.

Waardeoordelen over het NU, waarvan de oorsprong altijd in het verleden ligt.

Het verleden waar ik niets meer aan kan veranderen.

Ik kan met de etiketten fout en lelijk enkel in het NU besluiten dingen anders te doen

zodat er in de toekomst misschien een ander NU zal zijn...

en bladiebladieblablabla....... :heart: :heart: :sun: :sun: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag iedereen,

 

Ik meld me hier alvast droog af voor vandaag.

Straks ga ik een flauwe film kijken en probeer vroeg te gaan slapen daarna.

 

Fijne avond iedereen, goede nacht en alvast tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ervaar de laatste dagen op mijn werk als zwaar. Zoals jullie wel weten zit ik op mijn nieuwe werkplek sinds vrij kort. Ik zou willen dat ik er meer over kon schrijven maar ik kan het imo niet maken om veel te schrijven ivm beroepsgeheim.

 

Het gaat om een jongen 3 jaar ouder dan ik met kanker en een achteruitgang die qua snelheid en heftigheid erger is dan ik me kon voorstellen. Ik kom uit de ouderenzorg maar palliatieve zorg is voor iedereen, Ook voor jonge mensen. Er zijn toevallig nu veel mensen jonger dan 50.

 

Bij die jongen moet ik mezelf forceren om te blijven en het gesprek aan te gaan of er soms maar te zijn als hij trilt van de pijn en huilt uit het besef dat zijn laatste tijd zo ongeveer aangebroken is. Zijn vrouw (ook die leeftijd) zit er zelf ook huilend bij en zij is vooral ook doodop door wat er in een week gebeurd is.

 

Ik leer zo ontzettend veel in een korte tijd! Van binnen word ik er wel eens wanhopig van maar van buiten slaag ik er volgens mij in om beheerst en betrokken te zijn. Hij is niet geholpen met als ik wanhoop uitstraal.....maar soms loop ik na de zorg echt even weg naar een stil plekje om me gedachten rustig te krijgen en mijn aandacht aan een andere zorgvrager te geven.

 

Tegen collega's probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn met wat je gevoelsreflectie noemt in de zorg. Gelukkig is daar aandacht voor, En inmiddels zie je juist door dit soort dingen welke collega bij me past en welke minder.

 

Mijn collega vandaag is nogal van laten overkomen dat ze alles weet en precies weet wat ze waarom doet. Soms is dat goed voor een client omdat het rust kan geven dat tenminste de verpleegkundige in controle is en precies weet waarmee ze bezig is. Terwijl ze haar aanpak wel 10x gewisseld heeft in twee dagen en het zichtbaar ook niet goed meer weet. Maar als collega's onder elkaar heb ik liever iemand die me echt laat meedenken en zelf ook wel eens expliciet is in twijfel en onmacht als collega's onder elkaar. Dat zie ik twee andere collega's juist wel doen.......en ik heb per September een begeleider nodig. Inmiddels kristaliseert het uit wie daarvoor voor mij het beste is....

 

Uit dit stuk moet niet de conclusie getrokken worden dat ik het als te zwaar ervaar of het idee heb dat ik het niet kan. Ik word juist bevestigd dat ik het wel kan als ik erg bij mezelf blijf, geen rol ga spelen en vertrouw in mijn kunnen. En mezelf blijven is bovendien een kwestie van eigenlijk mezelf leren kennen omdat juist door proberen en oefenen ik mezelf en mijn manier van aanpakken leer kennen en merk wat me nu past en wat niet bij me past. Het is allemaal zo nieuw voor me dat ik feitelijk mezelf nog moet leren kennen hierin. Nu twee dagen vrij, ben zo moe van de indrukken. Ik ga proberen te slapen over een half uur denk ik.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...