Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Drinken, slecht slapen, pijnlijke spieren enz. heeft vaak een oorzaak in de zin van emoties wegduwen. Dat weten we nu wel met z'n allen. Doorleven en niet zeuren is fijn voor de omgeving die het vast allemaal snapt, maar voor wie het ook retegoed uitkomt als wij die goede raad opvolgen. Het is niet verboden om es te kijken waar je nou nog mee zit. Angst, teleurstelling, en ga zo maar door. Misschien lost het je slaapprobleem nog niet op. Heb je wel lekker wat te doen in de uren die je liever had geslapen. Zolang je maar niet boos wordt omdat je niet kunt slapen! Sterkte ermee, je hebt voor hetere vuren gestaan!!

Geplaatst

Je schrijft mooi. Leeft per dag, ook mooi.

Mijn ervaring met sociale situaties waar veel gedronken wordt, is dat ik na een paar uur naar huis wil.. Ik zorg dat ik de eerste uren dat ik er ben, het gezellig heb en iedereen even heb gesproken. Dan heb ik een leuke avond gehad.

Mensen met veel alcohol in hun lijf krijgen een andere energie. Ik vind deze energie prima maar wil er niet bij zijn. Ik kies er dan voor thuis zijn in bed met een boek of film. Partner laat ik vaak achter op feestjes en die vind het geen probleem dat ik eerder weg ga. Bekende zijn er inmiddels ook aan gewend.

Ik ben iemand die altijd heeeeel veel spanning nodig had en drank en uitgaan was daar perfect voor. Nu na twee jaar zoek ik nog steeds naar spanning maar naar mijn idee op een gezonde manier. Bijvoorbeeld ik ben bezig een eigen zaak op te zetten. Hou me met voedsel bezig gezond eten. Nog steeds heel sociaal, maar zoek op andere momenten contact met mensen en op een ander level. Vind het belangrijk dat de mensen die ik als vrienden beschouw mij ook wat kunnen bieden.

Kortom het leven heeft wat meer diepgang gekregen. En was ik hier bang voor toen ik stopte? JA. Want ik moet mijn grenzen aan geven en ik wil eigenlijk iedereen pleasen. Eerder weg op feestjes durfde ik eerst niet en bepaalde zuigende vriendschappen beëindigen kon ik ook nog niet. Ik begon te groeien op een goeie manier, maar de meest mensen om mij heen zijn ongelukkig of leven in the box, mag ik mij wel zo happy voelen? We zijn ingeprogammeerd om op een bepaalde manier te zijn, gelukkig zijn past daar niet in. Dus ben je dan totaal gelukkig, nee toch niet. Totdat de wereld beseft dat happiness en vrede er mag zijn. Kan ik het helemaal toelaten en jij ook.

Weet eigenlijk niet waarom ik dit zo naar je schrijf, mijn gevoel zegt dat je er misschien wat aan hebt.

Hopelijk heb ik gelijk

Geplaatst

Wat mooi om te lezen allemaal! We helpen elkaar zo langzaam maar zeker de goede richting op!

Het ontroert me regelmatig om jullie te lezen omdat ik eigenlijk mezelf lees.

Dank jullie voor de diverse inzichten...

Geplaatst

Melatonine, inderdaad hoeveelheid uitproberen, 10 tot 15 MG is wel veel MG! Klopt dat wel?

Ik heb aan 3 MG genoeg.

Ook werkt de inname bij de een uur van tevoren maar vaker twee tot drie uur voor het slapen gaan!

Dribbeltje

Geplaatst

Ik gebruik 2 mg van de huisarts..het maakt me na een paar uur gaperig...ookhier word ik na een paar uur vaak wakker

Eigenlijk is het ook afhankelijk van hoeveel spanning.emoties die dag is geweest.

Dat ik moet gapen vind ik eigenlijk wel al fijn...geeft mij al gevoel van rust

Geplaatst

Welkom :) ook namens mij.. & super veel succes in je wandeling.. samen zijn we sterk.. we steun & vangen elkaar op waar nodig..

je staat er absoluut niet meer alleen voor..

liefs, Annie

Geplaatst

je mag wel 2 x op het weekpact bij ons komen kt

en dan zijn wij even je sociale controle en steun

en toeverlaat als je dat nodig hebt.

Toen mijn exgenoot vertrok viel dat bij mij ook weg en

heb ik een héél zwaar jaar gehad. depri, eenzaam,

zelfmedelijden, rouw, geldperikelen, een rampjaar was het.

Toen vond ik dit forum en ben de online training meteen gaan doen.

nooit meer naar drank getaald. En een megaboost gehad om te merken

dat de aanleiding om te stoppen wel dochter was, maar de echte motivatie

toch uit mij moest komen. En ik bleek veel sterker dan ik ooit voor

mogelijk had gehouden. Natuurlijk kwam ik van ales tegen, oud zeer, jeugd

die niet bepaald was wat je een kind gunt, omstandigheden ook in volwassen leven

dat nog verwerkt moest worden. maar nuchter vielen de kwartjes.

ik kon dagelijks hier komen en viryueel delen bleek me beter af te gaan dan

in het echie. Dat is inmiddels ook op orde. hard werken dus, maar volop oogsten.

Zie deze 2 weken maar als een soort van tentamen, je weekje eiland als een beloning en

de rest van je nuchtere leven als doel. een kado dus :present: :present: :present:

Geplaatst

Hee thee

Hier een "ervaringsdeskundige "die vaak manloos is.

Als je alleen bent en geen controle hebt is het zo makkelijk om er stiekem toch een te nemen.....

Maar degene die er het meeste last van heeft ben jij.

Je bent een sterke vrouw en bedenk alvast hoe het straks voelt als je Hubble gaat vertellen hoe goed het is gegaan!

Geweldig moet dat zijn.

Bovendien heb je dan zoveel zelfvertrouwen gekregen dat die vakantie ook zonder kleerscheuren door gaat komen!

Ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken!

Die eerste slok niet!

Ik ben nu al trots op je

Geplaatst

Hoe gaat t zonder Hubble? Elke dag iets leuks doen voor jezelf dat helpt! Bikini kopen voor straks in t warme oord.... Filmpje

kijken( feelgood uiteraard)... Mooi boek lezen. Theater.bezoek Rozen kopen voor jezelf.

Kost bakken met geld maar anders had je t " vroeger" zeker opgedronken .

Hou vol he !

Je gaat super

Geplaatst

Zo is dat ! Voor je het weet zit je in t vliegtuig! Hoog en droog ...:)

Ja met mij gaat t ook goed. De trek is wel ongeveer weg.

Vandaag voelde ik me in de supermarkt wel een beetje ongemakkelijk met een winkelwagen vol drank en andere feestelijkheden voor dit weekend.

" Mijn Hubble" zag opeens allerlei lekkere wijnen die het karretje in moesten voor zijn verjaardag.

Ik zei dat ik t bijna misdadig vond dat ik dat wagentje moest duwen. Maar eigenlijk dacht ik meer aan de hoofdpijn die je er van zou kunnen krijgen.

Het kost me niet eens zoveel moeite meer om niet te drinken.

Voel me alleen soms nog een beetje onbegrepen en alleen maar dat is ook maar een idee van mezelf.

En zoals jij zo mooi zegt: ook dat gaat weer voorbij

Sterkte de komende weken! Geniet maar van het nuchter zijn....hoe gek dat ook klinkt misschien.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...